Efter tvärvändningen – Xbone går om PS4 i förhandsbokningar

Robot
Efter tvärvändningen – Xbone går om PS4 i förhandsbokningar
Medlem
Efter tvärvändningen – Xbone går om PS4 i förhandsbokningar

Dålig PR är bra PR? Kan Microsoft ha gjort något taktiskt bra här?

Medlem

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

Medlem

Intressant. Jag skaffar dock ingen konsol förrän jag vet vad det är jag skaffar, vilket får bli efter release.

Inaktiv

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Medlem

lovar detta var planerat hela tiden

Avstängd
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

ps4 verkar bättre på alla sätt och vis, inget emot xbox men xbox one fick mig inte ens att vela ha den lite granna.

Medlem

Dom har redan gjort bort sig mer än väl.. Skulle nog inte ta emot en Xbone om jag fick den för en hundring...


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Och så den obligatoriska flinande pampen haha


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

MS har nyktrat till!

Medlem

Ett steg mot framgång! Är glad att det blir bättre för Xbox användare, själv är jag mer för Playstation och Pc. Men ett steg som sagt för att få fler nöjda spelare förhoppningsvis!

Medlem

''Imho it's a little like this...

Imagine you're girl all alone at home and some criminal breaks in...
That person threatens you and wants to rape you. But then after seeing how horrified you are.. he suddenly stops and says ''Whoah! wait... what? you didn't want me to rape you? oh, okay. I'll not do that then'' and leaves.

Seriously... he may have had a change of heart, but i'd still not trust that fucker on single bit. i'd be too scared of what this asshole could be up to in the future.''

Medlem
Skrivet av SkullJoke:

Dom har redan gjort bort sig mer än väl.. Skulle nog inte ta emot en Xbone om jag fick den för en hundring...

Ok, tack för att du berättade det.

Skribent
Skrivet av Paddington:

Och så den obligatoriska flinande pampen haha

Jag valde bild med omsorg!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Pratar vi totalt nu eller att xbox har sålt bättre en dag?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Lite oväntat att den gått om så snabbt, även om de nu har riktigt många bra spel på gång så var det väl snabbt. Antar att de kanske legat rätt lika hela tiden.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

borde ju gå att lösa ändå, typ verifiera skivan så kan du spela den hos polaren osv i 24 timmar på ditt konto, alternativt för alltid till någon annan verifierar den och du inte kan spela med spelet längre, problem solved?

Medlem

Låter som att allt var ett trick från ms.
Säg att du skall köpa ett okokt ägg. Säljaren säger en tia.. dublir arg o protesterar. Sen säger han att d kostar fyra kronor o du säger ok...
....

Medlem

Jag hade inte haft något emot kompisdelning av spel, synd att den klagande pöbeln fick som de vill .Nåja, det här blir nog bra också.

Inaktiv

Frågan är ju nu kommer ms hålla fast vid sitt beslut eller kommer dom göra nya försök när x antal miljoner köpt en xbox one,

vågar man lita på dom ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Tror bara för att de är inom en tids ram om de är från start då är de andra bullar. Men jag tror bara att de är så att den preordas mest den senaste veckan eller så.

Medlem

Föredrar Xbox utan DRM då jag är, och har varit, mer intresserade av deras exklusiva spel. Fast nu när de flesta ändå kommer till PC så blir detta möjligen den första konsolgenerationen som jag hoppar över.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

ps4 verkar bättre på alla sätt och vis, inget emot xbox men xbox one fick mig inte ens att vela ha den lite granna.

Ja, den har sämre exklusiva spel och sämre online. Sämre stream tjänst. Sämre moln. Håller med. Not.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Dålig PR är bra PR? Kan Microsoft ha gjort något taktiskt bra här?

Nä jag tror inte gamers är så lättlurade faktiskt. Tror mer det handlar om att Xbox One har ett mer tillatalnde paket. Bättre handkontroll, bättre exklusiva titlar och en bättre online tjänst. Detta var den enda grejjen folk tvivlade över och nu släpper det...

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Paddington:

Och så den obligatoriska flinande pampen haha

Jag valde bild med omsorg!

Han ser ut som en kille som precis fått reda på att han kommer få ha den coola sortens trekant:D

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Tja hur skulle dom kunna fixa det utan online krav?

Medlem

korkade kunder...

de har sparkat er i ansiktet, sagt förlåt och nu är ni glada igen?
ha lite stake vafan.. visa att ni inte stödjer sånt här överhuvudtaget genom att bojkotta trots ändring..

Medlem
Skrivet av joockez:

Wat. Tycker ändå att PS4 verkar bättre

Smaken är som baken Jag äger både PS3 och 360 i dagsläget men föredrar 360n. Av de nya kommer jag(om jag skaffar någon, är PCspelare mestadels) skaffa xboxen då deras exklusiva titlar är lockande, jag har inte direkt sett något PS4spel som intresserat mig speciellt mycket.

Inaktiv
Skrivet av Pålis:
Skrivet av ThreeZool:

Tycker ändå att det är synd att de gav upp sitt koncept med att kunna dela med sig att sina spel till sina vänner utan att ha med någon skiva. Inte nog med det så kan man även spela med kompisen i samma spel.

Folk kunde inte se framtiden som bidrar med att Xbox One blir en förvuxen Xbox 360 istället, så bakåtsträvande folk kan vara ibland.

Som man skrivit i en annan tråd är ju att folk var emot 24 timmarskollen och att man inte kunde sälja eller byta bort sin spelskiva,
folk hade inget emot att kunna dela ut sina digitala spel,

det var ms som hittade på hela soppan och tog bort hela soppan
så sluta klaga på att folk är bakåtsträvare för det är vi inte,
vi gillade bara inte vissa ingredienser i soppan

För att få möjligheten att dela med sig av sina spel så behöver även MS hålla koll på vilka som använder dessa och behöver då att konsolerna kopplas upp och verifierar sig. Hur många har egentligen sina konsoler offline så vad spelar det för roll?

Att inte kunna byta in spelen spelar mig ingen större roll, man blir ändå lurade av alla företag som köper in spel och sedan sätter ut sitt spel igen på hyllan med 200-300kr påslag.

Skriv svar