Du missar väl inte Dreamhack Open på SVT?

Robot
Du missar väl inte Dreamhack Open på SVT?

Just nu sänder vår statliga television e-sport live från Dreamhack.

#starcraft-ii-2


Inaktiv
Du missar väl inte Dreamhack Open på SVT?

Jo det gör jag

Inaktiv
Skrivet av Brasetvik:

Jo det gör jag

SVT är alltför PK för min smak, men om ni väljer att strömma, då kollar jag garanterat!

Medlem

Tror allt jag väljer att missa det jag med. Försökte titta på det en gång men det var förjävla tråkigt.

Medlem

Underbart, kollar självklart. Måste stödja e-Sport

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Brasetvik:

Jo det gör jag

SVT är alltför PK för min smak, men om ni väljer att strömma, då kollar jag garanterat!

Väx upp.

Medlem

Riktigt trevligt, undrar vad det kommer vara för kommentatorer i de sista matcherna eller om de kör på DH's professionella engelska kommentatorer. Finns knappt några vettiga som kan kommentera på svenska även om maddelisk gjorde ett hyfsat jobb igår under E-sport SM finalen.

Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Brasetvik:

Jo det gör jag

SVT är alltför PK för min smak, men om ni väljer att strömma, då kollar jag garanterat!

Okej...

Medlem

Såklart kommer de utländska kommentatorerna att casta.

Medlem

Inget CSGO på svt:(?

Medlem

Måste säga att jag tycker det är för klockrent när e-sport får den här typen av coverage.

Men jag måste också säga att jag somnar efter fem minuter om jag försöker titta. Kan bero på att det är för att jag inte lirar just Star Craft II.

Inaktiv

Go go Twitch!

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Brasetvik:

Jo det gör jag

SVT är alltför PK för min smak, men om ni väljer att strömma, då kollar jag garanterat!

hmm...vet du ens vad PK betyder?

att SVT sänder detta betyder att SVT gör vad de ska. TV för alla


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Sista matchen mellan SjoW och Life var extremt grym. Kan rekommendera folk att se reprisen på den.

Medlem

Finns väl ingen som har tid för det när DotA 2 matcher sänds!?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Sista matchen mellan SjoW och Life var extremt grym. Kan rekommendera folk att se reprisen på den.

Riktigt oväntat att han skulle ta Life!

1 Svensk mot Korea igen, känns lite som DH Open, kan vi få se en vinst den här gången kanske?

Medlem

Även om man inte tittar så kan det ju vara bra för framtiden och andra spel med att bara ha igång svtplay för att stöda att det faktiskt sänder e-sport.. Detta är ju en början men gäller att få det att växa nu också!

Medlem

Hade det varit DOTA 2 så hade jag definitivt tittat!

Medlem

All heder åt SVT som visar E-sport, de har sänt ett par gånger tidigare från Dreamhack. Synd dock, tycker jag, att de nästan bara visar Star Craft. Kan mycket väl bero på att jag inte lirar det själv, men jag tycker är jäkligt svårt att hänga med i vad som händer. Rätt som det är har någon vunnit utan att jag fattade vad som hände. De visade några matcher Dota2 för en tid sedan, mycket roligare att titta på och lättare att hänga med i för en oinvigd. Vore kul om de visade cs också.

Medlem
Skrivet av Orbs:

All heder åt SVT som visar E-sport, de har sänt ett par gånger tidigare från Dreamhack. Synd dock, tycker jag, att de nästan bara visar Star Craft. Kan mycket väl bero på att jag inte lirar det själv, men jag tycker är jäkligt svårt att hänga med i vad som händer. Rätt som det är har någon vunnit utan att jag fattade vad som hände. De visade några matcher Dota2 för en tid sedan, mycket roligare att titta på och lättare att hänga med i för en oinvigd. Vore kul om de visade cs också.

Tycker precis tvät om. StarCraft är det ända jag kan hänga med i, det andra spelen 'verkar' helt random.

Medlem
Skrivet av Orbs:

All heder åt SVT som visar E-sport, de har sänt ett par gånger tidigare från Dreamhack. Synd dock, tycker jag, att de nästan bara visar Star Craft. Kan mycket väl bero på att jag inte lirar det själv, men jag tycker är jäkligt svårt att hänga med i vad som händer. Rätt som det är har någon vunnit utan att jag fattade vad som hände. De visade några matcher Dota2 för en tid sedan, mycket roligare att titta på och lättare att hänga med i för en oinvigd. Vore kul om de visade cs också.

