Stora uppsägningar hos Hitman-utvecklaren

Robot
Stora uppsägningar hos Hitman-utvecklaren

Danska Io Interactive säger upp halva arbetsstyrkan när flera projekt läggs ner.

#hitman-absolution, #io-interactive, #eidos, #square-enix


Medlem
Stora uppsägningar hos Hitman-utvecklaren

Gillade inte absolution av nån anledning.
kändes mycket "mindre" än tidigare hitman spel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tråkigt men det jag sett från Hitman verkar mer vara ett spel i samma stil som gamla Splinter Cell och det är inte vad Hitman är i mina ögon. Så här går det när man "fördummar" en väldigt omtyckt serie samtidigt som man förväntar sig en försäljning som är skrattretande (3 miljoner sålda ex är under förväntan, snacka om orealistiska förväntningar).

Senaste Hitman kanske har sålt bra men vad är det som säger att det sålde på egna meriter? Det är nog för tidigt att kalla detta för en framgång eftersom jag kan tänka mig att det sålde en del på namnet. Det är först när nästa spel släpps som man kan se hur omtyckt det föregående spelet var.

Medlem

Om det kommer fram att de la ner Freedom Fighters 2 så blir jag sur. Riktigt sur.

Aja, får hoppas de gör bättre Hitman spel i framtiden.
Absolution var ju inte riktigt det man hade hoppas på.

Medlem
Skrivet av omgpondags:

Om det kommer fram att de la ner Freedom Fighters 2 så blir jag sur. Riktigt sur.

Aja, får hoppas de gör bättre Hitman spel i framtiden.
Absolution var ju inte riktigt det man hade hoppas på.

Jag tror d e dags o blir sur... riktigt sur... :/

Medlem

Den hitman jag provade på Xbox krävde att jag skulle ställa om konsollen till analog 60Hz, eller så ville den inte köra. Du kunde köra HDMI efter det, men just 60Hz annars ingen bild.

Skum hantering...

Sedan när jag provade introt så kunde jag gå rakt igenom några vakter. Inte high-end produktion kan jag tycka.

Medlem

Neeeeej! Var är min Kane & Lynch uppföljare?!
Känns som att fler och fler studios blir "One-Trick-Ponies". Dvs att utgivarna tvingar dem att fokusera på spel som de vill att dem ska göra.. :/

Jag måste än en gång försvara Absolution.
Men visst var det inte samma öppna banor etc,

Fortfarande ett kanon lir


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

De får skylla sig själva.

Absolution var inte i NÄRHETEN av att vara lika bra som Blood Money, tyvärr.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Tråkigt men det jag sett från Hitman verkar mer vara ett spel i samma stil som gamla Splinter Cell och det är inte vad Hitman är i mina ögon. Så här går det när man "fördummar" en väldigt omtyckt serie samtidigt som man förväntar sig en försäljning som är skrattretande (3 miljoner sålda ex är under förväntan, snacka om orealistiska förväntningar).

Senaste Hitman kanske har sålt bra men vad är det som säger att det sålde på egna meriter? Det är nog för tidigt att kalla detta för en framgång eftersom jag kan tänka mig att det sålde en del på namnet. Det är först när nästa spel släpps som man kan se hur omtyckt det föregående spelet var.

Håller med dig. Chansar på att stor del av försäljningen var pga varumärket, vilket dom iaf för min del saboterade fint med låsta banor, checkpointsaves, autospawnande vakter, och som grädde på skiten, cutscenes istället för att spela själv. Hade väntat mig så mycket mer, och det var nog dumt av mig.

Ett av tre spel för mig förra året som fick mig att till sluta med förhandsbokningar, så litet tack ska dom ha.

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Neeeeej! Var är min Kane & Lynch uppföljare?!
Känns som att fler och fler studios blir "One-Trick-Ponies". Dvs att utgivarna tvingar dem att fokusera på spel som de vill att dem ska göra.. :/

Mer Kane & Lynch åt folket!

Medlem

om de istället hade fortsatt göra fler freedom fighters-spel så hade dom snarare behövt anställa folk....

Medlem
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av PcGamer:

Tråkigt men det jag sett från Hitman verkar mer vara ett spel i samma stil som gamla Splinter Cell och det är inte vad Hitman är i mina ögon. Så här går det när man "fördummar" en väldigt omtyckt serie samtidigt som man förväntar sig en försäljning som är skrattretande (3 miljoner sålda ex är under förväntan, snacka om orealistiska förväntningar).

Senaste Hitman kanske har sålt bra men vad är det som säger att det sålde på egna meriter? Det är nog för tidigt att kalla detta för en framgång eftersom jag kan tänka mig att det sålde en del på namnet. Det är först när nästa spel släpps som man kan se hur omtyckt det föregående spelet var.

Håller med dig. Chansar på att stor del av försäljningen var pga varumärket, vilket dom iaf för min del saboterade fint med låsta banor, checkpointsaves, autospawnande vakter, och som grädde på skiten, cutscenes istället för att spela själv. Hade väntat mig så mycket mer, och det var nog dumt av mig.

Ett av tre spel för mig förra året som fick mig att till sluta med förhandsbokningar, så litet tack ska dom ha.

"Ett av tre spel.." = tre = 3 = half life 3 confirmed!

Medlem

Hmm, förmodligen Kane & Lynch som satt dom i dåliga dagar rent ekonomiskt, synd. Håller tummarna att det ska vända, IO är en riktigt bra utvecklare och jag gillade t om Kane & Lynch spelen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Låter som det klassika scenariot där en utvecklare bli överkörd av en värdelös utgivare som tex EA.

