Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Mycket bra krönika!

Och låt oss inte glömma Paradox, kungarna över nischmarknaden.

Japp, de har i princip monopol över grand strategy-marknaden.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Mindrax:

Bra jobbat
Men nu har vi satt ribban ganska högt så vi har lite krav på oss från världen nu.
Hoppas på många bra titlar framöver från vårat folk ute i branschen.
Och jantelagen kan jante-idkarna stoppa upp där ettor och nollor inte når

vissa skulle nog behöva en rejäl sats insemination med jantesprutan. eller vilket spel exakt är du eller din studio inblandade i?

Jag använde vinnar-retorik där man använder VI/OSS som en gemensam nämnare. Jag spelar bara spel privat, men stödjer gärna våra svenska spelmakare på de sätt jag kan.
Vilken sida du representerar gav du oss med din kommentar så den behöver vi inte påpeka mer

Medlem
Skrivet av hero:

E(3) 201(3)-06-1(3) = half life 3 confirmed!

3+2-013+06+1+3 =2
Ricochet 2 confirmed!

Medlem

Glöm heller inte svenska Frictional Games med den troligt bästa internationella skräcktiteln på senare år - Amnesia: the dark descent!

PS. PewDiePie är också svensk, om man nu uppskattar hans "verk".

Medlem
Skrivet av Miindz:

Albanien äger Sverige alla gånger av fem.

rofl, vad fan har trashbanien någonsin åstadkommit?


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Jag brukar tyvärr, mest lite irriterat, snabbläddra förbi dina krönikor Arnroth, men det här var verkligen ett undantag. Suverän krönika! Välformulerad, trevligt skriven och med ett viktigt innehåll.

Vi ska verkligen vara stolta som svenskar, och gamers. Jag håller dessutom med om att det är sorgligt, och absurt, att det inte nämnts mer om denna framgång, speciellt sen årets E3-succé, i annat än spelmedierna.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

När man läst krönikan så känns det.
Jo det är rätt gött o vara Svensk gamer.
Har alltid gillat Dice's svenska utvecklare efter BF2.

PS. Detta är bara nr 1 i dag. "Albanien äger Sverige alla gånger av fem" Totalt of.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Svenskchauvinismen flödar. Brukar tycka att dina krönikor är rätt vettiga, Anroth, men det här var riktigt... smaklöst.

Medlem
Skrivet av Flash:

Få gånger har jag blivit lika äcklad av en spelrelaterad krönika. Svenskchauvinismen flödar.

Så du tycker alltså att det är fel att vara stolt över Svenska framgångar?
Hmm i dag ska man ju skämmas om det går bra för Sverige man blir ju "nästan Rasist" om man gilla sitt hemland.
Men det skiter jag i för jag är stolt och glad för deras framgång.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

ZF
Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Mindrax:

Bra jobbat
Men nu har vi satt ribban ganska högt så vi har lite krav på oss från världen nu.
Hoppas på många bra titlar framöver från vårat folk ute i branschen.
Och jantelagen kan jante-idkarna stoppa upp där ettor och nollor inte når

vissa skulle nog behöva en rejäl sats insemination med jantesprutan. eller vilket spel exakt är du eller din studio inblandade i?

Jag använde vinnar-retorik där man använder VI/OSS som en gemensam nämnare. Jag spelar bara spel privat, men stödjer gärna våra svenska spelmakare på de sätt jag kan.
Vilken sida du representerar gav du oss med din kommentar så den behöver vi inte påpeka mer

inte alls, jag är värdsbäst på både hockey och sparka boll ibland, och mina kommentarer är sublima.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Flash:

Få gånger har jag blivit lika äcklad av en spelrelaterad krönika. Svenskchauvinismen flödar.

Så du tycker alltså att det är fel att vara stolt över Svenska framgångar?
Hmm i dag ska man ju skämmas om det går bra för Sverige man blir ju "nästan Rasist" om man gilla sitt hemland.
Men det skiter jag i för jag är stolt och glad för deras framgång.

Skrev ett långt inlägg men insåg att jag inte orkar ta diskussionen, så tog bort det. Kort svar: ja, jag kan tycka att det är fel.

Medlem

Flash är skum men hurra för allt annat!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Flash:

Svenskchauvinismen flödar. Brukar tycka att dina krönikor är rätt vettiga, Anroth, men det här var riktigt... smaklöst.

