The Sims 4 visas upp i augusti

Robot
Medlem
The Sims 4 visas upp i augusti

Jag tror att The Sims faktiskt skulle kunna vara ett bra spel om man bara vågade släppa 5-13års facebookspelspubliken.

En livssimulator med mmo-inslag kan säkert vara jävla kul att sätta sig med, förutsatt att det är gjort av vuxna för vuxna.

Medlem

Tycker att de gott kan lägga ner The Sims, börjar tamefan bli för mycket...

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Tycker att de gott kan lägga ner The Sims, börjar tamefan bli för mycket...

Så länge de i princip säljer mer spel än något annat varumärke så har jag svårt att se varför de skulle sluta

Skulle du själv aktivt välja en lägre lön för i princip samma arbete av några slags principskäl? Det fungerar så länge du inte har utgifter, men i riktiga världen där räkningar ska betalas, lån ska ammorteras, barn ska försörjas och vardagen gå ihop så ger nog programmerna, grafikerna och utvecklarna blanka fan i hur väl "vi" tycker om spelet.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Tycker att de gott kan lägga ner The Sims, börjar tamefan bli för mycket...

Det är ju utan tvekan det bäst säljande spelet på marknaden så att lägga ner vore mer än dumt.

Jag tycker helt klart dom borde fortsätta och fokusera lite mer på saker som skulle göra det mer intressant för killar i olika åldrar och inte enbart på unga tjejer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

skulle vara så roligt ifall det skulle bli lite mer värklighets troget en att jag kan bli miljonär med att ta en gratis taxi till stan vaje dag och spela gittar med hatten frame.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

No-lifade Sims 1 totalt, har fortfarande alla expansionerna liggandes någonstans i förrådet. Sims 2 lirade jag ännu mera när Arbetsliv kom ut, var också riktigt roligt. Sims 3 lirade jag dock mindre, har jag alla expansionerna nästan till det efter jag köpte alla i ett pack för 600kr på steam något år sedan.

Sims 4 blir nog ett givet köp vid något tillfälle!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av spritarn:

Jag tror att The Sims faktiskt skulle kunna vara ett bra spel om man bara vågade släppa 5-13års facebookspelspubliken.

En livssimulator med mmo-inslag kan säkert vara jävla kul att sätta sig med, förutsatt att det är gjort av vuxna för vuxna.

Testa The Guild 2, visserligen utspelar det sig under medeltiden, men så nära man kan komma. (Eller Singles xD)

Medlem
Skrivet av spritarn:

Jag tror att The Sims faktiskt skulle kunna vara ett bra spel om man bara vågade släppa 5-13års facebookspelspubliken.

En livssimulator med mmo-inslag kan säkert vara jävla kul att sätta sig med, förutsatt att det är gjort av vuxna för vuxna.

Vet inte riktigt vad du menar..

The Sims är gjort så att folk mellan 5-80 kan spela det, otroligt simpelt koncept som ändå kan bli relativt djupt om man lägger manken till.

The Sims gör vad inget annat spel gör. tar tag i alla olika spelare samtidigt.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Vet inte riktigt vad du menar..

The Sims är gjort så att folk mellan 5-80 kan spela det, otroligt simpelt koncept som ändå kan bli relativt djupt om man lägger manken till.

Bara för att det är spelbart för alla åldrar så betyder det inte att det är gjort för alla åldrar. The Sims har blivit "löjligare och löjligare", samtidigt är det en del av spelets charm dock.

Har The Sims 4 co-op så är det ett solklart köp.

Medlem
Skrivet av Bolleh:
Skrivet av Ztreek:

Vet inte riktigt vad du menar..

The Sims är gjort så att folk mellan 5-80 kan spela det, otroligt simpelt koncept som ändå kan bli relativt djupt om man lägger manken till.

Bara för att det är spelbart för alla åldrar så betyder det inte att det är gjort för alla åldrar. The Sims har blivit "löjligare och löjligare", samtidigt är det en del av spelets charm dock.

Har The Sims 4 co-op så är det ett solklart köp.

Kan det inte vara att du blir äldre och äldre och uppskattar inte sån typ av spel längre?
hmh?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Kan det inte vara att du blir äldre och äldre och uppskattar inte sån typ av spel längre?
hmh?

Självklart kan det vara det, men jämför man 1:an & 2:an med 3:an så är det ganska stor skillnad, tycker i alla fall jag. Menar inte att 3:an är ett dåligt spel på grund av det, utan säger bara att jag ser en poäng i det spritarn skrev, och att jag håller med.

Ser fram emot The Sims 4 oavsett, men hoppas att det är uppbyggt på ett annat sätt, samt med co-op som jag nyss nämnde.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Tycker att de gott kan lägga ner The Sims, börjar tamefan bli för mycket...

En av de mest lyckade spelserierna... den lägger man inte ner utan vidare.

Medlem

Härligt, då är det bara att köpa alla expansioner igen då. The Sims 3 gick på runt 4000 kr om man skulle ha allt.

Och efter SimCity så vet vi att EA gör allt för att kunden ska bli nöjd.

Det här kommer absolut inte att bli en katastrof.

/Ironi

Skrivet av spritarn:

Jag tror att The Sims faktiskt skulle kunna vara ett bra spel om man bara vågade släppa 5-13års facebookspelspubliken.

En livssimulator med mmo-inslag kan säkert vara jävla kul att sätta sig med, förutsatt att det är gjort av vuxna för vuxna.

Det finns redan Guild Star Wars...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ozo
Medlem

Lessnade på sims pga att man måste passa på dem konstant, har man en fest hemma måste man stressa igenom festen, man hinner kanske prata med 1-2 personer och byta låt på stereon sen är festen slut. Sen använder man ju snabbspolningsläge 3 flitigt genom hela spelandet.. "Gå och ät" snabbspola "ta en dusch" snabbspola "ring en vän" snabbspola" åk till jobbet" snabbspola "spela gitarr tills du somnar stående (glöm inte att snabbspola)" snabbspola... hoppas de jobbar lite på just dessa moment!

inK
Medlem
Skrivet av morfin91:

skulle vara så roligt ifall det skulle bli lite mer värklighets troget en att jag kan bli miljonär med att ta en gratis taxi till stan vaje dag och spela gittar med hatten frame.

Fungerar det inte så i verkligheten menar du?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Såg på Webhallen att det finns ett Sims 4 paket för 6.500kr där du betalar för alla expansioner i förväg.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/175985-sims_4_extra_al...

Medlem
Skrivet av Ozo:

Lessnade på sims pga att man måste passa på dem konstant, har man en fest hemma måste man stressa igenom festen, man hinner kanske prata med 1-2 personer och byta låt på stereon sen är festen slut. Sen använder man ju snabbspolningsläge 3 flitigt genom hela spelandet.. "Gå och ät" snabbspola "ta en dusch" snabbspola "ring en vän" snabbspola" åk till jobbet" snabbspola "spela gitarr tills du somnar stående (glöm inte att snabbspola)" snabbspola... hoppas de jobbar lite på just dessa moment!

It's funny 'cause it's true X)

Medlem
Skrivet av Ferren:

Såg på Webhallen att det finns ett Sims 4 paket för 6.500kr där du betalar för alla expansioner i förväg.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/pc/175985-sims_4_extra_al...

7000?!?!? !Caramba


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

1
Skriv svar