Vilka konsoller äger ni och varför just dem?

Medlem
Vilka konsoller äger ni och varför just dem?

Det här är en tråd där ni först ska rösta på vilka konsoller ni äger (inte bärbara) och sedan skriva varför ni äger dem och vad som är så bra med dem!:)


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag börjar!
PC äger jag för att jag behöver en dator helt enkelt. Köpte den inte för att spela spel på den men det har på senare tid blivit så.
PS2 som jag äger tycker jag är en bra konsoll ifrån förra generationens konsoler. Den har hyfsat bra grafik (kan väl inte mäta sig med Xbox 360 och PS3's spel men men...) och bra spel.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag är PC-spelare i grund och botten och anser att PC:n fortfarande är den bästa spelplattformen. Har en extra dator jag använder enbart för spel.

Äger även 360, PS2 och PS3 för att kunna ta del av konsolutbudet också. För närvarande saknar jag Wii men det kanske blir ett köp i framtiden.

Utöver detta så har jag en mängd äldre konsoler eftersom jag älskar klassiska retrospel.

Medlem

Jag äger en PC och ett/en Xbox 360.

Brukade spela mycket på PC då jag inte ägde 360'n men nu för tiden så spelar jag nog mer på 360'n eftersom de nyare spelen som kommer till PC kräver lite mer av PC'n och det kostar en del att uppgradera.

Använder min PC främst för film, musik och internet men har dock ett par spel som jag spelar ibland.

Medlem

Datorn kan man göra allt med + att jag aldrig riktigt blivit klok på alla olika handkontroller.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

PC: Mus och tangentbord. Oftast längre livslängd på spelen (multiplayer) av någon anledning.

X360: De bästa spelen släpps till den här konsolen. Achievements är väldigt roligt att låsa upp.

PS3: Sexigt utseende på konsolen, Blu-Ray spelare och snygga menyer. Spelen är så där.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

PC:Använder mest för internet så klart.

Xbox360:Spelen är de bästa på 360 tycker jag och så klart att lira med kompisar.

PS3: Det är brorsans men det händer att man spelar lite little big planet och så klart blu ray.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

PC: Jag har spelat datorspel i tjugo år och började egentligen med det innan jag bekantade mig med Nintendo osv. Jag uppskattar för det mest strategi- och rollspel vilket gör sig bäst på PC där jag tycker att de har ett helt annat djup än vad de får på konsol.

PS3: Tittade lite på blu-ray spelare då jag är en filmentusiast, men kom på att jag inte behövde lägga till så mycket så hade jag en PS3. Spelar mest bara Fifa på den och tittar på film.

360: Hade lite pengar över en dag och inhandlade en. Den börjar bli ganska dammig nu. Småsugen på nya Halo spelet dock.

Wii: Min fru köpte ett. Hon spelar Wii Fit och allt sånt där. Personligen blir jag bara förbannad när jag försöker mig på att använda kontrollerna.

Medlem

PC : Surfar man enbart på nuförtiden.

PS3 : Hade man en kort period för nåt år sen,
men nu när man skaffat det igen då åkte 360n ut för gott,
gillar handkontrollen och ps3ans spelutbud passar mig bäst och nu har man fått tillbaks spelglädjen igen.

Wii : Hade man också ett tag men tröttnade på lite fladdrig kontroll.

xBOX 360 : Har man tröttnat rejält på trots att man haft den sen den kom ut,
man har kört igenom alla spel av värde och känner sig helt utbränd när det gäller Xbox 360, känner att man aldig skaffar en 360 igen,
möjligtvis nästa Xbox som kommer ut om ett antal år.

Medlem

PC: som tonåring måste man självklart ha en egen dator. Porr, cs, musik. det finns så mycket man använder sin egen dator till ^^

PS3: inners inne är jag lite av en ps fanboy :3
Tycker om att det är gratis med deras internet och jag gillar kontrollerna. Har man ps1 och ps2 så känns det som man måste ha ps3. även för att väldigt många av de spelserier jag spelar kommer till denna konsolen.

