Free2play på Steam - Det dåliga

Medlem
Free2play på Steam - Det dåliga

Som så många ut av er vet så finns det ju en free2plat flik på Steam, där finns det både bra och dåliga spel. Tänkte vissa er ett riktigt dåligt bilspel som finns där. Det heter RaceRoom Racing experience. Det behöver ni inte ladda hem, för det är fruktansvärt dåligt gjort. Nedanför finns en youtube-video när jag spelar det, kolla så får du se varför du inte behöver slösa tid på det.
[https://www.youtube.com/watch?v=Gb_14aWN7wc]

#blogg

Medlem
Free2play på Steam - Det dåliga

Du kollade inte så noga på videon innan du lade upp den va ? Det gick inte höra ett ljud av vad du sa när du spelade då motorljudet dränkte allt.

Förutom det, tack för varningen


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Hm, konstigt. Det lätt helt ok i mina hörlurar.

Medlem

Ett tips Kasper: Kolla igenom din stavning innan du publicerar. Jag vet att det är Internet och allting, men det ser inte roligt ut med så dålig svenska.

I all välmening.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Dessutom, spelar du med tangentbord?

Jag har spelat detta lite och det är helt ok med ratt och pedaler. De har designat det som ett Sim och man kan inte förvänta sig att kunna spela ett sådant med T+M. Så enkelt är det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Försökte du ens sakta ner i kurvorna? Det är inte Ridge Racer eller Need for Speed

Tycka vad man vill men du borde ge det lite mer tid. Provkör efter en linje eller jaga någon annans spöke.
Kan hålla med om att det släpper lite väl mycket ibland, men det kanske det gör om man stampar gasen i botten när kommer ur en kurva och kör en bil som väger 900kg med 550 hästkrafter under huven. Vad vet jag.


signatur

no remorse

Medlem

Vad är det som gör spelet dåligt? Att du inte har en aning om hur man kör bil?
Du vet, förutom den den pedalen som gör att det går framåt, så finns det en som saktar ner. -joo det e säääkert, jag lovar.

Pröva att använda den INNAN kurvan, det är bara i ridge racer och andra überarcadiga spel man kan bromsa i en kurva utan att det går åt helsefyr.

Nu har jag inte spelet spelet, men eftersom det är simbin så kan vi nog förutsätta att körkänslan är riktigt bra. ljudet hör jag ju att det är i toppklass, och grafiken ser ok, om lite "platt" ut


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det är en simulator och en väldigt realistisk sådan, och därför så kan du inte använda tangentbord eller handkontroll. Använd en bra ratt i stället (G25 eller G27) och kom tillbaka så får vi se vad du tycker.

Medlem

Hej alla! Nu här jag att det är många som är arga så här tänkte jag ge er en lista på vad som är bra och dåligt med spelet.

Det bra
-Grafiken såg helt ok ut
- Ljudet var ju fantastiskt bra ut

Det dåliga
-Jag ska inte behöva köpa en ratt för att kunna spela spelet som det ska spelas. Jag ska kunna spela det med en gamepad eller mitt tangentbord. Spelade med en 360 gamepad.
-Bilarna. Att jag ska behöva betala riktiga pengar för att få en bil som existerar. Då är det inte free2play då blir det ju pay2play.
-Bilen ska kunna svänga normalt när jag kör fort. Det gör den i Forza och GT.
- Ingen hastighetsmätare.

Medlem
Skrivet av Kabbe:

-Bilarna. Att jag ska behöva betala riktiga pengar för att få en bil som existerar. Då är det inte free2play då blir det ju pay2play.

Jag antar att du spelat spelet och inte betalat något för det. Hur kan det då vara pay2play? O.o

Medlem
Skrivet av Kabbe:

Hej alla! Nu här jag att det är många som är arga så här tänkte jag ge er en lista på vad som är bra och dåligt med spelet.

Det bra
-Grafiken såg helt ok ut
- Ljudet var ju fantastiskt bra ut

Det dåliga
-Jag ska inte behöva köpa en ratt för att kunna spela spelet som det ska spelas. Jag ska kunna spela det med en gamepad eller mitt tangentbord. Spelade med en 360 gamepad.
-Bilarna. Att jag ska behöva betala riktiga pengar för att få en bil som existerar. Då är det inte free2play då blir det ju pay2play.
-Bilen ska kunna svänga normalt när jag kör fort. Det gör den i Forza och GT.
- Ingen hastighetsmätare.

Jag tog ner spelet och testade och nogfan kunde jag svänga normalt med min xbox360 padda**, det var lite stissigt med defaultinställningen, men nog fan funkade den. Med lite tweakande hade det säkert blivit perfekt.

Du kan inte jämföra ett simspel med arkadracers som Forza och GT (NEJ dom är inte ens i närheten av simulator då det gäller körkänslan, visst dom har en "autentisk" körkänlsa och den känns "verklig", men den är lååångt ifrån realistisk).

Likasom att Battlefield 3 känns "verkligt" jämfört med unreal tournament eller quake

Hastighetsmätare finns, den sitter på ratten, du vet, som på en riktig racerbil.

Betala riktiga pengar för att få bilar som existerar? Hur menar du nu? Jag reggade mig inte ens och fick köra en Aquila CR1 Sports GT och nog fan är det en riktig bil alltid.

Att du dessutom klagar på kontrollerna är ju bara löjligt, dom presenterar ju spelet som en simulator, klart som fan du kommer ha en sämre upplevelse om du inte har ratt o pedaler, det säger sig självt. Men att säga att det inte går att spela utan ratt är bara fel.

**och Gasa och Bromsa utan problem bör tilläggas


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar