Nintendo: "Det är vårt fel att Wii U inte säljer"

Robot
Nintendo: "Det är vårt fel att Wii U inte säljer"

Nintendo-chefen Satoru Iwata tar på sig ansvaret för den sega försäljningen av deras nya konsol.

#electronic-arts


Medlem
Nintendo: "Det är vårt fel att Wii U inte säljer"

Kan ju vara så att de släppt ett mario-spel för mycket...

Medlem

Ja han har helt rätt iitt uttalande. Men vi är inte på samma ställe i utvecklingen som när wii släpptes. I dag ser spelstandarden helt annorlunda ut.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kan ju vara så att de släppt ett mario-spel för mycket...

Tror nog mer på fel mario spel för sent är en anledning till dåliga sifror.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

I klassiskt Nintendomanér är det såklart Nintendo som är missförstådda och det handlar om att alla måste förstå hur fantastisk Wii U är.

Inaktiv

Något jag stör mig som f*n på med Wii och Wii U, är att det inte går att stänga av gyro-funktionerna.

Meningslöst i Mario, irriterande i Zelda (seriöst, sitta och vifta med handkontrollen för att fäkta med svärdet?). Det finns inga alternativ heller, man MÅSTE se skitkorkad ut anstränga sig onödigt mycket när man bara vill luta sig tillbaka och njuta av ett enkelt spel.

MEG
Medlem

Men de ska ha credit för att de erkänner att felet är deras och ingen annans, de skyller inte ifrån sig. Sedan tror jag att Wii U är bra maskin men det spelar ingen roll då det saknas spel...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Segas:

Något jag stör mig som f*n på med Wii och Wii U, är att det inte går att stänga av gyro-funktionerna.

Meningslöst i Mario, irriterande i Zelda (seriöst, sitta och vifta med handkontrollen för att fäkta med svärdet?). Det finns inga alternativ heller, man MÅSTE se skitkorkad ut anstränga sig onödigt mycket när man bara vill luta sig tillbaka och njuta av ett enkelt spel.

Jag viftar inte mer på Wii U än på Ps3an,

Medlem

Den Sega försäljningen? Fniss.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

För min del är det bristen på spel från Nintendo själva... Visst, finns ett gäng i utvecklingen men de är precis det - i utvecklingen.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Redstar:

Kan ju vara så att de släppt ett mario-spel för mycket...

Tror nog mer på fel mario spel för sent är en anledning till dåliga sifror.

Håller med. Saknar de äldre Mario spelen som kom till 64 och gamecupe.

Medlem

De flesta tror väl WiiU bara är en ny tablet-kontroll till Wii, idiotiskt namn på deras nya maskin imo:P

Sen ja spelutbudet suger hårt till WiiU atm, hoppas det blir bättre nästa år.

Oh nej jag gillar inte Mario kart/Smash bros så detta år är öde.
Tack o lov kommer Ps4 och Xbone:P

Medlem

För att hata lite mer på XBone se detta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wii_U#Sales

"Following the reveal of the Xbox One, Amazon UK had announced that the Wii U sales rank had went up by 87.5%."

Trolololol.

Medlem
Skrivet av nicbex:

I klassiskt Nintendomanér är det såklart Nintendo som är missförstådda och det handlar om att alla måste förstå hur fantastisk Wii U är.

Ja men det är väl självklart de tror på sin produkt som de tagit fram.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kan ju vara så att de släppt ett mario-spel för mycket...

Snarare ett för lite. Det som håller Wii U tillbaka är just bristen på spel. Köper man ett Wii U så gör man det för att spela Mario, Zelda, Metroid m.m., och inte för att spela Battlefield, COD, FIFA osv.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Den Sega försäljningen? Fniss.

Haha klockren, ger nostalgiminnen från konsolkrigen på 90-talet.

Medlem
Skrivet av Segas:

Något jag stör mig som f*n på med Wii och Wii U, är att det inte går att stänga av gyro-funktionerna.

Meningslöst i Mario, irriterande i Zelda (seriöst, sitta och vifta med handkontrollen för att fäkta med svärdet?). Det finns inga alternativ heller, man MÅSTE se skitkorkad ut anstränga sig onödigt mycket när man bara vill luta sig tillbaka och njuta av ett enkelt spel.

Det där är ju helt och hållet upp till utvecklarna att avgöra. Jag har spelat flera spel där man kan spela utan att vifta så det är inget krav att man måste använda sig av gyrot. Detta ser man väldigt lite av nu på Wii U då det är gamepaden som ligger i fokus, och jag tror att anledningen till att vi såg så mycket viftspel på Wii var för att det lockade utvecklarna som hade en vision om något nytt.

Medlem

Alltid bra med lite självinsikt...

Geeks Gaming
Medlem

Nintendo har helt enkelt släppt sitt Wii U mellan stolarna på spelmarknaden. Knepigt namn. Halvhjärtad satsning på hårdvara. Och en handkontroll/skärm som egentligen varken tilltalar gamers eller casualfolket. De har helt enkelt krånglat till ett redan bra koncept.

Själv hade jag marknadsfört Super Wii med viftspel i HD, bättre precision och nya viftfinesser. Det hade sålt betydligt bättre till casualköparna. (Hade dock fortfarande inte köpt nåt Wii själv.)

Medlem

Vems fel skulle det annars vara?


signatur

"The night is dark, and full of terrors"

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Något jag stör mig som f*n på med Wii och Wii U, är att det inte går att stänga av gyro-funktionerna.

Meningslöst i Mario, irriterande i Zelda (seriöst, sitta och vifta med handkontrollen för att fäkta med svärdet?). Det finns inga alternativ heller, man MÅSTE se skitkorkad ut anstränga sig onödigt mycket när man bara vill luta sig tillbaka och njuta av ett enkelt spel.

Det där är ju helt och hållet upp till utvecklarna att avgöra. Jag har spelat flera spel där man kan spela utan att vifta så det är inget krav att man måste använda sig av gyrot. Detta ser man väldigt lite av nu på Wii U då det är gamepaden som ligger i fokus, och jag tror att anledningen till att vi såg så mycket viftspel på Wii var för att det lockade utvecklarna som hade en vision om något nytt.

Håller med, men som nu håller jag på att köra igenom två Zelda från Wii på Wii U (Twilight Princess och det andra har jag glömt namnet på). Hatar att sitta i soffan på kvällen och slänga eller rycka med armar och handleder för att göra nåt så enkelt som att svinga ett svärd i spelet.

En enkel "turn off gyro controls" hade varit underbart.

Vad ska man med en konsol till som det inte finns några vettiga spel till?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Något jag stör mig som f*n på med Wii och Wii U, är att det inte går att stänga av gyro-funktionerna.

Meningslöst i Mario, irriterande i Zelda (seriöst, sitta och vifta med handkontrollen för att fäkta med svärdet?). Det finns inga alternativ heller, man MÅSTE se skitkorkad ut anstränga sig onödigt mycket när man bara vill luta sig tillbaka och njuta av ett enkelt spel.

Det där är ju helt och hållet upp till utvecklarna att avgöra. Jag har spelat flera spel där man kan spela utan att vifta så det är inget krav att man måste använda sig av gyrot. Detta ser man väldigt lite av nu på Wii U då det är gamepaden som ligger i fokus, och jag tror att anledningen till att vi såg så mycket viftspel på Wii var för att det lockade utvecklarna som hade en vision om något nytt.

Håller med, men som nu håller jag på att köra igenom två Zelda från Wii på Wii U (Twilight Princess och det andra har jag glömt namnet på). Hatar att sitta i soffan på kvällen och slänga eller rycka med armar och handleder för att göra nåt så enkelt som att svinga ett svärd i spelet.

En enkel "turn off gyro controls" hade varit underbart.

Den valmöjligheten hade ju inte suttit fel. Kan bli ganska tröttsamt för armarna när man ska spela i några timmar, vilket det oftast blir med ett Zelda-spel Blir ju heller inte bättre av att det är en hel del svärdsvingade i Zelda

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Något jag stör mig som f*n på med Wii och Wii U, är att det inte går att stänga av gyro-funktionerna.

Meningslöst i Mario, irriterande i Zelda (seriöst, sitta och vifta med handkontrollen för att fäkta med svärdet?). Det finns inga alternativ heller, man MÅSTE se skitkorkad ut anstränga sig onödigt mycket när man bara vill luta sig tillbaka och njuta av ett enkelt spel.

Det där är ju helt och hållet upp till utvecklarna att avgöra. Jag har spelat flera spel där man kan spela utan att vifta så det är inget krav att man måste använda sig av gyrot. Detta ser man väldigt lite av nu på Wii U då det är gamepaden som ligger i fokus, och jag tror att anledningen till att vi såg så mycket viftspel på Wii var för att det lockade utvecklarna som hade en vision om något nytt.

Håller med, men som nu håller jag på att köra igenom två Zelda från Wii på Wii U (Twilight Princess och det andra har jag glömt namnet på). Hatar att sitta i soffan på kvällen och slänga eller rycka med armar och handleder för att göra nåt så enkelt som att svinga ett svärd i spelet.

En enkel "turn off gyro controls" hade varit underbart.

Den valmöjligheten hade ju inte suttit fel. Kan bli ganska tröttsamt för armarna när man ska spela i några timmar, vilket det oftast blir med ett Zelda-spel Blir ju heller inte bättre av att det är en hel del svärdsvingade i Zelda

Precis - och det är den ända anledningen till att jag inte har spelat klart dessa mästerverk än (uppe i 9 timmars spelande sedan några veckor tillbaka).

Medlem
Skrivet av nicbex:

I klassiskt Nintendomanér är det såklart Nintendo som är missförstådda och det handlar om att alla måste förstå hur fantastisk Wii U är.

Jo fast vad ska han säga då? Jag hade nog också lagt upp det på liknande sätt i hans kläder.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Vems fel skulle det annars vara?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

De tror att det beror på brist på bra marknadsföring.

Om de bara visste att det beror på utdaterad hårdvara och ett allt för annorlunda sätt att spela, som är svårt att ta in för spelare för att våga testa.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Spelen är på väg. Har redan märkt att en del folk börjat köpa den nu inför spelsläppen i höst och nästa år. Bristen på spel är såklart anledningen till den låga försäljningen. 3DS hade exakt samma problem första året. Nu säljer 3DS som aldrig förr.

Medlem

Oroar mig inte ett dugg! Wii U är en skön spelkonsol, framförallt är den kul att spela på. Sedan har jag alltid stöttat Nintendo och bryr mig inte så mycket vad andra tycker. Sedan är det knappast utdaterad hårdvara, visst det är inget nextgen-monster men behövs det verkligen? Iaf inte när vi pratar Nintendo och spelglädje. vänta tills man får se Mario Kart IRL eller nya Mario 3D-land. Det ska flyta i 60fps samt 1080p vilket räcker bra och många som var på E3 blev grymt imponerade över grafiken.

Nya Donkey Kong ser också underbart ut, men framförallt kul. Spelglädje helt enkelt!

1
Skriv svar