Kojima: "Skillnaden mellan Xbox One och PS4 är liten"

Robot
Kojima: "Skillnaden mellan Xbox One och PS4 är liten"

Snakes pappa pratar lite om spelutveckling och sådant.

#metal-gear-solid-v-the-phantom-pain


Medlem
Kojima: "Skillnaden mellan Xbox One och PS4 är liten"

Uppfriskande med en utvecklare som inte säger "Brand X är överlägsen Y".
Kojima är stabil

Medlem

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Det kommer nog dröja några år innan multiplattformsutvecklare vågar stöta sig med någon part. Det är bara de som INTE gör spel till Nintendo som vågar säga något om Wii U. Tillsvidare kommer de flesta hålla sig väldigt neutrala.

Medlem

problemet är faktum fortfarande monopol och köpa exklusiva titlar som gör mig tokig.

och att anledningen varför konsolerna är så billiga gemfört med vad du får i dom är för sälja tillsmå barnen och folk som ej förstår att i längden kostar en konsol mer pengar än en pc då spelen är brutalt dyra gemfört med pc.

första spelen 500 spänn till Xbox och ps? något runt det skulle jag gissa på blir det 400 kr blir jag glad men ytterst tveksam då spelen brukar vara så extremt dyra vid release för att kompensera produktionen av konsolen.

Sen stabiliserar det sig, just nu är väl konsol spelen billiga som dom bör vara.

Nu snackar jag i första hand inget andra hand skit här inte.

Medlem

Då kanske man kan få se lite crossplatformspel


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

men, men.... the infinite power of the cloud skulle ju göra Xboxen till 4 gånger så snabb juh!?

Medlem

Tror inte utvecklarna kommer lägga mycket tid på att optimera grafiken från xbox till PS4 då de egentligen skiljer sig så lite åt. När man tänker efter så tjänar nog Xbox mer på att välja en aningen svagare grafikprocessor och då också minska kostnaderna för sin konsoll i fortsättningen.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Tror inte utvecklarna kommer lägga mycket tid på att optimera grafiken från xbox till PS4 då de egentligen skiljer sig så lite åt. När man tänker efter så tjänar nog Xbox mer på att välja en aningen svagare grafikprocessor och då också minska kostnaderna för sin konsoll i fortsättningen.

Dock kan de tjäna på exklusiva titlar.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Tror inte utvecklarna kommer lägga mycket tid på att optimera grafiken från xbox till PS4 då de egentligen skiljer sig så lite åt. När man tänker efter så tjänar nog Xbox mer på att välja en aningen svagare grafikprocessor och då också minska kostnaderna för sin konsoll i fortsättningen.

Det han förmodligen menar med sitt uttalande är dock att de troligen inte behöver göra en unik version på samma sätt som PS3 - 360 eftersom just PS3 och 360 är så pass olika rent hårdvarumässigt på djupare plan än specifikationer.

Fallet med One - PS4 går att jämnföra på samma sätt som 2st datorer där ena datorn har fetare graffe än den andra, d.v.s man behöver inte programmera om lika mycket.

Med andra ord tror jag att titlar som kommer till både PS4 och One vid samtliga fall kommer se bättre ut på PS4 till skillnad från nuvarande gen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

problemet är faktum fortfarande monopol och köpa exklusiva titlar som gör mig tokig.

och att anledningen varför konsolerna är så billiga gemfört med vad du får i dom är för sälja tillsmå barnen och folk som ej förstår att i längden kostar en konsol mer pengar än en pc då spelen är brutalt dyra gemfört med pc.

första spelen 500 spänn till Xbox och ps? något runt det skulle jag gissa på blir det 400 kr blir jag glad men ytterst tveksam då spelen brukar vara så extremt dyra vid release för att kompensera produktionen av konsolen.

Sen stabiliserar det sig, just nu är väl konsol spelen billiga som dom bör vara.

Nu snackar jag i första hand inget andra hand skit här inte.

var det inte 600-700 kr i dagens värde so spelen kostade när de gamla konolerna var nya?

Jag gissar på mellan 60-80 dollar, sverige 600-800 kr om jag uppfattat diakussipnen rätt


signatur

Det var detta...

Medlem

PS4 må vara billigare men kamera kostar 999:- samt att det skiljer ca 200:- på kontroll. Och tro mig, kontroller går åt

Medlem

Nej nej Kojima så kan du ju inte säga! Vi har ju hata Xbox stund här på FZ och så kommer du och drar ned stämningen :/

Medlem

Inte för att jag vet något med säkerhet men en stor skillnad mellan konsollerna torde vara att XB1 använder något DirectX-derivat medans PS4 använder OpenGL. Gissningar, förstås.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

PS4 må vara billigare men kamera kostar 999:- samt att det skiljer ca 200:- på kontroll. Och tro mig, kontroller går åt

999:-??? Var har du fått det ifrån?

Kameran kommer kosta 45 pund senast jag kollade, vilket borde bli ca 450:-

Källa:
http://www.nowgamer.com/news/1961952/ps4_camera_to_cost_4499_...

