Bara ett Xbox One-spel som kördes på PC under E3?

Robot
Bara ett Xbox One-spel som kördes på PC under E3?

Hur stort var egentligen klavertrampet, eller lade internet in en för hög växel?

#twisted-pixel, #lococycle, #microsoft


Skribent
Bara ett Xbox One-spel som kördes på PC under E3?

Om det var så här enkelt och utom kontroll, då borde Microsofts pr-team varit lite vakna och gjort ett massutskick till spelpublikationer. Finns väl egentligen inte någon som inte skrivit om det här.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Som vanligt då, PC vinner alltid över konsol.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Visst...(sarcasm)

Medlem

Varför skulle inte Microsoft ha sagt detta på en gång om så vore fallet?

Skribent
Skrivet av fanboyen:

Varför skulle inte Microsoft ha sagt detta på en gång om så vore fallet?

Vet inte om du missat det, men deras PR-team har sussat kudden igenom halva E3.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av fanboyen:

Varför skulle inte Microsoft ha sagt detta på en gång om så vore fallet?

Vet inte om du missat det, men deras PR-team har sussat kudden igenom halva E3.

Jag börjar undra om de ens har ett PR-team.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det krävdes alltså kraftfulla datorer för att driva det här spelet enligt Microsoft?

Lägg ner skitsnacket, Microsoft! Säg som det är i stället. Ni har ingen fungerande Xbox One!

Skribent
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av fanboyen:

Varför skulle inte Microsoft ha sagt detta på en gång om så vore fallet?

Vet inte om du missat det, men deras PR-team har sussat kudden igenom halva E3.

Jag börjar undra om de ens har ett PR-team.

Ibland snurrar internet för fort och saker blåses upp. De borde vara på hugget och peka ut alla som skrivit om detta som foliehattar. Istället är det en snubbe hos en liten utvecklare som kör en Twitter-konversation med Jonathan Blow. Vad fasiken är det som händer?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Spelutvecklaren tar på sig skulden och friar Microsoft från anklagelserna, saken är utredd i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av fanboyen:

Varför skulle inte Microsoft ha sagt detta på en gång om så vore fallet?

Vet inte om du missat det, men deras PR-team har sussat kudden igenom halva E3.

Det jag menade var att det inte är rimligt att det bara gäller ett spel, tystnad är en form av medgivande. Speciellt när det handlar om att någon vill kränga någonting till oss. Hade det bara handlat om ett spel så hade de informerat oss, annars kommer huvuden att rulla hos Microsoft snart.

Medlem

Vi lär aldrig få veta hur många av maskinerna som var XB1 och hur många som var Win7, MS kan ju helt enkelt säga att det bara var en maskin så kan ingen annan säga annat om de inte har något bevis.

Vi får helt enkelt se hur maskinen presterar när den släppts och lite recensioner publicerats


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Det låter som bullshit i mina öron.

Vad är enklast, slänga ihop en emulering på kraftfulla pc maskiner, eller få microsoft att slänga upp ett nytt utvecklingskit (som de redan har all kod fungerandes på) ?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Det krävdes alltså kraftfulla datorer för att driva det här spelet enligt Microsoft?

http://image.noelshack.com/fichiers/2013/24/1370898735-lococy...

Lägg ner skitsnacket, Microsoft! Säg som det är i stället. Ni har ingen fungerande Xbox One!

Du kunde ju haft rätt, men det är i alla fall rätt att du har fel.

Medlem

Är vi helt 100% säkra på att Sony använde PS4:or?

Medlem

Men..
BF4 spelades ju på en PC trots att den visades under XboX one?

Inaktiv

Jag har väldigt svårt att tro att de inte skulle gått ut med någon sorts dementi alls om det verkligen var en enstaka grej. Inte ens MS ställer sig så likgiltiga.

Medlem

FZ backa nu inte, visa lite stake det är ju uppenbart att dom försöker mörka över allt.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Det krävdes alltså kraftfulla datorer för att driva det här spelet enligt Microsoft?

http://image.noelshack.com/fichiers/2013/24/1370898735-lococy...

Lägg ner skitsnacket, Microsoft! Säg som det är i stället. Ni har ingen fungerande Xbox One!

Du kunde ju haft rätt, men det är i alla fall rätt att du har fel.

https://www.youtube.com/embed/OB-4obcoNCk

https://www.youtube.com/embed/Cv-9vhkqOuE

Jag undrar vad som fanns i dom där skåpen? Jag vet i alla fall vad som fanns i dom här skåpen

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Bojkott:

Det krävdes alltså kraftfulla datorer för att driva det här spelet enligt Microsoft?

http://image.noelshack.com/fichiers/2013/24/1370898735-lococy...

Lägg ner skitsnacket, Microsoft! Säg som det är i stället. Ni har ingen fungerande Xbox One!

Du kunde ju haft rätt, men det är i alla fall rätt att du har fel.

https://www.youtube.com/embed/OB-4obcoNCk

https://www.youtube.com/embed/Cv-9vhkqOuE

Jag undrar vad som fanns i dom där skåpen? Jag vet i alla fall vad som fanns i dom här skåpen

http://www.custompcreview.com/wp-content/uploads/2013/06/e3-m...

Xboxarna står ju på bänkarna ser du väl.

Medlem

Det komiska är att de själva inte ens använder Windows 8 utan kör med Windows 7. Och som TB nämner i sin senaste Content Patch så använder de hårdvara som konkurrerar med den som sitter i deras egna konsol, Microsoft begår det ena misstaget efter det andra.

Medlem

Självklart lade internet in för hög växel, det är det internet gör.
Det går fram o tillbaks och just nu är det microsoft som förvirrat sig ut på skjutbanan.

Det finns säkert många fördelar med att visa sina spela på PC istället för en halvt färdigutvecklad konsol, det viktiga är att man inte vräker på med innehåll som konsolen sedan inte kommer kunna leverera.

Sony blev ju allt annat än omtyckt iom CGI "gameplay" trailerna e3 2005 som visade något som sedan inte levde upp till förväntningarna. (motostorm, killzone2, eight days)


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Alltså saknar ni helt läsförmåga?

"Enligt Michael Wilford visade bilden vi publicerade i vår nyhet montern för deras spel Lococycle. Ett missöde med hårdvaran gjorde att de var tvungna emulera spelet med hjälp av kraftfulla datorer."

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av fanboyen:

Varför skulle inte Microsoft ha sagt detta på en gång om så vore fallet?

Vet inte om du missat det, men deras PR-team har sussat kudden igenom halva E3.

Jag börjar undra om de ens har ett PR-team.

Hela året. Jag fattar inte hur de kan misslyckas framhäva fördelarna med sin egen konsol och sedan inte ens reda ut vad som gäller på de frågor och rykten som springer runt. Känns ju ganska viktigt såhär innan alla ska välja konsol.. nu skriker alla ps4 fast det kanske inte är så stor skillnad som det verkar bara för att de inte gör sitt jobb.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det krävdes alltså kraftfulla datorer för att driva det här spelet enligt Microsoft?

http://image.noelshack.com/fichiers/2013/24/1370898735-lococy...

Lägg ner skitsnacket, Microsoft! Säg som det är i stället. Ni har ingen fungerande Xbox One!

Det är ganska välkänt att konsoller, då de har dedikerad hårdvara till spel, kräver mycket mer av en dator om ett spel skall emuleras. Däremot kan ett spel få samma grafik ganska lätt på en PC, men måste då optimiseras för plattformen. Även ett sådant spel som du visade drar mer på en dator än på en Xbox, då en emulator knappast är lika bra anpassad för hårdvaran som Xboxens mjukvara.

Men visst, det är coolt att hata Microsoft nu. Kör på.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Alltså saknar ni helt läsförmåga?

"Enligt Michael Wilford visade bilden vi publicerade i vår nyhet montern för deras spel Lococycle. Ett missöde med hårdvaran gjorde att de var tvungna emulera spelet med hjälp av kraftfulla datorer."

Microsofts största problem nu är att de har tappat förtroendet hos många av sina potentiella köpare, det blir knappast bättre av att BF 4 verkar ha körts på en Windows 7 dator. Efter all kritik som riktades mot Aliens : CM förra året så är misstroendet ännu större nu än det varit innan.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Det är ganska välkänt att konsoller, då de har dedikerad hårdvara till spel, kräver mycket mer av en dator om ett spel skall emuleras. Däremot kan ett spel få samma grafik ganska lätt på en PC, men måste då optimiseras för plattformen. Även ett sådant spel som du visade drar mer på en dator än på en Xbox, då en emulator knappast är lika bra anpassad för hårdvaran som Xboxens mjukvara.

Det beror på att konsoler förut varit väldigt annorlunda PC, både PS4 och Xbox One bygger dock på en PC arkitektur så det borde inte krävas lika mycket för att emulera dessa kontra om det varit två skilda "format".

Medlem
Skrivet av Thane:

Är vi helt 100% säkra på att Sony använde PS4:or?

Vad har det med nånting att göra? Om så ar fallet så är det väl upp till Sony själva att säga som det är eller att nån annan kommer med samma sorts bevis som har kommit fram med Xboxen.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Alltså saknar ni helt läsförmåga?

"Enligt Michael Wilford visade bilden vi publicerade i vår nyhet montern för deras spel Lococycle. Ett missöde med hårdvaran gjorde att de var tvungna emulera spelet med hjälp av kraftfulla datorer."

Jaaaaaaa, och så fort nån säger saker på internet så är det saaaaaaaant...

Suck...

Inaktiv

Kan någon förklara för mig följande:
Om man nu använder PCs för att köra Xbox spel, hur kommer det sig att de går att optimera så lätt och snabbt? För de kan väl inte ha optimerat och gjort de så lätt att köra på Win 7 bara för E3? Kanske inte optimalt optimerat så klart, men tycker alltid utvecklare pratar om hur svårt och krångligt de är.

Oavsett, så har jag aldrig varit med om något större fiasko. Ett företag, som är större än vad vi riktigt förstår, har sämre koll vad som sägs och skrivs på internet, än UFOn på tefat som spionerar på oss (NSA) . Speciellt på en mässa! Då får man väl kalla in allt artelleri man har för fasiken.

Nej ibland undrar jag hur företag tänker. Fast samtidigt, är det väl som de flesta säger, många läser/kollar inte vad som sägs utan köper bara de som ser häftigt och bra ut.

123
Skriv svar