Inget Fez 2 till Microsoft-konsoler

Robot
Inget Fez 2 till Microsoft-konsoler

Polytron gör alla Fez-fans besvikna, men det var ett beslut som var tvunget att tas.

#polytron, #fez-2, #microsoft, #fez, #sony


Medlem
Inget Fez 2 till Microsoft-konsoler

Man vet att Microsoft gör något fel när inte ens utvecklare som fått extra pengar av MS för tidsexklusivitet vill jobba med dem igen.

Moderator | Testpilot

Sony al lthe way


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om det är något jag verkligen vill hylla Sony för så är det deras Indie-support. Resten återstår att se riktigt, men som det ser ut nu är det något vi tycks höra mycket positiva saker om. Även Rocket(DayZ) nämnde att det verkar vara ganska lovande om jag inte minns fel?

Medlem

Jag förstår inte microsoft här.. de gjorde stora satsningar på XNA och XBL Indie games and mycket bra med XBLA. Tyckte det var kanon och nu skiter de i denna marknad fullständigt?

Inaktiv

Hörde något rykte om att utvecklarna får betala upp till $40000 för att släppa uppdateringar till sina spel. Det är extremt! FU MS!

http://www.penny-arcade.com/report/article/the-40000-patch-fe...

Medlem
Skrivet av motionfield:

Jag förstår inte microsoft här.. de gjorde stora satsningar på XNA och XBL Indie games and mycket bra med XBLA. Tyckte det var kanon och nu skiter de i denna marknad fullständigt?

Problemet var ju patch kostnaden för en lite indie utvecklare.
Det är/var(?) vääääldigt dyrt och de flesta kunde inte sälja tillräckligt mycket för att lägga till eller putsa på sitt spel som det lagt upp. Så endast de som blev större succéer utvecklades på live. (Tyvärr).

Medlem

Fy fan det är ju helt galet.. man kanske inte hade en spänn när man blev färdig med spelet.. går ju inte ta 40000 för en patch.. det ligger ju i allas intresse att spelen blir patchade. Det borde vara gratis. Microsoft tar väl ändå % på försäljningen? Det borde mer än väl täcka ev kostnader för att införa patchen. Inte indievänligt direkt.

Medlem

om jag inte minns fel så får utvecklarna 2-3 gratis patcher, sen kostar det, men $40 000 låter fan mycket

Inaktiv
Skrivet av motionfield:

Fy fan det är ju helt galet.. man kanske inte hade en spänn när man blev färdig med spelet.. går ju inte ta 40000 för en patch.. det ligger ju i allas intresse att spelen blir patchade. Det borde vara gratis. Microsoft tar väl ändå % på försäljningen? Det borde mer än väl täcka ev kostnader för att införa patchen. Inte indievänligt direkt.

40000 Dollar

Medlem

Värt att komma ihåg hur Fez ALDRIG någonsin skulle släppas på PC heller.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Värt att komma ihåg hur Fez ALDRIG någonsin skulle släppas på PC heller.

Var väl för att Microsoft hade betalat dem för att fez skulle vara exklusivt till just Xbox 360?

Medlem
Skrivet av joockez:
Skrivet av Rocky Dennis:

Värt att komma ihåg hur Fez ALDRIG någonsin skulle släppas på PC heller.

Var väl för att Microsoft hade betalat dem för att fez skulle vara exklusivt till just Xbox 360?

Dels det, men också https://twitter.com/PHIL_FISH/status/119839414737317888

Medlem

Det var fan droppen! Har försvarat Xbox hela tiden men Fez är mitt favvo-indiespel som kom ut till nuvarande generationen och nu om PS4 får tvåan är det absolut ingen tvekan längre!

1
Skriv svar