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

varför skulle man nånsin spela bf på en konsol ? O_o 60 fps på konsol tror jag bara e ren lögn så jag håller mig till pc


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

Vrider man huvudet IRL så tittar man ju bort från skärmen/TV'n?

Medlem
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

Vrider man huvudet IRL så tittar man ju bort från skärmen/TV'n?

Beror väl ändå på hur pass mycket du vrider huvudet. Titta t ex på http://www.youtube.com/watch?v=9wXx3vMy_AQ

Medlem

rörelse kontroll alá kinect var en flopp redan från början, inte en chans att det skulle vara nice med en sådan feature, om man inte hade typ en occulus inkopplad, men.

Är det bara jag, som gamer *är inte tjock eller så* men som gärna slipper att sitta och vifta med kontroller och gärna slipper motion-cap av all dess slag.

Jag vill kunna ligga under ett täcke i soffan och game'a utan ansträngning, det är ju det som är höjdpunkten med en sjukvecka

Ang spelpris så skulle jag inte vara förvånad om varje ny titel kostar 699 kr som förra generationen.
Ebay ftw, kirrade ut alla mina ps3 spel för ca 350 kr styck, några månader efter varje release från kina med engelsk text

Medlem
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

Vrider man huvudet IRL så tittar man ju bort från skärmen/TV'n?

Kan inte du röra dina ögon eller?

Skämt åsido så finns det en produkt för pc som heter TrackIR som gör exakt detta åt dig i till exempel ARMA. Då kan man ställa in hur mycket du ska vrida på huvudet för att titta bakåt. Hänger du med? För att kika rakt till höger vrider du kanske ditt huvud 10 grader istället för 45.

Medlem
Skrivet av Ondfaen:
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

Vrider man huvudet IRL så tittar man ju bort från skärmen/TV'n?

Kan inte du röra dina ögon eller?

Skämt åsido så finns det en produkt för pc som heter TrackIR som gör exakt detta åt dig i till exempel ARMA. Då kan man ställa in hur mycket du ska vrida på huvudet för att titta bakåt. Hänger du med? För att kika rakt till höger vrider du kanske ditt huvud 10 grader istället för 45.

Precis,jag länkade till en video där en snubbe visar hur det fungerar i Arma 2

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Ondfaen:
Skrivet av TheGhozt:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Låt oss säga att du kan kontrollera din karaktärs huvud med ditt eget när du flyger helikopter i Battlefield, hade du inte använt det då?

Vrider man huvudet IRL så tittar man ju bort från skärmen/TV'n?

Kan inte du röra dina ögon eller?

Skämt åsido så finns det en produkt för pc som heter TrackIR som gör exakt detta åt dig i till exempel ARMA. Då kan man ställa in hur mycket du ska vrida på huvudet för att titta bakåt. Hänger du med? För att kika rakt till höger vrider du kanske ditt huvud 10 grader istället för 45.

Precis,jag länkade till en video där en snubbe visar hur det fungerar i Arma 2

Ja sedär ja, hade ingen aning om att det fanns ett sånt program, dock så är ju det där till PC och fanmade, så har ju inga höga förhoppningar om att det skulle komma något sånt till konsol?

Medlem

Fast det är skillnad på påståendet "Skillnaden mellan Xbox One och PS4 är liten" och ha det som ett svar på frågan "Hur är det att utveckla för konsolerna Xbox One och PS4?".

Påståendet i rubriken ger intrycket av att konsolerna är ungefär lika kraftfulla, inte att de har snarlik arkitektur.

Medlem

Den här gången kommer vi lättare o se att det är utvecklarna det hänger på och inte Microsoft eller Sony.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

känns som att jag kommer betala 100 us mer bara för den där satans kinecten, som jag aldrig kommer använda =_=

Vad pratar du om? Den används ju hela tiden!

Skämt åsido, jag har inget emot Xbone egentligen. Vi har inte fått se hur saker är i praktiken ännu. Jag hatar dock Microsofts PR-avdelning, de kan inte sitt jobb för fem öre.

Medlem

garva istället. det är ju nu det roliga börjar med eh, åh äh huh osv.

EDIT:grejen med denna release jämfört med förra är att det finns en mycket bredare "hard-core grund" att luta sig mot. förra generationen vasr det inte ens en tiodel avalla spelare som finns idag. MS tror att dom kan vara apple och ställa krav medans Sony tror att lyssna på HC-gamers är vägen att gå. Jag tror på det senare då jag vet hur ofta jag får hjälpa till när det gäller diverse teknikinköp till bäde vänner och bekanta/svänner. Sony kommer krossa MS pga detta.

Tilläggas bör att jag aldrig pga kontrollen ägt nån sony konsoll och alltid(även fastjag föredrar PC) haft en xbox.

JAg hoppas ni ursäktar stavfel osv. jag ville bara säga mina 2 cent lite snabbt.Nu ropar donnan. CU

Medlem

Do you rike it?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag tycker att skillnaden mellan ps3 och ps4 är för liten för att ens köpa den

Medlem

Kojima: "Skillnaden mellan Xbox One och PS4 är liten"

Enda "konsol" man behöver är en PC. Skillnaden mellan konsol och PC är mils-vidder. Sluta tillverka teknologiska flaskhalsar. Suck.

123
Skriv svar