Vi har stulit en film med 33 minuter Thief
Även om spelet kommer ut nästa år, så är jag tveksam för stunden. Om jag ser förbättringar på de brister som spelet har nu (korkad AI, brist på kollisions och så vidare), så kommer jag att ändra min tveksamhet. Jag håller dock tummarna mycket hårt på att det inte blir någon konsolport.
Seriöst vatten pilar -.-"
Hade dessa inte varit med tillsammans med pilar för rep hade jag blivit ännu mer skeptisk till spelet än vad jag redan är. Den typen av pilar är vad som gör Thief till Thief, inte att man kan döda varenda vakt eller stå mitt framför en vakt utan att bli upptäckt (i Thief kunde de asen även se en i mörkret när man flydde för sitt liv om man inte lyckades undkomma dem den tid som krävdes innan man återigen kunde vara dold av mörkret).
Aja... Lite svag skugga sådär och vakter ser inte att nånting står där?! Vad var det om att vakterna är smartare och kan se former i svagare skuggor? Ai:n verkar ju korkad... Promises, promises... Tycker de även borde göra någon slags ''detection'' om man tar deras påsar av guld etc.
Herpaderp Vakter...
Något som störde mig också är när han mitt i ljuset tog ''swoop'' framför vakter utan problem. Seeeen att vakter hörde hunden skälla, men inte fan hörde de den stora lådan falla och ge ifrån sig värsta ljudet.... Suck!
Känns mer som att det här en skamlig reboot på serien.
Seriöst vatten pilar -.-"
http://lycanthropia.net/wp-content/uploads/2012/07/Edward-Nor...
Japp. Det är ju en av Garrets main pilar som de använt sen första Thief spelet.
Hmm, vet inte vad jag ska tycka faktiskt.
Det värsta jag vet är när fienden tittar åt mitt håll och upptäcker mig inte även fast jag är 5 meter ifrån och inte gömd -_-
Verkar vara tveksam AI som sagt.
Finns så många skitspel för att deras AI suger stjärt. Kommer ihåg första gången jag spelade Fear, vilka irriterande fiender och va roligt.
Tänk om AI kunde gå lika mycket framåt som grafiken, istället känns det som AIn är nästan obefintlig i många spel
Usch, jag hoppas verkligen inte det där är PC-versionen. Ser ju helt bedrövligt ut
Det är PS4.
Kanske de fixa AIn det är ju ett tag tills det släpps.
http://www.rockpapershotgun.com/2013/06/17/thief-eidos-words-...
My Experience: I am conflicted. As you can very obviously tell, the new Thief rubbed me the wrong way in quite a few places. AI and combat, especially, were well off the mark, and that’s definite cause for worry. Oh, and let’s not forget the linear, QTE-ridden escape scene, which felt completely at odds with pretty much everything ever – especially common sense, stealth (or even stealth-action), and the year 2013.
Thief’s level design, however, was solid, and I could see it meshing quite well with competent though basic systems and smart enemy placement if the AI gets stolen and replaced with pretty much anything else. No doubt about it, Thief needs some serious work, but I think there’s still potential. Deus Ex: Human Revolution was an absolute joy, and I can almost see the murky silhouette of a similar miracle skulking around in Thief’s gutters.
Om man kan stänga av focus-skiten, alla kill-events samt de fixat ett PC-anpassat interface så kanske det kan bli något..
Förbannade j*vla konsoler som förstör våra kära spel
edit: Swoop.. blä!
Hmm, vet inte vad jag ska tycka faktiskt.
Det värsta jag vet är när fienden tittar åt mitt håll och upptäcker mig inte även fast jag är 5 meter ifrån och inte gömd -_-
Verkar vara tveksam AI som sagt.
Jag skulle nog gissa att demonstrationen gjordes i ett "super easy setting" läge för att garantera att demonstratören inte skulle kunna sabba deras stealth-run. Motsvarigheten till att de använder GOD-mode i demonstrationer av FPS-spel och liknande så dom inte råkar dö halvvägs.
Vi kan ju hoppas iaf...
Är mer tveksam till att ingen reagerade på den öronbedövande krashen från lådan som nämnts tidigare.
Med tanke på att den såg ut att vara vara nödvändig att använda sig av för att komma åt en stealth-approach ingång så känns det väldigt konstigt.
"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"
Seriöst vatten pilar -.-"
Nån har visst inte spelat nåt av de tidigare Thief spelen ser jag.
För oss oinvigda låter det lite kul
tyckte det var intressantare att höra lite mer om ps4 och kameran o allt på slutet
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Seriöst vatten pilar -.-"
Nån har visst inte spelat nåt av de tidigare Thief spelen ser jag.
För oss oinvigda låter det lite kul
tyckte det var intressantare att höra lite mer om ps4 och kameran o allt på slutet
Vattenpil + reppil, hur grymt som helst.
Hmm, vet inte vad jag ska tycka faktiskt.
Det värsta jag vet är när fienden tittar åt mitt håll och upptäcker mig inte även fast jag är 5 meter ifrån och inte gömd -_-
Verkar vara tveksam AI som sagt.
Nej det värsta är när AI:s tittar på annat och upptäcker mig 200m bort.
Flopp!
Flipp!
Hmm, vet inte vad jag ska tycka faktiskt.
Det värsta jag vet är när fienden tittar åt mitt håll och upptäcker mig inte även fast jag är 5 meter ifrån och inte gömd -_-
Verkar vara tveksam AI som sagt.
Finns så många skitspel för att deras AI suger stjärt. Kommer ihåg första gången jag spelade Fear, vilka irriterande fiender och va roligt.
Tänk om AI kunde gå lika mycket framåt som grafiken, istället känns det som AIn är nästan obefintlig i många spel
A:in i fear går ju inte att glömma, hur dom reagerade ifall dom hörde fotsteg eller såg det lyste upp en ficklampa. Nu verkar folk blivit dummare och dummare och tänker som en ai nu för tiden.