Oj då – Ouya är ingen snabb Android-maskin

Medlem
Skrivet av TexN:

Skulle vara kul om datorer använde samma program och poängskala. Så man kan se hur nära eller långt efter mobilerna är^^

Det är väl "Ice storm" - Det första testet av tre i det senaste 3d-mark som är på mobiler och surfplattor, så det går utmärkt att köra på PC också. Faktum är att när man kör gratisversionen av 3d-mark måste man sitta och vänta igenom dom två första tills man kommer till det tredje intressanta testet som är för gaming-PCs.

( Jag fick 165659 poäng i "Ice storm"-testet för övrigt, jämfört med Ouyas: 3967 så ja, ganska stor skillnad på att köra det på en riktig PC )

En trevlig öppen, moddbar pryl dock, hoppas den får bra developerstöd så kan den bli intressant trots hårdvarans brister.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Jag tänker absoulut inte köpa en konsol med en handkontroll för att spela 2D spel.

Medlem
Skrivet av McKinley:
Skrivet av SID 6.7:

Backade projektet och är övetygad att jag kommer bli nöjd.

Den har betydligt bättre prestanda än en NES, NES:en har betydligt bättre spel än vad 360/PS3 har.

Nu skall det spelas, inte titta på rälsade semi-interaktiva filmer, det var tråkigt redan med Segas mega CD och Panasonics 3DO.

Ett mycket bra komplement till PC:n helt enkelt.

Jag skulle gärna vilja att du nämnde några spel till Ouyan som är så himla bra.

Vad är det för fel på folk egentligen, är detta något nytt att man skall hacka sönder det som är etablerat?
Indiespel finns det gott om till PS3/Xbox också, som dessutom är riktigt bra.

Vissa här inne blir bara löjligare med sina argument.

För det första: Vart skriver jag något om dom himla bra spelen till Ouyan? Nej just det , det var något du konstruerade helt själv, försöker du ofta diskutera med dig själv?

Jag skrev att den hade bättre prestanda än en NES och att NES:en hade bättre spel än 360/PS3, vilken man kan tolka som att Ouyan därmed har kapacitet att förmedla riktigt roliga spelupplevelser.

Ouyan är som du vet inte släppt ännu, att då begära av en framtida använda att han skall räkna upp sina favoritspel är lite magstarkt va?

Sedan: Är det automatiskt fel på folk för att dom vill ha något du är ointresserad av/inte förstår? Du verkar vara en kul snubbe...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Nu får man tänka på att konsolen kostar 99 dollar, hur mycket hårdvara får man på den summan utan att spelen ska förlora alltför mycket?

Ouya är för dem som vill ha en så pass billig konsol och spelen därefter till den. Det spelar ingen roll om Galaxy S4, iPhone 5 eller andra nya telefoner har bättre hårdvara för det kostar därefter, och med ett fast pris på Ouya med sin hårdvara är det självklart Ouya är där för spelen och inte prestandan.

http://www.youtube.com/watch?v=ZRe2whOBH_A


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Funderade på att ha den som media center, men jag har redan en Boxee Box som jag är nöjd med så det blir nog inget köp. Bättre att lägga pengarna på en riktig spelkonsol i stället.

Medlem

Hade en telefon med liknande specifikationer. Kan säga att det flesta kommer lagga på "konsollen" . Gl att försöka köra emulatorer med 0 lagg


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Så vitt jag förstår så kommer det Ouya att uppgraderas allt eftersom åren går, få snabbare processor och sånt (Tegra 4 etc). Om dom gått direkt på Tegra 4 istället för betydligt slöare 3an hade den nog legat lite högre på den där listan


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Förstår helt ärligt inte meningen med denna konsollen.

Ni som är så hypade över denna maskinen får gärna säga VARFÖR ni är så hypade över denna glorifierade mobil.

Bara för att ha en konsoll för äldre spel?
Du kan emulera bra redan på din PC och MOBIL.

Köp en tillhörande handkontroll och installera en app på mobilen och shit, jag spelar redan NES spel

Medlem

Man kan ju lugnt konstatera att Ouya är en väldigt nischad manick som givetvis hyllas av alla som anser sig tillhöra den lilla nischen, medan resten tycker att det är en mer eller mindre meningslös pryl. Det gäller för övrigt inte bara Ouya, det kunde precis lika gärna ha handlat om en internetuppkopplad brödrost med inbyggd hammare, androidbaserad bananskalare eller nästa generations spelkonsol från någon av våra stora konsoltillverkare.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Förstår helt ärligt inte meningen med denna konsollen.

Ni som är så hypade över denna maskinen får gärna säga VARFÖR ni är så hypade över denna glorifierade mobil.

Bara för att ha en konsoll för äldre spel?
Du kan emulera bra redan på din PC och MOBIL.

Köp en tillhörande handkontroll och installera en app på mobilen och shit, jag spelar redan NES spel

Varför? Det är en ny konsol som med största sannolikhet kommer att få exklusiva spel, jag vill kunna spela alla spel som finns, då behöver jag alla konsoler.

Jag vill även ha en liten enkel och smidig konsol som påminner mig om 8/16 bits eran med dess oslagbara spelglädje.

Och jag äger ingen mobil och kommer aldrig skaffa en heller, då jag anser att det är den enskilt sämsta uppfinningen som gjorts som enbart verkar skapats för att irritera mig personligen.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Som många påpekar så förstår jag poängen, och målgruppen, för Ouya. Det är dock trots detta rätt skrämmande att 77 andra smartphones och dylikt spöar den i prestanda.

Jag gav en rejäl för konceptet, men ställer mig rejält skeptisk till vad den färdiga produkten verkar bli.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@SID 6.7

Äger ingen mobil av en märklig anledning, enligt dig själv och tror på exklusiva spel till denna maskin som blir så intressanta, så att folk skall lockas köpa Ouyan.

Det är verkligen du som ter dig mer som en kul snubbe.

Inaktiv
Medlem

@SID 6.7

Skrivet av SID 6.7:

Och jag äger ingen mobil och kommer aldrig skaffa en heller, då jag anser att det är den enskilt sämsta uppfinningen som gjorts som enbart verkar skapats för att irritera mig personligen.

Hatar också mobiler då folk som råkat ut för en olycka eller blivit vilsna ect kan ringa efter hjälp med bara några knapptryck. Liksom vart är den gamla hederliga tiden då man kunde dö om man var ute och fick en hjärtinfark och ingen chans att fixa hjälp.
Nu ringer man bara efter hjälp... Sämst uppfinningen!!!

edit: ironiskt nog skrev jag detta på min iphone


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av McKinley:

@SID 6.7

Äger ingen mobil av en märklig anledning, enligt dig själv och tror på exklusiva spel till denna maskin som blir så intressanta, så att folk skall lockas köpa Ouyan.

Det är verkligen du som ter dig mer som en kul snubbe.

Än en gång lägger du ord i min mun... Jag har ingen uppfattning om att det kommer komma så pass intressanta spel att folk kommer köpa ouyan eller inte.

Jag TROR däremot att det kommer komma exklusiva spel till den och det gör att den blir ett måste för MIG.

JAG har INGET behov av en mobil över huvud taget, men folk som babblar på bussar, tåg, biografer privat och på möten under arbetstid råkar jag ut för dagligen och det stör mig oerhört.

Så ingen mobil för mig, men däremot en ouya. klart så?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag är intresserad av ouya som spelutveckare inte pga prestanda... som indi utveckare är det ändå inte alltid nödvändigt och några av dom bästa spelen gjordes för dos datorer!

Glöm inte att det finns mer till ett spel än så...

vad som är bra med ouya är en marknad som jag förstår det inte behöver censureras då det är mer nishat... småbarn köper inte ouya det är inte mållgruppen..

så den är perfekt för mig att göra ett roll spel om en art av bisexuela naturligt kinkiga catgirls utan att oroa mig över att bli utlåst ur spel marknaden pga nån jävla censur hos tillverkaren!

det ger rum för mer konstnärlig frihet utan att behöva oroa sig...

det är gentligen lite absurt att sådant inte är möjligt för andra platformar... ja menar för fan majoriteten av gamers är 20-35 ju!

Ouyan ger en möjlighet att göra dom spel man vill göra och inte bara för pc...

android har ju försig möjlighet att installera spel utanför marknaden men då måste användaren lite på en egna spel marknad då.. och låsa up för det i telefonen.. vilket är oerhört dumt då google skulle ha fan så mycket lättare att ålders verifiera slut användaren ändå.

typ köp med kreditkort borde vara en bra ledtråd...

12
Skriv svar