"Ingen DRM"-rea på GOG

Medlem
"Ingen DRM"-rea på GOG

Enda problemet är att man inte har råd att köpa allting man vill ha=).

Inaktiv

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Avstängd

Äääh, köpte mig Alan Wake för 27 öre på humble. Inte hittat heller så många tilltalande spel ännu där på gog, förrutom redneck rampage och andra gamla klassiker

FM-guru
F.d. Sisyr

Insåg nyligen att jag tappat bort mina exemplar av både Icewind Dale 1 och Baldur's Gate 2, så det här var ju välkommet!

Passar på att tipsa om King of Dragon Pass för den oinvigde. Strategispel från -99 som än idag är riktigt kul. Har för mig att det lanserades på mobil häromåret också.

Avstängd
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Kanske för att det är korkat gjort av dom? Visst dumt av att det är samma på steam men fler behöver inte gå samma väg.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Jag har läst deras egna uttalanden om den här konsolen. Det är mer än tillräckligt för att jag ska se hur drakonisk den är.

Medlem

Torchlight är även gratis via GoG

Medlem

Efter allt deras prat mot DRM och värnande om konsumentens rättigheter var det lite konstigt att CD Projekt valde att kliva upp på en scen för att marknadsföra Xbox One - är det därför de känner att de måste få tillbaka lite "cred" med en "NoDRM-rea"?

Avstängd
Skrivet av KloN:

Torchlight är även gratis via GoG

ser inget om det.

Medlem
Citat:

Att Microsoft tänker nyttja DRM flitigt i sin kommande Xbox One har inte gått någon obemärkt förbi. GOG smider medan järnet är varmt och har nu lanserat temat för sin sommarrea – NoDRM Summer Sale.

Tjänsten är sen tidigare känd för att inte tvinga på sina kunder konsumentfientliga åtgärder, något som är särskilt smart att lyfta fram i dessa tider. Och vad erbjuds under utförsäljningen? Väldigt mycket.
500 titlar under 17 dygn är det som gäller. I skrivande stund hittar vi bland annat The Witcher 2 för 10 dollar, Theme Hospital för 3 dollar samt ett paket med Alan Wake och Alan Wake's American Nightmare för 4,5 dollar. Några av dessa erbjudanden är tidsbegränsade och kommer bytas ut under kampanjens gång.
Rean håller på fram till den 5:e juli.

17 dygn = City 17
Theme hospital 3 dollar = 3
500 titlar = 500 GB = PS4 HDD
==== > Half Life 3 confirmed for PS4!

phi
Medlem

Definitive Dungeons and Dragons köpt!

Medlem

Theme Hospital för 3? VÄRT!

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av KloN:

Torchlight är även gratis via GoG

ser inget om det.

http://www.gog.com/news/nodrm_summer_get_torchlight_free_for_...

Som jag nämnde i tråden om Thief är detta ett tidsbegränsat erbjudanden och gäller fram till 20 juni.

Inaktiv

Kan man dela sina spel digitalt på GOG, eller sälja dem? Exakt, då har du ju ett DRM (Digital Rights Management) som förhindrar det. DRM är inte synonym med online-verifiering, så skärpning nu FZ. Annars ad-blockar jag er;)

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Kan man dela sina spel digitalt på GOG, eller sälja dem? Exakt, då har du ju ett DRM (Digital Rights Management) som förhindrar det. DRM är inte synonym med online-verifiering, så skärpning nu FZ. Annars ad-blockar jag er;)

Inte? Om det finns någon form av verifiering så är det ju för tusan inte DRM-fritt. DRM innebär att produkten har ett skydd för att förhindra otillåten spridning.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Varför detta hat mot Xbox One från FZ? Tycker det börjar bli absurd hur mycket negativa vinklingar Xbox One har fått av FZ den senaste tiden.

Ja det är en sak att rapportera det och det förstår jag men det är en jävla skillnad på hur man sedan vinklar den nyheten. Men det har dock inte kommit någon nyhet som ordentligt går igenom vad det innebär och hur Xbox One är tänkt att användas. Som även skulle klara ut en massa missförstånd som cirkulerar duktigt i kommentarsfälten.

Frågan är om man ens ska fortsätta att besöka FZ efter detta då det börjar påminna om Aftonbladet med hur man vinklar vissa saker.

Naaaw. Poor thing. Gråt lite. Skriv lite mer.

Kanske för att MS gjorde DRM ännu mer aktuellt och mainstream? Inte? Nehe!

Medlem

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Medlem

Hmm... om dom kunde sänka priset ytterligare på Witcher 2 så hade det blivit ett köp.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Skillnaden är att på GoG äger man verkligen produkten, något du inte gör på Steam eller de andra ställena som de säljer nycklar för. Jag betalar själv mer för ett spel på GoG än vad jag gör för samma spel på Steam av den enkla anledningen.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Skillnaden är att på GoG äger man verkligen produkten, något du inte gör på Steam eller de andra ställena som de säljer nycklar för. Jag betalar själv mer för ett spel på GoG än vad jag gör för samma spel på Steam av den enkla anledningen.

Äger? (Jag har dålig koll på GoG sidan)

Medlem
Skrivet av Margy:

Efter allt deras prat mot DRM och värnande om konsumentens rättigheter var det lite konstigt att CD Projekt valde att kliva upp på en scen för att marknadsföra Xbox One - är det därför de känner att de måste få tillbaka lite "cred" med en "NoDRM-rea"?

Då alla spel som säljs på GoG är helt utan DRM så behövs inte det, detta är bara ett sätt att få lite mer PR kring deras årliga rea på samma sätt som de gjorde när de sålde SimCity billigare (då EA/Maxis var på "tapeten" och deras DRM hamnat i "blåsväder").

Skribent

Men, jaha. Jag köpte The Witcher 2 därifrån i söndags... KUL.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Gott, får ta en titt.

Medlem

Alan wake för $4,5 inte helt fel, kanske på tiden att man spelar detta spel

Avstängd
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av KloN:

Torchlight är även gratis via GoG

ser inget om det.

http://www.gog.com/news/nodrm_summer_get_torchlight_free_for_...

Som jag nämnde i tråden om Thief är detta ett tidsbegränsat erbjudanden och gäller fram till 20 juni.

när jag sökte spelet på sidan kostade det, fick lov att googla

Medlem

GoG rular..Synd att man är totalt pank fram till lön

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Kan man dela sina spel digitalt på GOG, eller sälja dem?

Japp, Efter att du köpt spelen från GoG kan du göra precis vad fasiken du vill med dom. Fler frågor?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Lolflakes:

GOG?

www.g2play.net

Där har ni en RIKTIG hemsida med BRA rea!

Skillnaden är att på GoG äger man verkligen produkten, något du inte gör på Steam eller de andra ställena som de säljer nycklar för. Jag betalar själv mer för ett spel på GoG än vad jag gör för samma spel på Steam av den enkla anledningen.

Äger? (Jag har dålig koll på GoG sidan)

Detta går tillbaks till vad ett spelköp egentligen är (om man ska se det ur en utgivares ögon), man köper inte ett spel man köper endast rätten att spela det. Det som sker nu med till exempel Xbox One är inte något som ändrar detta, så här har det alltid fungerat (återigen ur en utgivares ögon). Men problemet är att jag som konsument har inte sett det på det sättet, jag hade aldrig betalat samma pris om jag inte ägt produkten oavsett vad utgivaren än säger i det skrattretande avtal man numera ingår vid ett spelinköp.

Steam fungerar dock på det här sättet, du köper inte ett spel du äger rätten att spela det så länge du inte bryter mot det avtal du ingår.

GoG däremot säljer spel som inte har denna form av skydd, har du väl laddat ner ett spel så spelar det inte längre någon roll om du så skulle bli bannad eller GoG skulle försvinna du kommer kunna använda det lika bra då som du kan nu när de är aktiva. Det beror på att det inte finns något skydd alls som kollar av att du verkligen har rätten att spela spelet. Detta är något som är ganska nytt, spel har alltid haft någon form av skydd även innan Internet.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Rockartisten:

Kan man dela sina spel digitalt på GOG, eller sälja dem?

Japp, Efter att du köpt spelen från GoG kan du göra precis vad fasiken du vill med dom. Fler frågor?

Förutom den moraliska aspekten och att de nog bryter mot avtalet man ingår men ja det finns ingenting som hindrar detta vilket är orsaken till att många utgivare inte vågar släppa sina spel på GoG.

123
Skriv svar