Mitt första E3

Skägg.
10 Chambers
Mitt första E3

Det sägs vara tisdag idag. Jag är lite skeptisk då min kropp inte riktigt har anpassats sig till tidzonen utan hellre fjantar runt i sömndrucken limbo där varken kaffe eller sockerchocker sparkar igång systemet på allvar.

För ganska precis en vecka sedan inleddes mitt första E3 i fysisk form. Jag har bevakat spelmässan framför datorn i åtskilliga i år men nu var jag där, på LA Convention Center, redo för första dagen. Gröt i magen (två pannkaksfrukostar blev det bara) och fulladdade batterier i kameran började vi bena ut den första hallens intressanta intervjuer och allt gick i en rasande fart.

Jag hade varit på Games Convention, och senare Gamescom, tidigare men här var allt såklart lite fläskigare. Vill också tillägga att det kändes fräschare i hallarna, bättre luftkonditionering och mindre svett än i Leipzig och Cologne. Och spel precis överallt.

Samtidigt blev jag lite besviken. Nu är jag förvisso betydligt mer luttrad än när drömmarna om E3 började vävas för sisådär tio år sedan. Att få spela ett spel före alla andra har blivit vardag snarare än en ynnest, vilket kan låta drygt men svårt att komma ifrån. Men ändå, med de nya konsolerna i antågande trodde jag att hypen skulle vara lite kraftigare. Istället blev det detaljerna som triggade mig mest. Som rumblefunktionen i nya Xbox-kontrollen, vilket verkligen satte en fysisk närvaro på olika spelkänslor.

Den bästa upplevelsen kom nästan utanför själva mässan, när vi gjorde hembesök hos #Thatgamecompany vilket var precis så gemytligt som man kan ana med titlar som #Flower och #Journey i bagaget. Men mer om det vid ett senare tillfälle.

#blogg


signatur
Mitt första E3

Höll E3 upp till alla års förväntningar? Får aldrig glömma Dr scholls inläggssulor inför ett konvent.

Idag är förrövrigt en sån där dag då jag känner för att smälla en ballong bakom någons oförberreda rygg.
Ger er bara en sportslig förvarning.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Först och sista, eller första men inte sista?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:

Först och sista, eller första men inte sista?

Vi får väl se


signatur
Medlem

Jag citerar Rocket2Guns

"I don't give a fuck about E3 as a conference and I don't give care for diverting resources towards supporting it. It's an expo that's going to die and I couldn't care less."

1
Skriv svar