BattleForge någon?

Medlem
BattleForge någon?

I hålet efter att jag slutat med wow har jag testat ngt tiotal spel några halvbra mest skit + battleforge. Tankade demot o spelade klart det och köpte sedan hela spelet.

Måste säga att det var en väldigt glad överraskning då jag inte hört om spelet innan.

Spelet är en blandning mellan kortspel såsom magic the gathering och rts genren med vissa MMO inslag. Har i huvudsak spelat pvp som det kallas i spelet och det är verkligen jävligt roligt även om CCG delen av spelet kommer med vissa turmoment så är variationen och dem olika kortens användbarhet i olika situationer jävligt hög.

pve delen är också mkt djup. Finns väldigt mkt att göra bara att sätta ihop och testa en bra deck kan man ägna många stackars timmar åt. Gillar hur dem har lagt till 2 olika pvpsystem där det finns ett där man kan tävla på lika villkor och ett där man får använda decks utifrån alla sina kort. Köpte spelet för $20 och då fick man 3000 battleforge points eller vad dem heter vilket räcker till ca. 140 kort skulle jag tippa vilket är mer än väl för att kunna klara det mesta pve.

Man kan köpa mer pts för pengar vilket är en jävla stil, men man klarar sig väldigt långt på dem poäng man börjar med. Finns också ett väl fungerande auktionssystem där man kan sälja vissa kort för massor och andra för mindre till andra spelare.

förstår verkligen inte hur spelet kan ha fått så halvdana reviews ([http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/battleforge?q=ba...])

Riktigt nördigt men underhållande spel som jag tycker alla som gillar rts borde prova. Bästa rts jag kört sen coh som var det bästa sen wc3.

Medlem

går att ladda ner och spela gratis via battleforge hemsidan

köper man spelet så får man som du nämnde 'valuta' att köpa cards för


signatur

Chooch it

1
Skriv svar