Last Light - Recensionen

Testpilot
Last Light - Recensionen

Metro Last light.

Jäpp , jag hoppade helt över det första spelet , det föll mig inte i smaken och det man läste var mest att det var krävande och smådåligt optimerat men inte speciellt mycket om handlingen.

Men efter jag läst & tittat på flera förhandstittar på det nya spelet så drämde jag till med att köpa spelet och ge det en chans.
Fördelar och nackdelar listas som vanligt.

Nackdelar:
Bugg bugg , BUUUUUGGGIGT!
Jäpp , slutet av spelet var en pina då det buggade som satan , fick köra flera sektioner i "safe mode" i spelet för att komma vidare eftersom spelet kraschade till desktop om man gjorde nåt av följande:
* Tog av sig gasmasken
* Bytte vapen
* Köpte/sålde saker i affären
* Hade man spjutgeväret så buggade spelet sönder totalt för mig.
Ja ibland kraschade det utan att man ens gjorde nåt av detta heller.

Ofantligt lång intro varje gång man startar spelet , nu kanske det känns extra mycket eftersom man då fick se den ofta vid kraschandet pga buggar , nu kan man ta bort filerna men jag vågade inte det då vissa postningar på forum sade att gjorde man det fick man också kraschar .. suck.

Ganska många enkelspåriga sektioner där man slussas eller slussar nån framåt , så inte så speciellt fritt spel egentligen , tyvärr.

Engelska-dubbningen är helt kass , så jag slog över till ryska som språk för att inte blöda ur öronen.

Ganska stela karaktärer man möter förutom the dark one , iofs inte så ovanligt och det finns ju sämre spel.

Förstår att gasmasken skall införa ett litet stressmoment , men då man sitter fast på en bana med 1 filter och en lång sträcka full av monster innan man kan få ett nytt filter , tja då blir det inte så roligt.

Stämningsljudet är bra , dock mindre bra då man hör starka stön från ett monster rakt bakom sig och det visar sig inget monster är där.
Ljud skall fylla funktion och om det skall vara stämningsfullt skall då ljudet i så fall komma långt ifrån eller röra sig så man får känslan av fara men inte att man hör ett monster som står 2meter bakom en redo att hugga men det är fejk för "stämningen".

Fördelar:
Grymt snygg grafik , rök och ljus är speciellt bra gjort.
Smyga är kul , hade jättekul på många ställen genom att smyga och plocka fiender som fick mer och mer panik.
Ganska bra story genom spelet och slutet var ju riktigt bra.

Skön vapenkänsla och bra tryck i vapnen även om monstren var av varianten , "massor av hälsa" och inte så mycket mer.
Gillade att man laddade lampan för ljus och gasmasken som man bytte filter i och torkade av vilket ökade stämningen i spelet jättemycket.

Dåligt med ammo och att man hela tiden gick runt och samlade på saker tilltalade min spelstil , jag brukar alltid utforska nivåerna och samla på mig det mesta som en liten packråtta.

Slutsats: Riktigt bra spel med skön stämning som tyvärr förstörs av buggar som är spelförstörande.
6.5 hattar av 10 , hade fått 7.5 utan buggar.

Kiri OUT!

#blogg

Medlem
Last Light - Recensionen

Har inte upplevt nå buggar alls faktiskt. Spelet var bra i helhet men jag förväntade mig mer av slutet.

Testpilot

Synd att buggarna pajade en del spelglädje på slutet då man inte tordes utforska och köra som man ville bara för att man var rädd att spelet buggade.

1
Skriv svar