Wii: för att mina bröder fick den i julklapp. kul grej att ha bara. (ett tag i alla fall)

Ps2: väldigt många exklusiva spel, speciellt rpg spel som jag förälskade mig i när jag var mindre. t ex. KINGDOM HEARTS!


signatur

Rawr

Medlem

PC - Surfar mest just nu, spelar några spel

Xbox 360 - Fick mitt 360 så det var inte så mycket och snacka om, härlig konsol med riktigt bra spel

PS2 - Äger en sedan den släpptes typ, spelar inget på den nuförtiden men tänker nog aldrig sälja den iallafall ^^

Har även en PSP Slim, kul att ta fram och spela när man sitter på dasset


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

PC - Skaffade PC när Commodore gick i KK. Inga fler spel till min Amiga! (Och ja, Amigan var klart överlägsen samtida PC datorer.)

PS3 - Xbox var inget alternativ (red ring of death, anyone?) Och jag ville ha blueray. Skaffade en när de fortfarande var bakåtkompatibla. Spelade igenom PS2 spelet God of War på denna maskin.

PS2. - Semesterkonsoll. Bra att ha på resor. Skaffade efter PS3:an.

Edit: Stavningskoll.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Äger en PS2, råkade få den helt ny så har den varit kvar 8) Stort plus är alla RPGs som finns till PS2, det är nog huvudorsaken till varför jag har han kvar

Testpilot

PC: The one and only , kört pc sen pc plattformen började med spel och kommer nog alltid att köra PC lir , det finns allt man begär och känslan att bygga ihop sin egen customiserade pc är oöverträffat.

PS3: Tänkte testa en konsoll då alla säger de är så himla bra spel o guld o gröna skogar över det hela , slutade med att den står o samlar damm tillsammans med de ca 10 spel jag köpt. Används endast till Blueray film o DVD numera , bara inse att jag är PC fanboy , men jag försökte iallafall!!

Medlem

PC - Klarar man sig inte utan. Har mest spel till PCn och föredrar den när det gäller shooters.

PS3 - Köpte en förra veckan. Jag har alltid föredragit Sony framför Microsofts konsoller då jag tycker att de exklusiva spelen till PS är tilltalar mig mer än de till Xboxens. Tycker bättre om Dualshock-kotrollerna, men det kan bero på att man vant sig efter närmare 10 års användning av dem.

Wii - Köpte den förra året mest för att komma åt Nintendos exklusiva spel. Vem gillar inte Mario, Link, Samus och Smash liksom?

PS2 - Bästa plattformen från förra generationen, har en hel hög med spel till den.

PS - Har en sådan med, men den används inte nuförtiden...

Medlem

PC - Användes flitigt till spel innan jag fick mitt 360 men numera används den mest till surfande och chat

Xbox 360 - Fanns ett erbjudande där den följde med TVn jag ville ha, så det kändes som ett bra läge att slå till för att få de exklusiva spelen jag missat men det slutade med att de flesta spelen hamnade här istället

Nintendo Wii - Har haft denna längst om man bortser från PCn. köpte den eftersom jag var sugen på något annorlunda, tyckte även om nintendos attityd (kul spel>grafik) men det visade sig att jag inte fann spelen varken roliga eller bra på andra sätt.

Anledningen till att mitt wii fortfarande kvar är SSBB (dock endast kul när man har 2-3 kompisar att spela med) men det fanns faktiskt några andra små guldkorn i spelutbudet. Funderar dock på att sälja...

PS3 - Använder den enbart till att spela de exklusiva spelen och för att spela upp min samling av blu-ray filmer. Det enda multiplattformspelet jag kan tänka mig att köpa till PS3 istället för 360 är nog Tekken 6

Inaktiv

Äger PC och ett (gammalt) xbox.

Pc'n för att dom där marshmallows sakerna på handkontroller går ju inte att sikta med!

Xbox för att jag var liten och dum för 5 år sedan.

Medlem

PC - Lätt den maskin jag spelat absolut mest på. Förstås en rad andra nyttolägen än just spel.