Wow, och här tycker man precis tvärtom. Det känns rent av skönt att läsa en hel krönika helt befriad från forcerad progressivitet, och som enbart fokuserar på spel och det vi som svenskar har att vara stolta över.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Sverige <3 , Battlefront ska bli grymt intressant.

Medlem

Vadå Swerje?

Det land som en gång VAR stormakt och hade industri, läkarvård, Skola samt läkarvård i VÄRLDSKLASS!

Inte det pissland som nu råder, en liten jävla provins i det europeiska diktatorskapet!

HEIL MODER SVEA!

Död åt EU och deras jävla påhitt!


signatur

Denon / Pioneer

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Vadå Swerje?

Det land som en gång VAR stormakt och hade industri, läkarvård, Skola samt läkarvård i VÄRLDSKLASS!

Inte det pissland som nu råder, en liten jävla provins i det europeiska diktatorskapet!

HEIL MODER SVEA!

Död åt EU och deras jävla påhitt!

Visste inte att Fox News börjat sända i Sverige.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Flash:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Flash:

Få gånger har jag blivit lika äcklad av en spelrelaterad krönika. Svenskchauvinismen flödar.

Så du tycker alltså att det är fel att vara stolt över Svenska framgångar?
Hmm i dag ska man ju skämmas om det går bra för Sverige man blir ju "nästan Rasist" om man gilla sitt hemland.
Men det skiter jag i för jag är stolt och glad för deras framgång.

Skrev ett långt inlägg men insåg att jag inte orkar ta diskussionen, så tog bort det. Kort svar: ja, jag kan tycka att det är fel.

Väldigt konstig inställning Ska man inte varav stolt över sitt land?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Heja för de företag som gör bra ifrån sig!
Hurra för de individer som gör bra ifrån sig i sport!
Bu för vår regering!
Blä för vissa myndigheters agerande!
Usch för vissa kriminella individers agerande!
Hurra för sjukvårdare som gör ett bra jobb!
Fy för företag som missköter gamla människor!

Varför måste jag känna stolthet om vissa individer anstränger sig och når framgång? Jag har ingenting att göra med deras framgång. Jag råkar bara vara medborgare i samma land vilket inte är någon större bedrift. Trots det gratulerar och lyckönskar jag dem!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lite tragiskt att folk alltid skall göra politik av allt.
Om ni nu tycker så illa om Sverige, varför flyttar ni då inte.
Finns säkert något land som passar era önskemål.

Medlem
Citat:

Electronic Arts, Inc. (EA) is an American developer, marketer, C and distributor of video games.

Förstår ju vad dem gör. Men förstår fortfarande inte hur dem jobbar med spelen, efteråt? har EA mycket makt över att göra ändringar i spel som t.ex Battlefield 3 då det redan har släppts? Finns ju spel därute som man har hört/spelat som misslyckats rätt kraftigt pga EA .

Tror nog Dice hade klarat sig bra utan EA men det underlättar väl förstås om det finns et företag som gör all Marknadsföring etc..

TL;DR: Varför ser ett lyckat företag som Dice att det är värt att signa för EA och vad får EA ut av det hela? devs är nästan som flugor på natten som letar sig till den lysande flugfällan direkt dem gjort klart sitt spel, vad är det som lockar så mycket då EA inte direkt haft den bästa reputationen?

Annars känns det som att EA börjat ta tag i saker och ting nu, men man får väll se.

Inaktiv
Skrivet av yonaz:

Önskar att Sverige kunde bli bättre när det gäller utgigvning också. Så behöver inte alla dessa fantastiska utvecklare säljas till t.ex. EA...

Detta^

"Heja Sverige!"

*facepalm*

Medlem

"...och så det fasligt imponerande – och rätt modiga – spektaklet med 64 spelare som spelade multiplayer live på scenen i Battlefield 4."

2005. 2013. Åtta år senare, har vi återigen 64 spelare. Och det är tydligen fasligt imponerande.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Heja för de företag som gör bra ifrån sig!
Hurra för de individer som gör bra ifrån sig i sport!
Bu för vår regering!
Blä för vissa myndigheters agerande!
Usch för vissa kriminella individers agerande!
Hurra för sjukvårdare som gör ett bra jobb!
Fy för företag som missköter gamla människor!

Varför måste jag känna stolthet om vissa individer anstränger sig och når framgång? Jag har ingenting att göra med deras framgång. Jag råkar bara vara medborgare i samma land vilket inte är någon större bedrift. Trots det gratulerar och lyckönskar jag dem!

Ville helst hålla mig borta från denna diskussion men detta inlägg var ändå sunt.

I alla fall. Visst, du har rätt i att det kanske inte är en bedrift att födas i Sverige, det är ändå inget som man kan påverka. Däremot vill jag påstå att du som individ har att göra med andra individers framgång här i Sverige. Sättet som "vi andra" lever våra liv, på "ett svenskt vis", gör att de kan ha sina framgångar. Genom att exempelvis betala skatt och spela hockey i unga år skapar vi möjlighet för de blivande talangerna att utvecklas. Alla är vi en liten kugge i maskineriet Sverige. Ungefär som det där med att "min röst spelar ändå ingen roll" i riksdagsvalet.

Medlem
Skrivet av nixdorf:
Skrivet av Tybalt:

Heja för de företag som gör bra ifrån sig!
Hurra för de individer som gör bra ifrån sig i sport!
Bu för vår regering!
Blä för vissa myndigheters agerande!
Usch för vissa kriminella individers agerande!
Hurra för sjukvårdare som gör ett bra jobb!
Fy för företag som missköter gamla människor!

Varför måste jag känna stolthet om vissa individer anstränger sig och når framgång? Jag har ingenting att göra med deras framgång. Jag råkar bara vara medborgare i samma land vilket inte är någon större bedrift. Trots det gratulerar och lyckönskar jag dem!

Ville helst hålla mig borta från denna diskussion men detta inlägg var ändå sunt.

I alla fall. Visst, du har rätt i att det kanske inte är en bedrift att födas i Sverige, det är ändå inget som man kan påverka. Däremot vill jag påstå att du som individ har att göra med andra individers framgång här i Sverige. Sättet som "vi andra" lever våra liv, på "ett svenskt vis", gör att de kan ha sina framgångar. Genom att exempelvis betala skatt och spela hockey i unga år skapar vi möjlighet för de blivande talangerna att utvecklas. Alla är vi en liten kugge i maskineriet Sverige. Ungefär som det där med att "min röst spelar ändå ingen roll" i riksdagsvalet.

Hur har ditt levnadssätt gjort att Dice är ett framgångsrikt företag?

Jag skulle i högra utsträckning tillskriva en sådan framgång till att Sverige är ett västeuropeiskt I-land, med god internetuppkoppling (som resultatet av vår materiella standard). Om du håller med om det antagandet, kan man därefter även slå fast att andra länder - länder vilka vi handlat med, eller länder vilka vi (som i kollektivet västvärlden) exploaterat för att skapa ännu större rikedomar - bidragit mer till Dices framgång än vad jag som person gjort.

Medlem
Skrivet av Flash:
Skrivet av nixdorf:
Skrivet av Tybalt:

Heja för de företag som gör bra ifrån sig!
Hurra för de individer som gör bra ifrån sig i sport!
Bu för vår regering!
Blä för vissa myndigheters agerande!
Usch för vissa kriminella individers agerande!
Hurra för sjukvårdare som gör ett bra jobb!
Fy för företag som missköter gamla människor!

Varför måste jag känna stolthet om vissa individer anstränger sig och når framgång? Jag har ingenting att göra med deras framgång. Jag råkar bara vara medborgare i samma land vilket inte är någon större bedrift. Trots det gratulerar och lyckönskar jag dem!

Ville helst hålla mig borta från denna diskussion men detta inlägg var ändå sunt.

I alla fall. Visst, du har rätt i att det kanske inte är en bedrift att födas i Sverige, det är ändå inget som man kan påverka. Däremot vill jag påstå att du som individ har att göra med andra individers framgång här i Sverige. Sättet som "vi andra" lever våra liv, på "ett svenskt vis", gör att de kan ha sina framgångar. Genom att exempelvis betala skatt och spela hockey i unga år skapar vi möjlighet för de blivande talangerna att utvecklas. Alla är vi en liten kugge i maskineriet Sverige. Ungefär som det där med att "min röst spelar ändå ingen roll" i riksdagsvalet.

Hur har ditt levnadssätt gjort att Dice är ett framgångsrikt företag?

