Xbox One: Spel delade med familjen var bara demo-versioner?
vilken tur att de skrotade den iden
då e ju nuvarande ide mycket bättre då du kan låna ut hela spelet på fysisk skiva.
har föresten inte ps3 någon liknande funktion på digitala spel där du kan lägga in ditt konto på typ 2 maskiner och ladda hem dina spel och spela samma spel samtidigt mot varande med kompisens egna konto
Kom igen fanboys, säg att vi är gnällspikar och bakåtsträvande!
Nånstans önskar jag att ni hade fått skiten ni efterfrågat och lärt er nåt.
Men nu hoppas jag detta smakar och att det är sant.
Tänk vilken tråkig bakfylledag ni skulle fått m ett XBone idag...salta salta salta kirechaa
I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."
https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...
Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.
Victims; aren't we all?
i det här fallet tror jag nästan mer på en anonym källa än en chef som försöker dölja sanningen och rädda konsollen
I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."
https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...
Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.
Det är dock väldigt lätt för Microsoft att säga vad som helst kring de här funktionerna nu när de aldrig kommer behöva leverera dem. Och efter den skitstorm som varit kan vi räkna med att de inte tänker bekräfta några negativa rykten.
Det sagt så ja, det är en "anonym källa" och dessa ska man alltid ta med en nypa salt. I just detta fallet kan man dock fråga sig vilken av de olika modellerna som är mest trolig. Att låna ut spel till 10 kompisar digitalt och helt fritt blir väldigt mycket pengar som aldrig hittar till Microsoft och distributörer. Varför skulle företaget som gav oss guldprenumerationer göra något sådant helt frivilligt?
Säger varken bu eller bä, men kan vara värt att tänka på.
Det är så fräsigt att hata xbone nu att folk hittar på vad som helst... Till och med när microsoft går ut och dementerar detta rykte så tror man dem inte.
Skulle de verkligen göra en så stor grej av familjefunktionen utan att berätta att det bara handlade om demosar? Kom igen.
Nu får det väl ändå vara nog med hata xbone mentaliteten på nätet. Det börjar bli gammalt.
vilken tur att de skrotade den iden
då e ju nuvarande ide mycket bättre då du kan låna ut hela spelet på fysisk skiva.
har föresten inte ps3 någon liknande funktion på digitala spel där du kan lägga in ditt konto på typ 2 maskiner och ladda hem dina spel och spela samma spel samtidigt mot varande med kompisens egna konto
Jo, på PS3:an kunde man logga in på upp till 5 konsoler (tror de ändrat det till färre nu). Om man hade digitala spel så var det bara att ladda hem dem. Det går till och med att spela multiplayer med varandra, bara man inte startar spelen precis samtidigt.
Men inga bevis? Även fast microsoft saknar mycket vett, moral osv. så har jag väldigt svårt att tro att dom är så jävla dumma i huvudet så dom skulle gå ut med family share funktionen för att sedan visa sig handla om något som redan är mer eller mindre gratis för oss konsumenter.
I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."
https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...
Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.
Det är dock väldigt lätt för Microsoft att säga vad som helst kring de här funktionerna nu när de aldrig kommer behöva leverera dem. Och efter den skitstorm som varit kan vi räkna med att de inte tänker bekräfta några negativa rykten.
Det sagt så ja, det är en "anonym källa" och dessa ska man alltid ta med en nypa salt. I just detta fallet kan man dock fråga sig vilken av de olika modellerna som är mest trolig. Att låna ut spel till 10 kompisar digitalt och helt fritt blir väldigt mycket pengar som aldrig hittar till Microsoft och distributörer. Varför skulle företaget som gav oss guldprenumerationer göra något sådant helt frivilligt?
Säger varken bu eller bä, men kan vara värt att tänka på.
Exakt, dom tjänar inga pengar på att låna ut spel gratis, och hur dom hade tänkt att lösa det praktiskt mer än en vännerlista har dom inte sagt. Nu kan dom säga vad fan som helst och ingen vet vad som egentligen gäller eller vad som var planen. Det enda vi vet med säkerhet är ju att det hade kostat. MS hade inte gjort detta gratis. Säger inte att det ska vara gratis heller, men att helt blint tro på att man via ett onlinesystem hade kunnat låna ut spel gratis, utan stora begränsningar till sina vänner är ju väldigt naivt att tro. Från en liten utvecklare, javisst, men inte från ett multimiljardföretag som har stora investerare bakom sig.
Det är ju helt orealistiskt att spelutgivare skulle gå med på en dylik funktion. Om folk kan gå samman på nätet och upp till 11 personer kan spela från EN såld kopia - spelförsäljningen hade ju mer än halverats i ett nafs! Begagnade spel hade sett ut som en droppe i havet i jämförelse.
"Tjena, Det är Microsoft! Nu ger vi er möjligheten att helt stoppa begagnade spel eller att folk ens ger bort sin kopia. Förresten, nämnde vi att 10 personer till kommer att kunna spela varje kopia som ni säljer gratis?"
Det låter inte helt sannolikt, eller hur?
Fragzone, sluta sprid lögner.
https://twitter.com/aarongreenberg/status/347911202057379840
https://twitter.com/notwen/status/348092374842474497
Rykten kan ni få fortsätta sprida, men detta har ju blivit dementerat flera gånger.
Det är ju helt orealistiskt att spelutgivare skulle gå med på en dylik funktion. Om folk kan gå samman på nätet och upp till 11 personer kan spela från EN såld kopia - spelförsäljningen hade ju mer än halverats i ett nafs! Begagnade spel hade sett ut som en droppe i havet i jämförelse.
"Tjena, Det är Microsoft! Nu ger vi er möjligheten att helt stoppa begagnade spel eller att folk ens ger bort sin kopia. Förresten, nämnde vi att 10 personer till kommer att kunna spela varje kopia som ni säljer gratis?"
Det låter inte helt sannolikt, eller hur?
Tanken var att den som äger spelet kan låna ut det till en person i "familjen", men kan under tiden inte spela det själv eftersom det de facto är utlånat till en annan person. Och eftersom bara en person kan spela spelet åt gången, vad är skillnaden mot att låna ut en fysisk skiva? Inget, bortsett från att det skulle vara otroligt mycket smidigare att låna ut digital, framför allt om man bor långt ifrån varandra i Sverige, än att behöva skicka en skiva kors och tvärs.
Victims; aren't we all?
I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."
https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...
Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.
Det är dock väldigt lätt för Microsoft att säga vad som helst kring de här funktionerna nu när de aldrig kommer behöva leverera dem. Och efter den skitstorm som varit kan vi räkna med att de inte tänker bekräfta några negativa rykten.
Det sagt så ja, det är en "anonym källa" och dessa ska man alltid ta med en nypa salt. I just detta fallet kan man dock fråga sig vilken av de olika modellerna som är mest trolig. Att låna ut spel till 10 kompisar digitalt och helt fritt blir väldigt mycket pengar som aldrig hittar till Microsoft och distributörer. Varför skulle företaget som gav oss guldprenumerationer göra något sådant helt frivilligt?
Säger varken bu eller bä, men kan vara värt att tänka på.
Precis. Just nu vet vi inte vem av dem, om ens någon av dem, har helt rätt. Personligen har jag däremot lättare att tro på ett uttalande från en hög chef på Microsoft som vågar gå ut med sitt namn, än en anonym källa som lika gärna kan vara påhittad för att pressa ut ännu en nerdrage mot Microsoft.
Victims; aren't we all?
Det är ju helt orealistiskt att spelutgivare skulle gå med på en dylik funktion. Om folk kan gå samman på nätet och upp till 11 personer kan spela från EN såld kopia - spelförsäljningen hade ju mer än halverats i ett nafs! Begagnade spel hade sett ut som en droppe i havet i jämförelse.
"Tjena, Det är Microsoft! Nu ger vi er möjligheten att helt stoppa begagnade spel eller att folk ens ger bort sin kopia. Förresten, nämnde vi att 10 personer till kommer att kunna spela varje kopia som ni säljer gratis?"
Det låter inte helt sannolikt, eller hur?
Tanken var att den som äger spelet kan låna ut det till en person i "familjen", men kan under tiden inte spela det själv eftersom det de facto är utlånat till en annan person. Och eftersom bara en person kan spela spelet åt gången, vad är skillnaden mot att låna ut en fysisk skiva? Inget, bortsett från att det skulle vara otroligt mycket smidigare att låna ut digital, framför allt om man bor långt ifrån varandra i Sverige, än att behöva skicka en skiva kors och tvärs.
De sa att man alltid skulle kunna spela sitt spel själv.
Vad skulle hindra folk att gå samman i stora grupper som alla delar på sina spel? Kan du förklara på vilket sätt någon spelutgivare i världen skulle tycka att detta hade varit ett bra system som gynnar spelförsäljningen?
Det är ju helt orealistiskt att spelutgivare skulle gå med på en dylik funktion. Om folk kan gå samman på nätet och upp till 11 personer kan spela från EN såld kopia - spelförsäljningen hade ju mer än halverats i ett nafs! Begagnade spel hade sett ut som en droppe i havet i jämförelse.
"Tjena, Det är Microsoft! Nu ger vi er möjligheten att helt stoppa begagnade spel eller att folk ens ger bort sin kopia. Förresten, nämnde vi att 10 personer till kommer att kunna spela varje kopia som ni säljer gratis?"
Det låter inte helt sannolikt, eller hur?