Xbox360 - Mitt första konsollköp sedan jag sålde min SNES för "hundra år" sedan. Var grymt nöjd med den och allt kändes prima. Allt eftersom spelade jag dock allt mindre. Jag trivdes inte med operativsystemet och spelen kändes ofta innehålla sega laddtider för att inte tala om att onlineläget osade av att någon ville tjäna pengar på "ingenting".

PS3 - Min ovilja till att ens se åt PS3:an förändrades när onlineläget verkligen brakade loss på allvar. Med fantastiskt spelutbud och med klart snyggare grafik än Xbox360:n fick jag lov att ompröva mitt ogillande mot Sonys maskin. Tillsammans med Playstation 3 Media Server installerat på PC:n blir PS3:an den i särklass bästa konsollen OCH mediaspelaren på marknaden.

Medlem

jag har:
pc
nintendo 8bit
sega mega drive 16bit
ps2
xbox 1


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

PC: det bästa helt enkelt. Började lira c64 -86 o ja varför sluta?

Xbox 360: Köpte enbart för GTA IV och tänkte sälja den sen, men så kom Fallout 3 o roliga lir på xbla så nu vill jag ha kvar den.

Wii: mina sambos och jag ville återuppliva lite klassisk spelglädje, men numera använder vi den aldrig

Medlem

PC: Spelat mycket på PC dock senaste året har det inte blivigt nånting. dels beroende på tidsbrist sen att min spelmus gått sönder.

PS2: en gammal fet playstation 2 ligger och dammar i nån låda också, har inte blivigt att sälja iväg den eller nått om man nån gång i framtiden blir sugen.
Dock så är det så dålig bild på PS2 på HDTV-apparater imo.

XB360: när det blir speldax så har det blivigt på xboxen mest den senaste tiden, roligast med kompisar i samma soffa och så kör vi på 100" duk.

overall så blir det inte så mycket spelande, småbarn osv tar mesta tiden just nu.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Pc och pS3. Pc för atten det är en dator alla har en dator eller?
ps3: i <3 blueray och HD spel + alla mina kompisar har det


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

PC: Den absolut bästa spelmaskinen någonsin. Har alltid varit en Pc spelare och gillar att lira med tangentbord och mus.

Xbox360: För att köpa dem bra spelen som bara släpps till konsol. T.ex. Fable serien.


signatur

"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."

Medlem

Spelar uteslutande på Xbox360 och Nintendo Wii.
360'n erbjuder solida singleplayer-spel medans Wii't bjuder mig och sambon på härliga Co-op upplevelser.

Spelar sällan eller aldrig på PC längre.

Inaktiv

Pc är bra tycker jag. Billiga spel också. Men visst är dom andra konsollerna också bra.

Medlem

pc: jag surfar mest på datan men man har ju några spel man spelar imellanåt

ps3: riktigt bra spelkonsoll och multimedia enligt mig är den mycket bättre än 360, men smaken är som baken

jag har också wii men jag gillar inte den så mycket och spelar på den så sellan

Inaktiv

PC: Surfar men spelar också jäkligt mycket på den.
PS3: Köpte ps3 för en-två veckor sedan, utmärkta spel som tilltalar mig bättre än xbox;ens. Jag tycker helt enkelt att det finns fler olika sorters spel.
Wii: Jag och min brorsa fick den för nägra jular sen. Vi har kört på den ganska mycket.

Medlem

Mac: arbetsdator samt bootcamp/Vista för att lira lite ibland.

PS3: Bäst spelutbud (för min del), Blu-ray, snygg konsol, sköna kontroller.

iPhone: Simply kickass


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Pc:En dator måste man väl få när man är... kankse 10 år? alltså att ha en egen. i alla fall får pc 5 av 5 stjärnor av mej.
Psp:Riktigt bra faktiskt, särkilt om man ska åka långt med bil eller nåt sånt. Får 4 av 5 stjärnor.
Ds:Nja inte så bra enligt mej... 2 av 5 stjärnor.
Ps3:Riktigt kul underhållnigns konsoll, man kan göra mycket på den. Bra och mycket spel också. 5 av 5 stjärnor.

Medlem

PC: Överlägsen prestanda och många användningsområden.

PS3: Det var ett billigt alternativ för att skaffa en blu-ray spelare till den nya full-HD TV'n.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar