Inaktiv
Hugo Lek & Lär

Hej!
På loppis kom jag över några fina Cd med Hugo i serien lek & lär.Problemet är att jag inte lyckas köra dom på min dator ( startar inte).Har installerat Directx som krävs på baksidan av spelen.Har för övrigt Windows XP.Vad är det som fattas i min dator som är bara ca 5 år gammal.Hoppas på ett snabbt svar.

Medlem

Antagligen är det så att spelen är för gamla för din burk. Har du testat att justera en del inställningar under egenskaper på kompabilitet. Om inte, testa att ställa in operativsystemet på en tidig version. För exempelvis; windows 98. Kan hända att det fungerar då. Om inte, så testa att bocka av några saker. Så som "visuella effekter".

Hoppas jag var till någon hjälp!


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

Tack för svar!
Vet ej var jag ska gå in och ändra!
Var hittar jag dessa egenskaper?

Medlem

Vet att en kompis hade samma problem med andra spel som var lite äldre men han laddade ner en patch eller nåt i den stilen och sen dess så har det fungerat. Vet tyvärr ingen bra sida men du kan alltid försöka att googla.

Medlem

om du har en genväg till spelet på skrivbordet eller i startmenyn, så högerklicka på den, välj egenskaper och klicka sedan på fliken som heter Kompabilitet, där kan du välja tex win98.

Inaktiv

Hej!
problemet är löst tack vare er.
Ändrade bara till w2000.
Tack så mycket!
lusviking

Medlem

Såna här spel kunde gott komma till konsoll också,
för jag tror iaf att barn har en aning lättare att hantera en gamepad än tangentbord och mus ?

Medlem

nej för syfte med barnspel är just också att dom ska lära sig hantera tangentbord och mus.

sen brukar mindre barn inte tycka att gamepads är lättare, dom brukar ofta vara för stora och då blir dom klumpiga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar