Därför har Titanfall ingen singleplayer-kampanj

Robot
Inaktiv
Därför har Titanfall ingen singleplayer-kampanj

Snacka om att höfta siffror ur tomma intet. Alla är inte intresserade av multiplayer, framför allt inte när inte en enda utvecklare KAN motverka fuskare, eller ens BRYR sig strax efter spelet är sålt.

Medlem

Jag tror inte det stämmer vidare bra med att för få folk spelare singelplayer - dock tycker jag det är rätt bra när ett spelföretag satsar helt på antingen multiplayer eller singelplayer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är deras fokus såklart, men det finns de som spelar mer singleplayer än multiplayer, och tvärtom såklart. Jag gillar singleplayer mer, men det är jag liksom.

Medlem

Då förväntar jag mig många kartor i spelet, finns ingen ursäkt att bara ha ca 8 st


signatur

Game long and prosper

Jag tycker det är bra de fokuserar på en sak, det kunde CoD och Battlefield-spelen också haft mycket nytta av, så som det är nu är det ofta halvtaskiga SP-kampanjer som är inslängda bara för att de ska vara med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja det är nog tack vare MP som GoG säljer så bra, folk kan ju omöjligen vara intresserade av solospel och till råga på allt gamla sådana med.

Medlem

Tacka fan att många inte spelar klart SP när det i överlag görs ett slarvigt och dåligt jobb hos utvecklarna. Gör bättre SP och folk kommer att spela igenom det.

Medlem

Det är fritt fram för alla att kolla achievements på Steam på stora spel. Där kan man lätt se hur få det är som tagit "sista" där man klarar spelet. Så Vince har helt rätt. Jag tror inte alls han tar siffrorna ur luften, utvecklare har väldigt bra koll på sånt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag slutade spela Single-Player i Cod för jag tyckte att storyn inte tilltalade mig. Titanfall däremot kommer med något helt nytt, och DET skulle jag gärna spela ett kampanjläge.

Medlem

MP kan vara kul ibland men jag föredrar SP.


signatur

dark plockepinn master

Medlem

Då försvann intresset för detta spel

Medlem

Hmm, tillskillnad ifrån många FPS så känns detta som ett spel som skulle kunnat haft en riktigt episk single-player campaign med mechan.

Medlem

Sjukt bra inställning! Ligger inte fokus på SP så skit i det helt. Ligger inte fokus på MP så skit i det helt. Bättre att spelen har fullt fokus och fulla resurser på de aspekter som de riktar sig mot.
Finns inget värre än ett hastigt inlagt MP/SP bara för att kunna säga att det finns.

Medlem

Jag tror han pratar om generella FPS-spel

Medlem

Tackar och bockar för varningen, där försvann intresset för spelet för min del, inte så mycket för Multiplayer FPS/3PS.

Medlem
Skrivet av Javas:

Då förväntar jag mig många kartor i spelet, finns ingen ursäkt att bara ha ca 8 st

Gör dom det bra så ser jag inge fel i det, jag menar inte så att moba spel lider av sånt.. och jag minns fottfarande hur jag själv och flrrtalet av mina vänner körde dust2 mer eller mindre 24/7 i cs 1.6. Men dom får gärna slänga in modstöd så spelet överlever åratal framöver och inte bara nästa kvart

Medlem

Är inget dåligt med det här. Om deras vision är att skapa ett starkt multiplayer-spel så bör de fokusera på multiplayer snarare än spendera extra tid på ett halvdant singleplayer också. Det samma gäller tvärtom, är ens vision att skapa ett starkt singleplayer så är det oftast bättre att göra det och strunta i multiplayer.

Finns ingenting fel i att välja mellan att fokusera sig på en demografi över en annan. Jag föredrar själv singleplayer över multiplayer generellt, men sörjer inte den här förlusten, då jag antagligen inte hade köpt Titanfall för SP-upplevelsen ändå. Precis som med Battlefield. Eller med CoD.

Medlem

Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.

Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Javas:

Då förväntar jag mig många kartor i spelet, finns ingen ursäkt att bara ha ca 8 st

Gör dom det bra så ser jag inge fel i det, jag menar inte så att moba spel lider av sånt.. och jag minns fottfarande hur jag själv och flrrtalet av mina vänner körde dust2 mer eller mindre 24/7 i cs 1.6. Men dom får gärna slänga in modstöd så spelet överlever åratal framöver och inte bara nästa kvart

EA som utgivare, finner det föga troligt tyvärr.

Medlem

Tycker det verkar rätt sunt. Inte många ifrågasätter SP som saknar MP men tvärtom är det konstigt att det inte finns singleplayer. Udda!

Många spel som haft SP är ju inte heller ofta ens SP utan MP mot botar.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det var trist att höra, hade sett fram emot att spela single player kampanjen på PC när det skulle släppas.

Geeks Gaming

Hmm ett spel som bara kör multiplayer.
Ja då får vi verkligen hoppas på ett helt 100 % dedicerat multiplayer då.
De vill säga riktiga servrar. Mods. Spectator mm

Medlem

bra gjort, sp är nästan onödigt i flesta spel tbh och ger mindre speltid än vad mp gör om man räknar arbetet bakom dom! well done!

Medlem

Det ser inte ut som ett SP-spel så det kan väl vara vettigt. Istället för att trycka in en kass story. Jag spelar bara SP så det är inget för mig.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Javas:

Då förväntar jag mig många kartor i spelet, finns ingen ursäkt att bara ha ca 8 st

Gör dom det bra så ser jag inge fel i det, jag menar inte så att moba spel lider av sånt.. och jag minns fottfarande hur jag själv och flrrtalet av mina vänner körde dust2 mer eller mindre 24/7 i cs 1.6. Men dom får gärna slänga in modstöd så spelet överlever åratal framöver och inte bara nästa kvart

EA som utgivare, finner det föga troligt tyvärr.

Oj missade det, men EA verkar ju gå åt rätt håll. Visst fortfarande föga troligt, men chansen finns ju alltid

Medlem

Kul med folk som improviserar siffror för att bevisa sin poäng. De är så trovärdiga på något vis.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av FuzioN:

bra gjort, sp är nästan onödigt i flesta spel tbh och ger mindre speltid än vad mp gör om man räknar arbetet bakom dom! well done!

De flesta.. vad för spel? Skulle säga att i många fall är MP helt onödigt och snabbt ihopslängt bara för att istället för att skippa mp och köra 100% på singleplayer storyn.

Det funkar åt båda hållen. Att slänga in en halvtaskig singleplayer story i ett spel som primärt är multiplayer är kasst. Att slänga in ett halvtaskigt multiplayerläge i ett spel som primärt är singleplayer är kasst. Ska man göra det ska man göra det ordentligt.

Medlem

Skönt! SP har för länge sedan spelat ut sin roll i shooters. Pissiga storys och trista uplägg.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Siffror hit eller dit, tycker också det är ett bra beslut. Sära på SP och MP och koncentrera sig på en sak.

På detta vis kan de ju lägga 100% krut på MP och utveckla den på bästa möjliga sätt.


signatur

äldre än dig!

12
Skriv svar