Söker efter ett lugnt strategispel

Medlem
Söker efter ett lugnt strategispel

Letar och letar efter ett strategispel av den lugnare typen men lyckas inte hitta något.

Jag och mina vänner har kört sönder anno 1701 och Transport Tycoon och letar nu efter något liknande.

Anno 1404 har ju tyvärr inget multiplayerstöd så lite av hoppet försvann där, men vet någon om det finns något annat spel man missat?

Relik 📜

Rise of Nations (och expansionen Thrones And Patriots) är ganska lugnt i grund och botten, många inställningar kan dessutom användas för att "tvinga" ännu lugnare spel.. Tänker då på "Cannon time" och likande, finns till och med ett läge där all strid är borttagen och allt handlar om handel, religion och kultur.

Gold-versionen inklusive expansion finns för 99kr hos Spelbutiken, ett riktigt kap.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Chris Sawyer kom ju med en uppföljare till Transport Tycoon för några år sedan. Spelet heter Locomotion. Jag har inte spelat mulitplayer men jag vet att det inte fungerade bra för spel över Internet, men det verkade fungera bättre om man spelade över LAN. Kanske något att testa.

Inaktiv

Du kanske kan pröva Age of Empires II eller III. Du kan spela över nätet/gamespy. Köra spel/omgångar på dina vilkor. Massor olika civilisationer med egna egenskaper och så. Dessutom har det ju Map Editor. Där du kan skapa egna kartor så du kan skapa en karta som passar dig och hur du vill spela!

Jag rekommenderar dock att du kollar in lite filmer om spelen på

www.youtube.com för att se om det verkar va nåt!


signatur

"Don't do headshots, killing sprees, dominations, stay up and play all night. - Leave that to me."

Medlem

Civilization IV med expansionerna Beyond the Sword och Warlords är fina saker. Väldigt underhållande om man spelar LAN med en 4 andra polare som jag gör. Fast det tar ett tag att komma in i spelet tycker många.

Inaktiv

Heroes I-V är turbaserade och det är kul att spela två på en dator.

Medlem

The operational art of war 3 är bra, också turnbaserat. Är scenarion från krig under hela 1900-talet och påhittade.

Inaktiv

Annno och the settlers spelen?

Inaktiv

Om det är ett rts du är ute efter så rekomenderar jag Rise of Nations. Annars finns ju alltid Civilization 3 + Exp Pack. Rekommenderar 3'an framför 4'an.

Medlem

Massive Assault Network 2 är riktigt kul faktiskt! Lugnt för att det är turordningsbaserat. När man börjar spela sitter man fast!

http://www.massiveassaultnetwork.com/man2/index.php#news0


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Rise Of Nations är inte lugnt, det går ju snabbt som tusan, är man nybörjar är det inte kul...

Medlem

Tropico 3:D


signatur

Where are we runnin'?

Inaktiv

Vad jag hört så beskrivs Sins of a Solar empire som ett RTS med drag av turnbaserade 4x spel. Lite lugnare tempo, stor skala och funktioner som inte är möjliga i vanliga RTS.

Ska lägga till att jag inte har det själv, men varit lite intresserad av att skaffa det.

1
Skriv svar