Medlem

Mer Hitman till folket! Open world hade varit awesome! \o


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Hoppas dom som får gå börjar snickra på lite mer Star Wars spel

Medlem
Skrivet av Gameboy:

Hoppas dom som får gå börjar snickra på lite mer Star Wars spel

Ett nytt Freedom Fighters hade inte varit illa pinkat det heller


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det här är felet med dagens spelindustri, förr hade över 3 miljoner ex sålda spel varit rejäla framgångar men idag är det ansett som rena förluster. Det är dags att utgivarna börjar fokusera på att göra bra spel istället för att göra spel som ska tilltala alla, det är inte hållbart och kommer leda till konkurs förr eller senare.

Inaktiv

Skittrist att höra. Jag gillade Kane & Lynch riktigt mycket och tror att Dog Days i framtiden kommer betraktas som en B-kult-klassiker. Eller om jag ska vara mer korrekt: ifall dataspel konsumerades som film så hade det blivit en b-kult-klassiker.

Kul som fan var det iaf, trots att det var korkat!

Medlem

Återupprättelse? Hitman har aldrig behövt något återupprättelse, tidigare spel har alla varit bra (kanske contracts undantaget). Återupplivning däremot, det behövde serien. Nu behöver den dock en en riktig återupprättelse, då absolution var pinsamt dåligt, och en skam för hela serien.

De gick ifrån i stort sett allt som gjorde spelen bra, och fördummade och förminskade så otroligt att jag pallade inte ens spela igenom det. Så otroligt sorgligt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

https://www.youtube.com/embed/XKpgfBJ708A

Det här är felet med dagens spelindustri, förr hade över 3 miljoner ex sålda spel varit rejäla framgångar men idag är det ansett som rena förluster. Det är dags att utgivarna börjar fokusera på att göra bra spel istället för att göra spel som ska tilltala alla, det är inte hållbart och kommer leda till konkurs förr eller senare.

Jag tycker detta spel var härligt lira och se på alla strippor

Medlem
Skrivet av jooster:

Återupprättelse? Hitman har aldrig behövt något återupprättelse, tidigare spel har alla varit bra (kanske contracts undantaget). Återupplivning däremot, det behövde serien. Nu behöver den dock en en riktig återupprättelse, då absolution var pinsamt dåligt, och en skam för hela serien.

De gick ifrån i stort sett allt som gjorde spelen bra, och fördummade och förminskade så otroligt att jag pallade inte ens spela igenom det. Så otroligt sorgligt.

Contracts var inte ett dåligt spel men nog det sämre av Hitman spelen. Jag både gillar och ogillar att de använde om uppdrag från tidigare spel. Blood Money var utan tvekan det bästa även om svårighetsgraden inte var i samma klass som främst det fösta spelet.

Medlem
Skrivet av jooster:

Återupprättelse? Hitman har aldrig behövt något återupprättelse, tidigare spel har alla varit bra (kanske contracts undantaget). Återupplivning däremot, det behövde serien. Nu behöver den dock en en riktig återupprättelse, då absolution var pinsamt dåligt, och en skam för hela serien.

De gick ifrån i stort sett allt som gjorde spelen bra, och fördummade och förminskade så otroligt att jag pallade inte ens spela igenom det. Så otroligt sorgligt.

Jag köpte alla dom äldre spelen men blev så besviken på dålig grafik att jag skippa dom även om handlinegn säkert var bra för den gilalde jag i det nya med dessa coola filmer oxo

Testpilot

Även om det är synd så kan jag inget annat än att tycka det är rätt.
Spelet var nog bland de största besvikelserna jag haft på länge , totalt trasig även om det var snyggt.

Sen som sagts innan , har utgivaren ett minimumkrav på försäljning som är helt horribelt satt så förstår man att de skär ner på folk

Har för mig att nya Tomb Raider rebooten också hade helt sjuka krav på försäljning bara för att det skulle gå runt , marknaden är ju sjuk.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Även om det är synd så kan jag inget annat än att tycka det är rätt.
Spelet var nog bland de största besvikelserna jag haft på länge , totalt trasig även om det var snyggt.

Sen som sagts innan , har utgivaren ett minimumkrav på försäljning som är helt horribelt satt så förstår man att de skär ner på folk

Har för mig att nya Tomb Raider rebooten också hade helt sjuka krav på försäljning bara för att det skulle gå runt , marknaden är ju sjuk.

Vissa spel kan man verkligen njuta av utan att behöva ha "dagens grafik" nya x-com var ett av dom. Mycket kanske oxo handalr om vad för sorts spel man gillar. Tycker man inte om ett visst spel kan det ju bli roligare om det är snygg grafik osv.

Testpilot
Skrivet av bumper:

Vissa spel kan man verkligen njuta av utan att behöva ha "dagens grafik" nya x-com var ett av dom. Mycket kanske oxo handalr om vad för sorts spel man gillar. Tycker man inte om ett visst spel kan det ju bli roligare om det är snygg grafik osv.

I betraktarens öga som man säger , Nya Xcom har ju modern grafik.

Det jag menade med mitt förra inlägg var mer att nya Hitman spelet var i grunden trasigt medan "ytfinishen" var snygg.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av bumper:

Vissa spel kan man verkligen njuta av utan att behöva ha "dagens grafik" nya x-com var ett av dom. Mycket kanske oxo handalr om vad för sorts spel man gillar. Tycker man inte om ett visst spel kan det ju bli roligare om det är snygg grafik osv.

I betraktarens öga som man säger , Nya Xcom har ju modern grafik.

Det jag menade med mitt förra inlägg var mer att nya Hitman spelet var i grunden trasigt medan "ytfinishen" var snygg.

hade inte xcom simpel grafik?

1
Skriv svar