Mario Kart Double Dash!!

Robot
Mario Kart Double Dash!!

Nintendo presenterade ett nytt Mario Kart på förra veckans E3-fest i Los Angeles, vilket passas oss utmärkt eftersom vi bäddat upp med den tio år gamla klassikern Double Dash.

#nintendo, #the-legend-of-zelda-the-wind-waker, #super-mario-sunshine, #metroid-prime, #mario-kart-double-dash


Medlem
Mario Kart Double Dash!!

Kul med lite Gamecube-Kärlek såhär på midsommar. Måste helt klart hålla med, är absolut det spel i serien som sticker ut mest, designmässigt och spelmässigt.

Att spela två spelare på samma bil, skapade gemenskap (och bråk) i soffan hemma, då man var tvungen att kommunicera hela tiden för att komma först. "Byt plats! Du suger på att köra!" eller "Nu har jag Chain-Chompen! Flytta på dig!"

En sann klassiker.

Medlem

Tänk vad lite Kartserien utvecklats grafiskt på 10 år.

Medlem

Man kanske skulle ta sig upp på vinden och leta fram sin gamla GameCube

Medlem

GumeCubet står fortfarande vid sin plats vid tv:n Jag o brodern spelar allt som oftast igenom den längsta av turneringarna på 150cc, grymt skoj

Måste säga att fören annan som älskar co-op så är Double Dash det absolut bästa MarioKart spelet hittils. Mera samarbete åt spelarna 8)


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Man kan säga samma sak om super smash bros melee

Medlem

Har ju en del sköna GC titlar kvar som man kan köra i Wii


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Riktigt synd att Gamecube-stödet försvann med Wii U. Finns så många spel jag hade velat köra igenom igen.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Tänk vad lite Kartserien utvecklats grafiskt på 10 år.

Ja, det är ju knappt så man ser någon skillnad......

Jag tycker det ser skitsnyggt ut för att vara 60 FPS i native 1080p. Något som varken PS3 eller Xbox 360 har klarat av med sina toppspel. Väldigt många smådetaljer som t.ex. elden och gnistorna efter en power slide, det fladdrande seglet när man glidflyger.

Det når inte direkt upp i samma kvalité som PS4, men jag tycker ändå inte att det är så himla långt efter spelet Knack som Sony visade upp och som körs i 30 FPS.

Medlem

Har haft så sjukt kul med detta spel.
Jag och en polare brukade vara kvar på jobbet efter stängningsdags ( en tv/ hifi butik ) och spela supercup på splitscreen på en 65" plasma. Det var alla cuper/ alla banor i en sittning på liv och död.

Men roligaste banan är helt klart Bowsers Castle, där har man lagt ner mycket tid på time trail.

Den optimala banan för att mäta ens skill i player vs player var ändå baby park. Två raksträckor, två kurvor. Inget att skylla på om man förlorade.

Medlem

Diddy kong racing var bra som fan på sin tid långt bättre än alla mario kart.


signatur

dark plockepinn master

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker det ser skitsnyggt ut för att vara 60 FPS i native 1080p. Något som varken PS3 eller Xbox 360 har klarat av med sina toppspel.

Håller med om allt du säger men är ganska säker på att PS3 klarade av 1080p 60fps med Wipeout HD.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker det ser skitsnyggt ut för att vara 60 FPS i native 1080p. Något som varken PS3 eller Xbox 360 har klarat av med sina toppspel.

Håller med om allt du säger men är ganska säker på att PS3 klarade av 1080p 60fps med Wipeout HD.

Det fanns några få titlar som klarade native 1080p i 60 FPS, men det rör sig mest om spel med PS2-grafik. Wipeout HD innehöll väldigt mycket material från Wipeout Pulse till PS2. Ett annat spel som körs i native 1080p är Ridge Racer 7, men även det är inget mer än ett PS2-spel i HD. Tror även att alla HD Collections kör 1080p. Annars körs i stort sätt alla deras toppspel (Killzone, Uncharted osv) i 720p och oftast med en FPS-cap på 30 FPS.

Medlem

"Hi, I'm Daisy!" är och förblir min favorithälsning i alla spel forever.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Riktigt synd att Gamecube-stödet försvann med Wii U. Finns så många spel jag hade velat köra igenom igen.

Det är faktiskt en av anledningarna till att jag inte köpt ett WiiU än.

Qjt
Medlem

Double dash! <3

Medlem

Hmm... anser att Mario Kart 64 är överlägset bäst.. Efter det kommer Mario Kart (Snes), och kanske sist Gamecube.. Tyckte det var mer race i 64an, och mycket, mycket bättre Battle mode

Inaktiv

haha håll med om att detta är Nostalgi nummer ett inom Mario Kart <3

Medlem

Själv hade jag Mario Kart på SNES o N64.

N64 versionen gillade jag MINST då det var helt för lätt.
Eller som SuperPlay på den gamla ickegoda tiden sa om det: "Man bara hänger med i loppet o så vinner man...."

1
Skriv svar