Dire Straits, i love you!

Dire Straits, i love you!

Jag bara älskar Dire Straits musik, Inget glittrigt onödigt för ögonen eller fokus på kläder som resten av modern pop-pest.
Här är det ren talang och fingerfärdighet, taktkänsla och öron för sina medmusikanter.
Musiken de skapade är ren njutning för öronen, synd att det finns en larvig syn på dem och de som lyssnar som gamla, Slut ögonen och öppna öronen, låt hjärnan slappna av till den grad att du känner hur trumhinnan reagerar till de smekande tonerna.

Också, Det behövs mer Saxofon i dagens musik, eller vilket blåsinstrument som helst för den delen, finns så mycket att hämta från världens instrument, INSTRUMENT! inte sample från något datorprogram.

Finns det någon liknande grupp som ni kan rekommendera?

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Dire Straits, i love you!

Jag tor det har mindre med bandet i sig och mer att göra med att talanglösa fabricerade popsnören som inte kunde spela sin egen musik helt enkelt inte existerade i samma utsträckning då.

Vet inte om jag kan rekomendera någe band med blås direkt. Men du får väl ta o ratta in de andra stora från ungefär samma era, typ Journey, Boston och kanske lite Rush också. inte riktigt samma musikstil kanske, men riktig(tm) musik iaf


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag heter Lasse och har ett Dire Straits Tribute Band som vi kör turnerar med. www.direstraits.se Vad säger Traveller in time. Vårt turnebussnack är detsamma som Dig. Får vi använda dessa ord på vår hemsida eller Facebook?
Hälsningar
Lasse

Medlem

Mark Knopfler, han är bäst.

Eric Clapton är lite likt vissa låtar.

Hej Lasse!

Ni får gärna använda dessa ord, även om jag inte är någon sådär riktigt värd att citera.

Så länge som ni är noga med att peka ut att det är jag som privatperson som sa det och att det inte representerar FZ.se som helhet, jag kan ju inte tala för alla eller sidans ansvariga på min privata blogg. Även om många älskar Dire Straits.

Sen har jag ju inte hört er spela, utan pratade om Bröderna Knopfler & co.

Förresten så är det häftigt att vara med ett tribute band som verkar turnera så stort som ni gör. Får man fråga vilket instrument du spelar? Såg ingen Lasse under fliken "Bandet".


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Har ett annat exempel på den musikstil som jag söker.

Kansas: The Pinnacle.

Alla tips är välkomna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kan det vara så att du gillar The Band? Amerikansk musikhistorias kanske mest betydande band.

Medlem

Glömde säga att "musikvideon" är en dokumentär, filmad av ingen mindre än Scorsese. Så ta en till!

Medlem

Tankarna går åt Bruce.
Inte riktigt samma finlir som Knopfler och Co. Men känslan finns där (och saxofonen )

1
Skriv svar