Förhöjd livskvalitet i Planetside 2

Robot
Medlem
Förhöjd livskvalitet i Planetside 2

Fixa FPS problemen till att börja med, Pl2 slår fan ArmA 2 i dålig optimering...

oavsett vilken prestanda man besitter så är det fps drops 24/7...

Har nog aldrig slängt så mycket pengar direkt ner i träsket... spelet flöt på bättre i alpha tom.

Geeks Gaming
Skrivet av vuze2143:

Fixa FPS problemen till att börja med, Pl2 slår fan ArmA 2 i dålig optimering...

oavsett vilken prestanda man besitter så är det fps drops 24/7...

Har nog aldrig slängt så mycket pengar direkt ner i träsket... spelet flöt på bättre i alpha tom.

Håller med. Även med mitt monsterkort så blir det mega lagg

Medlem

Flyter på prima för mig

Medlem

Spelet flyter på bättre på en halvdan dator. Fråga mig inte varför, det är bara så. Sitter själv med skaplig dator i5 2500K 2st gtx 670. Sli är inte att tänka på i detta spel så det kan ni glömma. Men det jag har märk, det är att spelet flyter på bättre med vsync.

Medlem

Vetefan när de ska få ordning på anti-air...

Flyter på perfekt för för, Eller perfekt o perfekt 35´- 40 fps får jag.
O då lirar jag med allt på medium förutom texture/Ground/character model på high (fog shadow off)

Lirade för ett tag sen o låg då på Esamir på 35 konstant om inte lite upp. Lirar för VC / Nick: DevilzRightHand

Medlem

De ska lägga till Multi-threading till spelet i slutet av året, får se om det blir bättre då. Spelet flöt på bättre innan första stora patchen här också.

Inaktiv
Skrivet av Azlan:

Spelet flyter på bättre på en halvdan dator. Fråga mig inte varför, det är bara så. Sitter själv med skaplig dator i5 2500K 2st gtx 670. Sli är inte att tänka på i detta spel så det kan ni glömma. Men det jag har märk, det är att spelet flyter på bättre med vsync.

SLi fungerar hur bra som helst, åtminstone med ett GTX 690. Nu på senare bytade jag till 2 Titan och det flyter precis lika bra i högsta möjliga inställningar (vsync på).

Medlem
Skrivet av Azlan:

Spelet flyter på bättre på en halvdan dator. Fråga mig inte varför, det är bara så. Sitter själv med skaplig dator i5 2500K 2st gtx 670. Sli är inte att tänka på i detta spel så det kan ni glömma. Men det jag har märk, det är att spelet flyter på bättre med vsync.

Tror det kan ha med att 600 serien introducerade "adaptive vsync" så fpsen anpassas till en jämn fungerande nivå.

Medlem

Flyter på väldigt bra för mig nu, gämnfört med betan.

Medlem

inget lagg eller fps drops för mig hellre
lira på miller btw

i sina bästa stunder finns det knappt något annat spel där ute som kan ge PS2 en match om den där "epic" känslan då flera hundra soldater rusa fram med tanks och flyg i luften, det är enormt häftigt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Vetefan när de ska få ordning på anti-air...

Funkar väl bra nu? man blir inte instapopped på vilket avstånd som helst av en enda max. Skyguard är effektiv på längre håll. Mossy är fortfarande det enda flyget man kan döda när man är solo AA dock.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Wintermist:

Vetefan när de ska få ordning på anti-air...

Funkar väl bra nu? man blir inte instapopped på vilket avstånd som helst av en enda max. Skyguard är effektiv på längre håll. Mossy är fortfarande det enda flyget man kan döda när man är solo AA dock.

Problemet med AA är att om man väljer att spela som det, så kan du glömma kills, och med det så går det samtidigt långsammare att få mer poäng att låsa upp nya saker med. Det enda du gör är att hålla flyget borta, i bästa fall. Gillar man att spela support och inte låsa upp saker lika fort som andra, då är det roligt att jaga flyg. Men annars, not so much.

Medlem

Få spel har en sådan dedikerad utvecklargrupp som det här spelet. Spelet förtjänar en spelarbas som också tar spelet på allvar.

Medlem

De har lagt till en hel del tweaking över det senaste halvåret, de värsta FPS skurkarna ska vara borta, funkar bra på mina gamla Core2Quad Q6600 @3.6Ghz, ligger konstant runt 60 fps.

Ett vettigt grafikkort är förstås också viktigt men inte alls lika viktig som processorn. Kör själv med ett 660ti men flaskhalsen är oftast CPUn, man kan se var skon klämmer med alt+f, den visar om det är CPUn eller GPUn som begränsar.

Medlem

Har aldrig hajat vad man ska göra i det här spelet riktigt.

FPS/MMO hybrid låter finemang, men det finns inga tydliga uppdrag - man bara drar runt och skjuter på första bästa?


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av the_cru:

Har aldrig hajat vad man ska göra i det här spelet riktigt.

FPS/MMO hybrid låter finemang, men det finns inga tydliga uppdrag - man bara drar runt och skjuter på första bästa?

Dom har ju bla. infört random "Alerts" vilket innebär tar över en viss kontinent eller strategiska objekt under 2tim.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det låter ju bra. Motsvarande "Sieges" i Defiance (också MMO FPS) är rätt kul


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Wintermist:

Vetefan när de ska få ordning på anti-air...

Funkar väl bra nu? man blir inte instapopped på vilket avstånd som helst av en enda max. Skyguard är effektiv på längre håll. Mossy är fortfarande det enda flyget man kan döda när man är solo AA dock.

Problemet med AA är att om man väljer att spela som det, så kan du glömma kills, och med det så går det samtidigt långsammare att få mer poäng att låsa upp nya saker med. Det enda du gör är att hålla flyget borta, i bästa fall. Gillar man att spela support och inte låsa upp saker lika fort som andra, då är det roligt att jaga flyg. Men annars, not so much.

Det är ju som allt annat i spelet, du ska samarbeta med andra.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Wintermist:

Vetefan när de ska få ordning på anti-air...

Funkar väl bra nu? man blir inte instapopped på vilket avstånd som helst av en enda max. Skyguard är effektiv på längre håll. Mossy är fortfarande det enda flyget man kan döda när man är solo AA dock.

Problemet med AA är att om man väljer att spela som det, så kan du glömma kills, och med det så går det samtidigt långsammare att få mer poäng att låsa upp nya saker med. Det enda du gör är att hålla flyget borta, i bästa fall. Gillar man att spela support och inte låsa upp saker lika fort som andra, då är det roligt att jaga flyg. Men annars, not so much.

Det är ju som allt annat i spelet, du ska samarbeta med andra.

Förutom att som "allt annat" så blir du inte belönad. Alla andra som samarbetar blir inte utan. Bara AA.

1
Skriv svar