Skadlig Playstation 3-firmware tillbakadragen

Robot
Skadlig Playstation 3-firmware tillbakadragen

Efter att massor av Playstation 3-konsoler slutat fungera drog Sony tillbaka version 4.45.

#sony


Medlem
Skadlig Playstation 3-firmware tillbakadragen

Skandal, nu törs man ju inte köpa ps4an!!!

Medlem

Ajdå, tur man hade spelat klart "The last of us" och inte hade planerat att slå på den igen förrän Beyond of two souls

KoP
Medlem

Det var ju på tiden att även Playstation användarna fick en sådan funktion. Något som funnits i åratal på Xbox. Trist att uppdateringen fick en del folks konsoler att haverera dock. :S

Och tur att man inte slog på konsolen igår, vem fan vet vad som hade kunnat hända?

Medlem

Sånt här är aldrig okej. Jag hoppas att det löser sig för de stackare som brickade sin konsol.

Medlem

Redan för 1.5 år sedan fuckade Sony upp PS3-firmware för att aldrig bli som förut. Mina backuper som tagit 2.5 timme tog 17 timmar.

Dom offrade nog kodutrymme för Vita-skiten eller haft braindrain på utvecklingen - vet inte vilket.

Det kom flera uppdateringar som bara hade - increased stability of system - som orsak.

Folk har problem med UC3 fortfarande, förmodligen också firmware-relaterat.

Gjorde mig av med PS3 för ett år sedan. MS kan operativ i alla fall - Sony verkar inte ha den kunskapen.

Medlem

Och detta är anledningen till att man i alla lägen väntar en dag eller två med att installera patchar, oavsett plattform det handlar om.
Undantaget är klientmaskiner, eller som jag ser dem...the expendables

Medlem

Min Ps3a brickades av en uppdatering för ca 2 år sen. Var omöjligt att få Sony att betala för det dom ställt till med, sluta med att jag gav upp o köpte en ny >(

Medlem

Oj, minns inte om jag ställt in att den ska automatiskt uppdatera nya firmwares på natten... Tänk alla som är plus medlemmar och kör den inställningen. Och det gick ju så bra för Sony i media nu

Medlem

Hmm jag spelade hela dagen igår men märkte ingen uppdatering? Hoppas fan min PS3 funkar fortfarande, The Last of Us fick den till att gå varm igen

Medlem

Är det inte lite väl tidigt att börja förstöra konsumenternas PS3? PS4 har ju inte släppts än. Snacka om dåligt affärssinne, förstöra konsumenters grejjer med flit innan det nya kommit.

Medlem

Det hade gott bra lite för länge för Sony nu för att den universella balansen inte skulle slå till.

Medlem
Medlem

Alltså hur i hela friden ska det kunna bli så här? Testas inte uppdateringar grundligt innan de skickas ut?

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Alltså hur i hela friden ska det kunna bli så här? Testas inte uppdateringar grundligt innan de skickas ut?

Det är väl en av nackdelarna med att tillåta att användarna får sätta i vilken hårddisk de vill. Nu verkar det vara någon/några modeller över 500 GB som stöter på problem.

Medlem

Mitt råd är att vänta med att uppdatera tills man märker att den nya uppdateringen fungerar som den ska. Sony är nog glada över att de inte har ett krav om att vara Online (eller att dessa sker automatiskt utan godkännande från användaren såvida detta inte ändrats den senaste tiden vill säga) för då hade det här garanterat varit ännu värre. Detta visar varför ett system helt byggt på att vara uppkopplad är väldigt dåligt och det är bara en av många anledningar till att jag är emot ett sådant system.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Alltså hur i hela friden ska det kunna bli så här? Testas inte uppdateringar grundligt innan de skickas ut?

De testas nog ordentligt på den hårdvara som sitter i från början men de testar nog inte med all fungerande hårdvara till den. Detta är nackdelen med att stödja till exempel hårddiskar som inte är tillverkade av det egna bolaget och antagligen en av de främsta anledningarna till att Microsoft inte har lika mycket stöd för tredje part.

