Medlem
Anno 1404

Tjena.

Läste nångång någonstans att Anno 1404 ska inneha DRM och inget Multiplayer? Nån som kan bekräfta detta eller är det rapakalja?

Medlem

Vet inte om det finns DRM men tyvärr verkar MP ha skrotats.. vilket är helt idiotiskt. Tänkte faktiskt köpa det, men inte nu längre.. känns ju lönt

Skrivet av Bit-tech:

That said, Anno 1404 isn't a game without flaws and, to anybody looking for something more than just a singleplayer strategy game with a sandbox mode, Anno 1404 could well disappoint. There's no multiplayer, thats basically what we're driving at.

There's an online element to Anno 1404, that much is true, but the specific element that is online isnt actually an element you can play. Instead, its system called 'Gateway to the World' and it lets you share your profile page, screenshots and savegames with other people who sign up to the system.

http://www.bit-tech.net/gaming/pc/2009/06/12/anno-1404-dawn-o...


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Nä, då är det inte heller för mig av intresse. Spelar ganska mycket 1701 med kompisen. Och det är ju just därför vi ville ha det nya. Men vi har nu båda två avbokat från webhallen. Dom tappar nog en bra många av sinna fans tack vare den där blundern.

Inaktiv

Lägg av? Har dom tagit bort multiplayer?? :S

Medlem
Skrivet av Segas:

Lägg av? Har dom tagit bort multiplayer?? :S

Mjo, uppenbarligen. Jädra Ubi, hoppas dom släpper en MP patch direkt efter att spelet släpps. DÅ köper jag det garanterat.

Medlem

Läste på ett Ubi's forum om nån som wajnade på någon form av DRM oxå.

Skrivet av Angry German Kid:

The German version requires internet authentication and has an install limit. It's obvious the English release will have the same form of copy protection.
I'm not anti-DRM, if you want to use copy protection - SecuROM, TAGES, Starforce, whatever, it's fine. BUT USE DVD-CHECKS instead of online activation nonsense! Stop punishing legit customers, I was so looking forward to that game! I doubt I will buy this now.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Då var mina 2 farvågor bekräftade. Inget köp alltså.

DRM är ett skit, att man ska behöva cracka sitt nya spel bara för man endast kan installera spelet 3 gånger.

Nä, jag avaktar med detta. Blir bara sur. Annars är spelet helt super. Demon var ju underbar. Men men.

Inaktiv

vill ha anno 1404 men låter ju som dom sabbar det jaja.man får se vad som händer

Inaktiv

Det ser så kul ut! Jag håller på att tanka demot här från fz. Jag var sugen på att spela ett spel där man skulle skapa saker.

EDIT: Har spelat ett tag nu. och det var riktigt kul´. Men jag vill gärna spela mera, och jag undrar att om man laddar ner demot igen. Kan man spela en timme till då? Hoppas jag inte bryter mot reglerna:p

Medlem

Det svider att de såg det behövligt att klippa nätverkskoden. Denna vackra och mysiga serie har i majoritet spelats i diverse CoOp-kombinationer och har varit så jag upplevt Anno. Än mer saknar jag detta när jag anser att de ständigt hittills lyckas överträffa sig själva (1602 < 1701 < 1404).

Jag har ägnat en bit av denna dag då mitt ex. kom i brevlådan (en dag för tidigt, klad hest!), och jag har medvetet undvikit så mycket jag kunnat med demo etc för att först nu bekräfta att spelet känns så mycket bättre på alla sätt och vis. Än mysigare, snyggare, smidigare osv. Bland det viktigaste dock är att de också trappat upp musiken, som alltid varit oerhört bra och underskattad i denna serie. Så förbaskat harmonisk och ro-givande musik att jag saknar ett OST! Banne mig.

De skulle minsann skänka mången glädje om de kunde öppna upp denna upplevelse till flera, och möjliggöra de stunder där jag med hundvalpsögon tar till segel för att be en kompis om lite råmaterial eller mynt. Ubisoft kunde gott och väl lagt de där DRM-kronorna på ytterligare utveckling av denna önskade funktion i spelet, men man ser helt klart att de å andra sidan verkligen fått sitta och polera spelet till en mer tät kampanj.

Lång historia kort. Jag håller med tråden till stor del, och vill främst sprida min stundliga glädje över att spelet kom idag istället för imorgon. Många bäckar små.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Inget multiplayer?

Tvekar på om jag ska köpa det nu, det var visserligen roligt men lär säkert efter ett tag kännas ganska bristfälligt utan internet

Medlem

Inget DRM på steam iirc. Däremot kostar det 50€. Får hoppas dom drar igång ett weekend-sale.

Medlem

3 machine activation limit , på Steam

Medlem

Jag köpte spelet på Webhallen, 418 kr med frakt, hyffsat pris på ett sånt välgjort spel. Det enda som suger är en grej på kampanjen där spelet bygger om staden varje gång den byter chapter och alla de lång laddningstiderna.. tog mig 55 sec att quick savea -.-

Medlem

Det var ju trist det där med DRM och begränsningen på tre intsallationer. Det här spelet hade jag garanterat köpt annars. Jag har alla tidigare spel i serien.

När ska de stora bolagen begripa att man inte ska straffa de kunder som köper spelen.

Medlem

Nä, inget multiplayer. Det finns nån sorts tjänst för att dela screenshots, men den verkar inte fungera. Iallafall inte för mig. Jag känner att det var bortkastade slantar (igen). Tror alltid mer om spelen innan jag köper dem. Den här gången testade jag iaf demot, men jag la ju inte märke till att det inte stod något om att det inte fanns multiplayer. Riktigt sugigt. Boxversionen har också DRM med låst antal installationer. Hur många vet jag inte, men jag gissar väl på 3. Riktigt, otroligt besviken. Jag har förälskat mig i Anno sedan första spelet kom ut, men det här känns som en pungspark

Fan att jag inte läste forumet före jag köpte!!! :evil:

Medlem

Kan någon berätta om spelet?

Medlem

skit samma att de har DRM och ingen multiplayer, de här ska köpas (så fort jag får pengar vill säga...)! Roligare spel är ju svårt och hitta.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag har fått ett problem med o ladda sparade spel. Säger ett det är fel filformat när man laddar filen.

Sökte på google o några fler tycks ha samma problem.

http://forums-de.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251042375/m/4531...

Inaktiv

håller på med vad är det typ sjunde delen i kampanjen men vet inte vad jag ska göra har rädda han north snubben och gjort alla quest.och nu vill inte assasin snubben elr nån typ ge mig ett quest vad ska man göra?

Medlem

Jag måste säga att detta spel är underbart. Det är som settlers var innan de förstörde det (min högst personliga åsikt). Jag köpte spelet för €15 och det var det helt klart värt! Säger bara köp!

Medlem

hur kunde du hitta det så billigt =)? jag har med köpt, men har som många andra problem med att dela med sig av det man gjort,

när man typ loggar in med sitt ubi acc så går det bra men sen när den ska uploada så står det efter en stund upload faild

sjukt störande

Medlem

Lånade en kompis skiva, och köpte en importerad cd-key från öst. Jämför man med Anno 1701 så är det så himla mycket mer saker som måste odlas/framställas. Kul men det är mycket att hålla koll på

Medlem

Kan dom som fått laddfunktionen av sparade spel fungera meddela om dom installerade spelet i dess orginal inställda plats dvs på C: driven.

Sen nämde Ubi supporten nåt om att man skulle köra med admin kontot aktiverat också.

Medlem
Skrivet av jeppe95:

Har spelat ett tag nu. och det var riktigt kul´. Men jag vill gärna spela mera, och jag undrar att om man laddar ner demot igen. Kan man spela en timme till då? Hoppas jag inte bryter mot reglerna:p

Du behöver bara starta upp demot igen för att köra igen.

Köpte Collectors edition på webhallen. 599:-
Soundtracket ligger på bonus dvdn, som följer med Collectors edition.

Det enda jag egentligen saknar är en möjlighet att skapa egna banor och kampanjer. Ett sånt verktyg och "Gateway to the World" kanske kan bli lite meningsfullt...

Medlem

Köper nog detta spelet sen när det sjunkit lite i pris.

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Köper nog detta spelet sen när det sjunkit lite i pris.

Om du har någon kompis som har spelet så kan du alltid köpa spelet i öst för dryga 160kr. Billigare än så kommer nog att dröja.

1
Skriv svar