Xbox One och den haltande kommunikationen

Skägg.
10 Chambers
Xbox One och den haltande kommunikationen

Att det ska krävas en tredje part för att på ett enkelt sätt förklara den smått fantastiska funktionen som låter dig dela hela ditt spelbibliotek med tio "familjemedlemmar". Förvisso kan "bara" en person åt gången åka snålskjuts på din spelsamling men det känns ändå som en funktion Microsoft borde pusha hårt för att förklara varför konsolen måste snacka med deras servrar varje dygn.

Två polare som till exempel vill dra igenom det senaste #Gears of War i coop behöver alltså bara köpa ett spel. När mina framtida tonårsgrabbar vill panga i #Titanfall: Future Warfare räcker det med ett spelinköp.

Att vettig kommunikation kan vara så knepigt i denna tidsålder är förbluffande.

#blogg


signatur
Medlem
Xbox One och den haltande kommunikationen

Ja, jag tycker då att MS borde försöka lyfta fram de guldkorn de har med tanke på hur många klaver de lyckats trampa i på sistonde i sin marknadsföring.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Håller helt med om detta. Att informationen ska vara så genomusel är för sorgligt. Microsoft behöver verkligen lite nytt PR-folk.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Varför basunerar inte microsoft ut detta?
Enkelt, att marknadsföra något som innebär mindre sålda spel för utvecklarna till konsolen är inte vidare smart, speciellt inte om man vill ha flera "exklusiva" spel.

Tack vare E3 vet vi nu att exklusiva spel till xbox one är rent bullshit, och enbart låses för att ms pröjsar för dem.

Xbox one spel på dell oem pc/win7/nvidia ? *cough*

Inaktiv

Vad hände med MS? Lite high and mighty över 360'n kanske? Jag har varit en xbox-lirare sen 2001 och nu funderar jag starkt på att gå tillbaka till PS, om inte bara stanna på PC. Mycket sorgligt att man ska behöva överge Halo för idiotiska beslut av MS.

Jag vill älska nästa Xbox, det vill jag verkligen! Men det känns som om alla val har avgjorts med krona eller klave, De valde hela tiden det bättre "klave" och flippade med ett mynt med krona på båda sidor.

Besviken.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Personligen så påverkar deras val mig ingenting och med det spelutbudet som presenterades under e3 är jag väldigt positivt förvånad och ser fram emot Xbox One. Men sedan att deras pr avdelning har vänt på meningarna och gå ut med nackdelar före fördelarna är bara tragiskt.

1
Skriv svar