Medlem

Jag är rädd för uppdateringar min Ps3a fastnade i en uppdatering har den nu på lagning. Vet att uppdateringar är nödvändigt men då får man ju hoppas att dem funkar.

Medlem

Ännu en anledning för oss PC-spelare att skratta år konsolpöbeln.


signatur

Xd

Medlem

Failstation!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av zwete:

Ännu en anledning för oss PC-spelare att skratta år konsolpöbeln.

Tyvärr så finns det måndagsexemplar på pc med, så din kommentar känns relativt onödig.

Medlem
Skrivet av zwete:

Ännu en anledning för oss PC-spelare att skratta år konsolpöbeln.

Haha gotta dig i eländet du, men PC är knappast en plattform utan sin egna beskärda del av problem

Minns med fasa hur min Company of Heroes-karriär fick ett abrubt slut efter patch 2.0+. Av någon anledning gick jag från stabilt flytande spel till hackande 10fps post-it-teater efter uppdateringen. Varken formatering eller inställningstweakande hjälpte!

Samma med senaste betadrivisarna från nvidia, har fått mitt BF3 att spöka ordentligt ungefär 10% av matcherna jag spelar. Alla texturer ballar ur fullständigt och kräver omstart av spel och annat.

Att man brickar en PC fullständigt är däremot ovanligt så där har PC-master-race ett litet plus i kanten

Jag antar att Sony kommer att lösa det här problemet inom kort och det verkar som sagt bero på tredjeparts-hårdvara vilket är svårt att förutse problem med. Det är en av nackdelarna med att inte låsa systemet, nämligen att det blir omöjligt att till 100% veta vilken effekt ändringar får på allas system.

Medlem
Skrivet av zwete:

Ännu en anledning för oss PC-spelare att skratta år konsolpöbeln.

Varför ska man skratta åt andras olycka för? PC är inte ett format som klarat sig undan sådant här, det har snarare varit betydligt mer drabbat än konsol. Anledningen till att vi nu ser det på konsol beror ju på att de mer och mer liknar en PC.

Råkade själv ut för en bugg i Icewind Dale som innebar att jag inte längre kunde spela någon av mina saves och då hade jag spelat en stor del av spelet. Bara för att man själv inte råkat ut för detta än innebär inte det att man inte kommer drabbas i framtiden.

Inaktiv
Skrivet av zwete:

Ännu en anledning för oss PC-spelare att skratta år konsolpöbeln.

Jag vill inte kasta sten i glashus, men vi PC användare har nog mer problem än vad tidernas alla konsoler har haft tillsammans. Tänk bara drivrutiner som är dåligt optimerade, konpatibilitetsproblem, virus och så vidare. :/

Medlem

Har haft PS3 sedan releasen 2007 och har under alla dessa år varit med om EN uppdatering som ställde till det lite men där uppdateringen som följde tätt inpå fixade problemet. Ser inget större problem här men naturligtvis trist för de stackare som drabbades den här gången. Uppdaterade precis java på PCn efter Flash tjatat om en uppdatering och ser nu att jag borde uppdatera nvidiadrivisarna med. PC Master Race indeed...

Medlem

Jag är nyfiken på hur det ser ut när en konsol blir "brickad",, det kanske är en lliten gubbe med en hammare som går runt och slår sönder komponenter inuti maskinen.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag är nyfiken på hur det ser ut när en konsol blir "brickad",, det kanske är en lliten gubbe med en hammare som går runt och slår sönder komponenter inuti maskinen.

Jag är ganska säker på att det blir en "Tillfälligt avbrott-skylt".

Medlem

Och jag som satt och körde PS3 hela kvällen igår
Tur att man hade glömt att koppla in internetsladden i konsolen

Medlem

mitt ps+ fixa detta åt mig automatiskt (tack så mycket?). Men jag har nog inte märkt något speciellt. Eller när jag sätter på molly mus för dottern på dvd så brukar konsolen frysa typ. men de är det ända. Dock blir min 2åriga dotter inte så glad :P. Otålig som hon är haha,

1
Skriv svar