Tanken var att den som äger spelet kan låna ut det till en person i "familjen", men kan under tiden inte spela det själv eftersom det de facto är utlånat till en annan person. Och eftersom bara en person kan spela spelet åt gången, vad är skillnaden mot att låna ut en fysisk skiva? Inget, bortsett från att det skulle vara otroligt mycket smidigare att låna ut digital, framför allt om man bor långt ifrån varandra i Sverige, än att behöva skicka en skiva kors och tvärs.
De sa att man alltid skulle kunna spela sitt spel själv.
Vad skulle hindra folk att gå samman i stora grupper som alla delar på sina spel? Kan du förklara på vilket sätt någon spelutgivare i världen skulle tycka att detta hade varit ett bra system som gynnar spelförsäljningen?
Maxgränsen för en grupp är ju 10 st, Sen är det ju en bonus att den som äger spelet också kan spela även när det är utlånat... har för mig att sony också har någon liknande funktion fast med ett "trusted account" så man kan dela på spel
Det är så fräsigt att hata xbone nu att folk hittar på vad som helst... Till och med när microsoft går ut och dementerar detta rykte så tror man dem inte.
Skulle de verkligen göra en så stor grej av familjefunktionen utan att berätta att det bara handlade om demosar? Kom igen.
Nu får det väl ändå vara nog med hata xbone mentaliteten på nätet. Det börjar bli gammalt.
Som sagt i kommentaren över dig så är det inte svårt att dementera något som man inte kommer att ha med som tjänst längre ändå. Inte precis som om man behöver bevisa att en feature som inte längre kommer skulle fungera på ett visst sätt.
Vare sig det är sant eller falskt kommer vi troligen ändå aldrig få veta. Ta det som de är.
De hade 1 bra och 1 dålig grej.. de tog bort båda. Ingen skillnad i mina ögon om man ser det på det sättet.
Xbox one är fortfarande smått intressant för mig, men inte lika mycket som ps4. Dock är det ändå det mest troliga att jag kommer skaffa dem båda då jag har vänner som bara kommer att ha 1 eller den andra och jag vill kunna spela med alla.
Dels så har båda systemen exklusiva titlar (som just iaf inte hittar till pc) som jag vill ha.
Fragzone, sluta sprid lögner.
https://twitter.com/aarongreenberg/status/347911202057379840
https://twitter.com/notwen/status/348092374842474497
Rykten kan ni få fortsätta sprida, men detta har ju blivit dementerat flera gånger.
Klart som fan att dom dementerar ryktet. Dom vill ju inte ha ännu mer ved på brasan. Dom skulle förlora mycket pengar på att låta 10 personer dela på ett spel helt utan några som helst begränsningar. Det skulle göra MYCKET mer skada än piratkopiering. För det är knappast så att 9/10 piratkopierar. Tvivlar på att det ens är 1/10 som piratkopierar på konsol. Så Microsoft snackar nog mest bara skit när dom dementerar dessa rykten.
I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."
https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...
Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.
Tack för din källa, jag visste att det där jävla "blog"-inlägget var fejk. Särskilt när han insinuerade att han var missnöjd med Kinect 2.0.
Vi pratar om utgivare, tror ni de hade tillåtit det här? Även om Microsoft själva kanske hade kört utan någon som helst begränsning på deras egna spel så finns det inget som säger att samma sak hade skett med spel från andra utgivare.
De kan säga vad som helst, MN frågade ju Angry Joe om han var en utvecklare när han svarade på hans påstående att de kunde ta bort detta med en enkel patch. Och mycket riktigt så kunde de uppenbarligen göra detta. Vad är det som säger att denna man talar sanning? Vad vi kommer se nu är hur Microsoft vill ge de som var emot extrem DRM skulden för de saker som de nu tagit bort så att de själva slipper få kritik för detta. Vi kommer nog snart få se hur de kommer prata om alla grymma saker som nu inte existerar och anledningen till att de inte kan ge oss detta beror på alla som var så grymt emot detta. Men det finns inget som säger att de inte kunde ha gjort båda delarna, det är detta ni borde ta er en rejäl funderare över, skulle det vara tekniskt möjligt att göra detta? Ja jag är övertygad om att så hade gått men antingen beter de sig nu som ett surt barn som inte får som det vill eller så är de inte beredda att lägga ner den tid som krävs och de pengar som krävs när det ändå inte verkar löna sig.
Till er som tror att detta kommer innebära att Xbox One inte kommer ha den här extrema formen av DRM i framtiden så säger jag bara "molnet", de kommer säkerligen utveckla spel som ändå kommer kräva konstant uppkoppling för att fungera optimalt och i framtiden kommer de vara mycket mer beroende av detta "moln" för att ens kunna köra spelen utan att de "laggar sönder".
Vi som var emot att detta har inte skapat dessa sabla policies, om någon ska ha skulden för något så se då till att rikta den där den hör hemma, hos Microsoft.