Tycker tvärtom, i Dota/Lol så är det massa abilities kors och tvärs som man fattar nada av som oinsatt. Starcraft är betydligt mer straight forward vad gäller att titta på det medan Dota är betydligt mer straight forward att spela.

Medlem

SVT:s ström är jättebuggig för mig. I intervjuerna hoppar den fram och tillbaka hela tiden, upprepar samma fråga etc. Är det fler än jag som har det problemet?

Medlem
Skrivet av rednacid:

SVT:s ström är jättebuggig för mig. I intervjuerna hoppar den fram och tillbaka hela tiden, upprepar samma fråga etc. Är det fler än jag som har det problemet?

Sitter själv på denna, funkar fint för mig iaf http://www.twitch.tv/dreamhacksc2

Avstängd
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Brasetvik:

Jo det gör jag

SVT är alltför PK för min smak, men om ni väljer att strömma, då kollar jag garanterat!

Att se på svt på tvn/ internet någon enstaka gång tror jag inte försämrar din hälsa precis, så rätt löjlig kommentar från dig.

Avstängd

Kommer dom inte ha matcher inom annat med? Är inte så intresserad utav SC2 då matcherna där inte är så jäkla länge utan tar slut efter någon liten minut, samt så har jag aldrig varit intresserad utav starcraft 2 över huvudtaget, köpte tvåan som tidsfördriv men ångrade mitt köp efter jag spelade det.

Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Orbs:

All heder åt SVT som visar E-sport, de har sänt ett par gånger tidigare från Dreamhack. Synd dock, tycker jag, att de nästan bara visar Star Craft. Kan mycket väl bero på att jag inte lirar det själv, men jag tycker är jäkligt svårt att hänga med i vad som händer. Rätt som det är har någon vunnit utan att jag fattade vad som hände. De visade några matcher Dota2 för en tid sedan, mycket roligare att titta på och lättare att hänga med i för en oinvigd. Vore kul om de visade cs också.

Tycker tvärtom, i Dota/Lol så är det massa abilities kors och tvärs som man fattar nada av som oinsatt. Starcraft är betydligt mer straight forward vad gäller att titta på det medan Dota är betydligt mer straight forward att spela.

Håller med, sen är SC2 games ofta rätt så korta. Man introduceras långsamt till ett fåtal enheter sen får man se ett nytt spel från början. Grunden nötts långsamt in, så när man väl får se ett spel som går till mer late game kan man fokusera och se vad dom "nya" enheterna som finns på slagfältet är för nåt.

Ekonomin är lättare förstå, man ser mineraler och förstår vad det handlar om. Jag fattade inte ekonomin då jag såg dota tävling så jag var tvungen googla det. T.ex. var det helt ologiskt för mig varför spelarna inte hjälpte till att döda creeps hela tiden, ingen annan var i närheten av dom men trots det stod dom inte sköt 100% på fiende creepsen.

Medlem
Skrivet av Orbs:

All heder åt SVT som visar E-sport, de har sänt ett par gånger tidigare från Dreamhack. Synd dock, tycker jag, att de nästan bara visar Star Craft. Kan mycket väl bero på att jag inte lirar det själv, men jag tycker är jäkligt svårt att hänga med i vad som händer. Rätt som det är har någon vunnit utan att jag fattade vad som hände. De visade några matcher Dota2 för en tid sedan, mycket roligare att titta på och lättare att hänga med i för en oinvigd. Vore kul om de visade cs också.

Under DH Winter visade de antingen DOTA eller LOL på SVT24 som jag rattade in och jag, som spelat dator- och TV-spel sedan mitten av 90-talet, förstod inte ens vilka som var i samma lag. :S

SC2 har både olika raser och vettig färgkodning på de olika sidornas enheter. Sen att man inte vet exakt vad alla enheter gör och vilka taktiker som finns kan man ju förstå, men det tar ju sin tid för en oinvigd att lära sig allt om offside i fotboll också.


signatur
Medlem

Aldrig att jag missar det! Allt stöd till E-sport!


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

Medlem

Jävligt nice final, alltid kul med otippade vinster!

Medlem

Kommer stödtitta, men Starcraft är lite småsegt när man inte spelat det själv.

Medlem
Skrivet av Lepr:

Jävligt nice final, alltid kul med otippade vinster!

Synd bara a sjow in te gick vidare :/


signatur

Gamers dör inte. Vi respawnar bara.

12
Skriv svar