Jag skulle i högra utsträckning tillskriva en sådan framgång till att Sverige är ett västeuropeiskt I-land, med god internetuppkoppling (som resultatet av vår materiella standard). Om du håller med om det antagandet, kan man därefter även slå fast att andra länder - länder vilka vi handlat med, eller länder vilka vi (som i kollektivet västvärlden) exploaterat för att skapa ännu större rikedomar - bidragit mer till Dices framgång än vad jag som person gjort.

Förlåt men du verkar hoppa över några punkter i ditt resonemang. Hur blev Sverige ett I-land? Blev vårt bredband och övriga infrastruktur framvuxet ur tomma intet? Och de pengar som byggde denna infrastruktur, var kommer de ifrån? Hur bidrar en utländsk konsument mer till det svenska samhället än en fabriksarbetare, företagare eller designer som skapar de produkter som konsumenten är intresserad av? Påstår du att konsumtion av varor kräver lika mycket som effektiv produktion och företagande? Ansvarar inte i grund och botten folket och deras demokratiskt valda representanter för de policys som format samhället och givit det välstånd? Menar du att företag som DICE, Paradox och övriga lika gärna skulle kunna existera i länder utan den infrastruktur som folket gemensamt har byggt upp i vårt land?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag påstår just att Dice, Paradox och liknande företag INTE hade kunnat existera i länder utan en svenskartad infrastruktur - och att det finns en anledning till att spelproduktionen varit centrerad till västvärlden (inkluderat japan) och inte u-länder rent historiskt.

Men det väsentliga är förstås inte det, utan de övriga frågor du ställde. Jag tror inte att svenskt välstånd bygger på att svenskar skulle, rent historiskt och samtida, vara mindre lata än andra människor. För mig slutar sådana argument lätt i rasism (eftersom lathet och drivkraft är två normativa termer - där vi plötsligt, i egenskap av driftiga svenskar, blir bättre än andra nationaliteter som betraktas som lata). Jag är inte av uppfattningen att Brasilien är fattigt för att brasilianare är lata. Eller slumpmässigt afrikanskt land. De är fattiga - och därmed inte har den infrastruktur du tillskriver "folket och demokratiskt valda representater" - på grund av västerländsk exploatering, såväl historisk som samtida. Inte lathet.

Medlem

Det verkar som att du tror att om man är glad över att det svenska systemet fungerar och producerar talanger och välstånd så innebär det per definition att man anser att folk i andra länder är lata eller sämre människor. Farligt många förutfattade meningar där.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Flash:

Jag påstår just att Dice, Paradox och liknande företag INTE hade kunnat existera i länder utan en svenskartad infrastruktur - och att det finns en anledning till att spelproduktionen varit centrerad till västvärlden (inkluderat japan) och inte u-länder rent historiskt.

Men det väsentliga är förstås inte det, utan de övriga frågor du ställde. Jag tror inte att svenskt välstånd bygger på att svenskar skulle, rent historiskt och samtida, vara mindre lata än andra människor. För mig slutar sådana argument lätt i rasism (eftersom lathet och drivkraft är två normativa termer - där vi plötsligt, i egenskap av driftiga svenskar, blir bättre än andra nationaliteter som betraktas som lata). Jag är inte av uppfattningen att Brasilien är fattigt för att brasilianare är lata. Eller slumpmässigt afrikanskt land. De är fattiga - och därmed inte har den infrastruktur du tillskriver "folket och demokratiskt valda representater" - på grund av västerländsk exploatering, såväl historisk som samtida. Inte lathet.

Du är kanske en sådan som inte är glad och stolt över det dina föräldrar gör?

Borde kanske varit tydligare i mitt tidigare inlägg. Nåväl. Huruvida västvärlden gjort sig rika på andras bekostnad är en fråga som inte är relevant. Min poäng är att vi i Sverige är en del av ett ekosystem där vi har producerat fram saker som Dice. Flera människor har på olika sätt skapat det som är dagen Sverige. Att peka ut exakt vem som ligger bakom det är inte intressant här.

Vem som bidragit mest är inte intressant i frågan. Om någon annan än jag bidragit mer till att skapa något ska inte det vara ett hinder för att jag ska kunna känna mig stolt över det.

Jag är Svensk. Sverige skapar X (genom kultur, ekonomi, kolonierna i kongo whathever). Därför är det rimligt att resonera att jag skapat X (tillsammans mer resten av Sverige) och är därmed stolt över det.

123
Skriv svar