Medlem
Min SSD hårddisk

Jag har problem med ena av mina ssd hårddiskar ibland när jag har startat windows o sånt så hittar windows den hårdisken e:/ men ibland så bara försvinner den och jag måste starta om datorn helt,och efter somstarten så finns hårddisken där igen o så tar det kanske någon timme ibland mindre så finns den inte i utforskaren så jag måste starta om..

Någon som har en ide eller e det ssd disken som e trasig

Inaktiv
Skrivet av Bamia:

Jag har problem med ena av mina ssd hårddiskar ibland när jag har startat windows o sånt så hittar windows den hårdisken e:/ men ibland så bara försvinner den och jag måste starta om datorn helt,och efter somstarten så finns hårddisken där igen o så tar det kanske någon timme ibland mindre så finns den inte i utforskaren så jag måste starta om..

Någon som har en ide eller e det ssd disken som e trasig

Kan det ha att göra med att bios ställer om på nåt vis? Eller att den inte är inställd rätt i "master/slave" state?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Bamia:

Jag har problem med ena av mina ssd hårddiskar ibland när jag har startat windows o sånt så hittar windows den hårdisken e:/ men ibland så bara försvinner den och jag måste starta om datorn helt,och efter somstarten så finns hårddisken där igen o så tar det kanske någon timme ibland mindre så finns den inte i utforskaren så jag måste starta om..

Någon som har en ide eller e det ssd disken som e trasig

Kan det ha att göra med att bios ställer om på nåt vis? Eller att den inte är inställd rätt i "master/slave" state?

Ja du jag vet at master e disken windows e på det e jag säker på...men den fungerar en stund sen färsvinner den..så måste jag starta om...o alla mina spel ligger på den disken..

Vad är det för SSD, har du uppdaterat firmware?


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

hmm ingen anning jag köpte datorn online o jag e inte so bra på datorer o saker i en dator men kanske det e windows som spökar det brukar det jo vara när något e fel..

vad e firmware?

Medlem
Skrivet av Bamia:

vad e firmware?

Det är den mjukvara som sitter i hårdvaran, i detta fallet i SSD:n.

Om det var nyligen du köpte den är det nog inget problem, men jag vet att SSD med SandForce kontrollern hade problem med SATA3 i början så om det är en sådan du har är det kanske det som är problemet. Prova koppla in den i en SATA2 port på moderkortet om du har en och/eller uppdatera firmwaren i din SSD.

Kolla på tillverkarens sida för instruktioner hur du uppdaterar firmware.

Medlem
Skrivet av Randag:
Skrivet av Bamia:

vad e firmware?

Det är den mjukvara som sitter i hårdvaran, i detta fallet i SSD:n.

Om det var nyligen du köpte den är det nog inget problem, men jag vet att SSD med SandForce kontrollern hade problem med SATA3 i början så om det är en sådan du har är det kanske det som är problemet. Prova koppla in den i en SATA2 port på moderkortet om du har en och/eller uppdatera firmwaren i din SSD.

Kolla på tillverkarens sida för instruktioner hur du uppdaterar firmware.

Tack så mycket ska ta o titta på detta för att jag börjar bli väldigt frustrerad...
återkommer senare..efter alla updates o sånt

Medlem

hmm värkar ha varit mjukvaran körde lite updates från tillverkaresns sida o nu verkar det fungera iaf så har den inte försvunnit på några timmar..

Tack så mycket för eran hjälp

1
Skriv svar