Bärbara Xcom: Enemy Unknown ute nu

Robot
Medlem
Bärbara Xcom: Enemy Unknown ute nu

Hoppas de fixar multiplayer delen snart. Och att den fungerar bättre än på pc.
På pc är den horribelt buggad, och du har tom synkningsproblem över lan.

Skribent
Skrivet av xermalk:

Hoppas de fixar multiplayer delen snart. Och att den fungerar bättre än på pc.
På pc är den horribelt buggad, och du har tom synkningsproblem över lan.

La in lite information om multiplayer i nyheten. Det finns inte med från början utan patchas in senare.

De har inte fixat MP till pc heller? Jag testade det lite när spelet var nytt men tyckte det var för trasigt för att jag skulle orka investera någon tid i det.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Är det någon som testat på iPad2? Den ska ju optimerad för fyran...

Medlem

Gimme för android bitches.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Gimme för android bitches.

Övertala Google att tvinga fram en eller ett fåtal hårdvaru plattformar.
Det är ett rent helvete att utveckla och optimera spel för alla 51 millioner hårdvaru versioner.

Medlem

mmm det plus att de jag känner som kör den platformen vägrar betala 7 kronor om livet hängde på det

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Dumlen:

Gimme för android bitches.

Övertala Google att tvinga fram en eller ett fåtal hårdvaru plattformar.
Det är ett rent helvete att utveckla och optimera spel för alla 51 millioner hårdvaru versioner.

Fast det finns ju en hel del spel som enbart fungerar på vissa hårdvarukonfigurationer. Gör typ spelet beroende utav nyare telefoner/pads vilket xcom till ios säkerligen är. Inte direkt så att någon kan spela xcom på sin 3gs, gen 1 ipad eller liknande tror jag.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Uj, 149kr. Visserligen en mer rak port än normalt för surfplattor, men ändå lite saftigare än man är van vid att punga ut.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Dumlen:

Gimme för android bitches.

Övertala Google att tvinga fram en eller ett fåtal hårdvaru plattformar.
Det är ett rent helvete att utveckla och optimera spel för alla 51 millioner hårdvaru versioner.

Fast det finns ju en hel del spel som enbart fungerar på vissa hårdvarukonfigurationer. Gör typ spelet beroende utav nyare telefoner/pads vilket xcom till ios säkerligen är. Inte direkt så att någon kan spela xcom på sin 3gs, gen 1 ipad eller liknande tror jag.

Då är vi nere på 4-5 enheter på ios sidan och ~25 på android.

Problemet på android är inte bara hårdvaran. Det är att alla har olika versioner och implementeringar av system moduler.

Sen har nog detta lite med saken att gjöra.

"Developers >Butterscotch Shenanigans recently released a game called Towelfight 2 on both iOS and Android. On both platforms, the game cost $0.99. On iOS, about 5% of all users pirated it, numbeing about 2,438 copies. On Android though? 34,091 copies were stolen.
Read more at http://www.cultofandroid.com/27547/android-piracy-outnumbers-... "

/ägare av en android 7" tablet ,telefon samt en ipad 4.

S_Z
Medlem
Skrivet av JackFlack:

Är det någon som testat på iPad2? Den ska ju optimerad för fyran...

Jag har köpt det till iPad2 och till min iPhone 5 (en och samma app). Det fungerar fint till iPad 2 men jag föredrar dock helt klart att köra på iPhone 5. Visst, mycket mindre skärm men de har lyckats mycket bra att optimera det för liten yta enligt mig så jag har inget problem med det och det både ser och flyter klart bättre på iPhone 5 tycker jag.

Kan tänka mig att det är riktigt schysst på iPad 4 dock med både stor skärm och kraftig GPU.

Edit: Och spelet i sig gillar jag skarpt

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av JackFlack:

Är det någon som testat på iPad2? Den ska ju optimerad för fyran...

Jag har köpt det till iPad2 och till min iPhone 5 (en och samma app).

Det ser ut som att man måste betala två gånger? En gång för iPad och en gång för iPhone? Eller räcker det att betala en gång för båda versionerna? Hur lyckas du med det?

S_Z
Medlem
Skrivet av SaraLivblad:
Skrivet av S_Z:
Skrivet av JackFlack:

Är det någon som testat på iPad2? Den ska ju optimerad för fyran...

Jag har köpt det till iPad2 och till min iPhone 5 (en och samma app).

Det ser ut som att man måste betala två gånger? En gång för iPad och en gång för iPhone? Eller räcker det att betala en gång för båda versionerna? Hur lyckas du med det?

Det är en "universal app", så man behöver inte betala två gånger. Om du tittar på appen i Appstore för iPaden så finns det ett litet '+'-tecken i hörnet på rutan med priset. Det betyder att den fungerar på både iPhone och iPad och man endast behöver betala en gång.

Var gäller spelet så har jag blivit helt fast. Galet bra, utan tvekan det bästa jag kört på iPhone! Lätt värt pengarna. Sjukt kul och fungerar verkligen utmärkt på liten skärm och med touch-gränssnitt.

Det enda negativa är väl att man behöver en nätsladd nära till hand för det bränner en hel del batteri på iPhone 5. Men det är de värt!!

1
Skriv svar