Inget Fez 2 till Microsoft-konsoler
Polytron gör alla Fez-fans besvikna, men det var ett beslut som var tvunget att tas.
#polytron, #fez-2, #microsoft, #fez, #sony
Hörde något rykte om att utvecklarna får betala upp till $40000 för att släppa uppdateringar till sina spel. Det är extremt! FU MS!
http://www.penny-arcade.com/report/article/the-40000-patch-fe...
Jag förstår inte microsoft här.. de gjorde stora satsningar på XNA och XBL Indie games and mycket bra med XBLA. Tyckte det var kanon och nu skiter de i denna marknad fullständigt?
Problemet var ju patch kostnaden för en lite indie utvecklare.
Det är/var(?) vääääldigt dyrt och de flesta kunde inte sälja tillräckligt mycket för att lägga till eller putsa på sitt spel som det lagt upp. Så endast de som blev större succéer utvecklades på live. (Tyvärr).
Fy fan det är ju helt galet.. man kanske inte hade en spänn när man blev färdig med spelet.. går ju inte ta 40000 för en patch.. det ligger ju i allas intresse att spelen blir patchade. Det borde vara gratis. Microsoft tar väl ändå % på försäljningen? Det borde mer än väl täcka ev kostnader för att införa patchen. Inte indievänligt direkt.
Fy fan det är ju helt galet.. man kanske inte hade en spänn när man blev färdig med spelet.. går ju inte ta 40000 för en patch.. det ligger ju i allas intresse att spelen blir patchade. Det borde vara gratis. Microsoft tar väl ändå % på försäljningen? Det borde mer än väl täcka ev kostnader för att införa patchen. Inte indievänligt direkt.
40000 Dollar
Värt att komma ihåg hur Fez ALDRIG någonsin skulle släppas på PC heller.
Värt att komma ihåg hur Fez ALDRIG någonsin skulle släppas på PC heller.
Var väl för att Microsoft hade betalat dem för att fez skulle vara exklusivt till just Xbox 360?
Dels det, men också https://twitter.com/PHIL_FISH/status/119839414737317888