Gör dina spel snyggare med SweetFX

Robot
Gör dina spel snyggare med SweetFX

Tycker du att Metro: Last Light saknar skärpa och tröttnat på blåtonen i Battlefield 3? Klyv genom dimman med SweetFX.

#battlefield-3-i, #metro-last-light, #dice


Medlem
Gör dina spel snyggare med SweetFX

Bra artikel! Har använt SweetFX i ett år nu ungefär, riktigt skönt verktyg.

Medlem

Riktigt bra artikel!

Jag vill verkligen testa detta för BF3, men jag är lite rädd för att de ska tro att jag fuskar eftersom det läggs in utomstående filer i spelfilsmappen.

Är det någon som vet vad EA/DICE/Battleeye säger om det här?

Jag ska i alla fall fixa detta till Metro nu.

Tack!

Medlem

Såg mest skillnad på Bf3, på cirka 2 bilder. Känns som programmet mest ökar färgerna och minskar densiteten/skärpan på rök/starka ljus.

Men hur funkar det på andra spel? Äldre spel?

Kul du skrivit 3 sidor om bara metro last night och bf3.

Medlem

Detta används mycket till Skyrim också

Medlem

Dice har gjort det bra tycker jag. Är man ute när solen lyser starkt ser det lite mer överexponerat ut. Skärmen kan inte komma i närheten av så stark ljus så vill man ha den effekten kan man lägga till filter. Bilderna med SweetFX ser lite ut som en lekstuga ibland.

Säger inte att jag inte kommer använda SweetFX. Smaken är som baken det finns fall det kommer passa mig bra.

Medlem
Skrivet av spelaren123:

Riktigt bra artikel!

Jag vill verkligen testa detta för BF3, men jag är lite rädd för att de ska tro att jag fuskar eftersom det läggs in utomstående filer i spelfilsmappen.

Är det någon som vet vad EA/DICE/Battleeye säger om det här?

Jag ska i alla fall fixa detta till Metro nu.

Tack!

Verkar som att det är risk att bli bannad på rankade servrar. Läste lite här:
http://www.escapistmagazine.com/forums/read/7.390130-Adjustin...

Medlem
Skrivet av Dummy:

Dice har gjort det bra tycker jag. Är man ute när solen lyser starkt ser det lite mer överexponerat ut. Skärmen kan inte komma i närheten av så stark ljus så vill man ha den effekten kan man lägga till filter. Bilderna med SweetFX ser lite ut som en lekstuga ibland.

Säger inte att jag inte kommer använda SweetFX. Smaken är som baken det finns fall det kommer passa mig bra.

Hatar BF3:s sol, den är alldeles för lågt på himlen i alla banor utom en (då det är natt).

Total bländning hela tiden trots att karaktärerna har solglasögon på sig.
Nä det är något de får fixa till BF4.

Medlem

Göra Metro mer färgglatt


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Färgsättningen är det enda tråkiga med grafiken i BF3, synd att man inte kan ändra på det utan att bli bannad om man spelar MP. BF4s färgton är inte så gruvligt hemsk, även om den påminner lite om den som finns i BF3.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillar solen i BF3, fattar inte riktigt varför folk gnäller då det är samma för alla. Tycker det är en schysst effekt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

En film som jag gjorde med SweetFX i Aliens; CM


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Stackars j*vlar som inhandlade aliens colonial marines..

Skrivet av Brasetvik:

Stackars j*vlar som inhandlade aliens colonial marines..

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhOj7nn...

Vi behöver starta en stödgrupp för oss som har spelat det. Det var riktigt illa...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Neatherblade:

En film som jag gjorde med SweetFX i Aliens; CM

https://www.youtube.com/embed/Gc6Kd-WWwdo

Har du spelat in med "FRAPS"?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Neatherblade:

En film som jag gjorde med SweetFX i Aliens; CM

Har du spelat in med "FRAPS"?

Ja.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Brasetvik:

Stackars j*vlar som inhandlade aliens colonial marines..

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhOj7nn...

Vi behöver starta en stödgrupp för oss som har spelat det. Det var riktigt illa...

Haha ja det är nästan lika

Medlem

En marginell skillnad. Känns riktigt ovärt om man har ett nvidia kort och kan dra upp digital vibrance i inställningarna för sitt kort.


signatur

// Bacon <3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rakoon:

Såg mest skillnad på Bf3, på cirka 2 bilder. Känns som programmet mest ökar färgerna och minskar densiteten/skärpan på rök/starka ljus.

Men hur funkar det på andra spel? Äldre spel?

Kul du skrivit 3 sidor om bara metro last night och bf3.

Det är bara att sätta igång och prova på andra, vi tog två aktuella spel som exempel.


signatur
Medlem

Personligen så gillar jag inte att använda verktyg som det här, vet inte om det kan ha med min bakgrund som bildredigerare att göra. Jag kan ofta ha svårt att öka FOV osv eftersom det förstör originalbilden som utvecklarna var ute efter. Dessutom så blir detta en "overall" ändring likt instagrams olika skräpfilter som antingen blåser ut många detaljer eller färgsätter sådant som inte ska vara färglatt.
Men som någon tidigare sa: smaken är som baken!

Medlem

Har använt detta främst i BF3 för att få bort blåtonen en längre tid.
Men också Skyrim har fått sig en släng, sen finns det en massa olika inställningar som man kan söka på för att få en helt annan style i spelet

Mera färg, skärma etc i ett spel som inte hart det och tvärt om ^^

Medlem

Fint skrivet. Gör en likadan artikel på ENB series också!

Det är troligen en ännu mer utbredd sådan här modifikation.

ro
Medlem

Äh, what.

Tycker snarare att alla de 'fixade' screenshotsen ser värre ut. Ökad kontrast betyder inte att något blir bättre. Måhända börjar artikelskaparen att bli lite till åren..?

Medlem

Förstår inte nyttan... det kräver mer och sabbar hur spelet utformats... Som sagt innan, lika för alla - fram till nu!

Skrivet av starboy83:

Verkar som att det är risk att bli bannad på rankade servrar. Läste lite här:
http://www.escapistmagazine.com/forums/read/7.390130-Adjustin...

Vad de babblar om där är dock inte någon shader injector. De babblar om Realmwares 'BF3 Colour Tweaker' - en programvara som gick in rotade runt bland spelfiler. Men det var inte mycket mer än babbel, det finns inte ett endaste dokumenterat fall där någon blivit bannlyst på grund av att de använt programvaran.

Jag använde mig av BF3 Colour Tweaker fram till DICE gjorde det omöjligt via en patch och har nu gått tillbaka till SweetFX som jag har använt sedan spelets release. Jag har blivit kickad och bannlyst för mycket bus, men aldrig för att jag danat om färger och skärpa.

Skrivet av KatOne:

Fint skrivet. Gör en likadan artikel på ENB series också!

Det är troligen en ännu mer utrbredd sådan här modifikation.

Det är nästan som om du sitter och läser mina tankar. En artikel rörande ENB är precis vad jag snickrar på!


signatur

How can PC gaming be dead if Wu-Tang is forever?

Medlem

fungerar klockrent i RIFT,.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

En film som jag gjorde med SweetFX i Aliens; CM

https://www.youtube.com/embed/Gc6Kd-WWwdo

*off topic*

Din avatar är finare än min. :):(

Medlem

Pratade inte DICE om att detta verktyg inte var tillåtet, eller tänker jag på något annat?

Skrivet av eagiz:

Pratade inte DICE om att detta verktyg inte var tillåtet, eller tänker jag på något annat?

Du tänker på BF3 Colour Tweaker.


signatur

How can PC gaming be dead if Wu-Tang is forever?

Medlem

Provade just t Bf3, blev riktigt snyggt, thx fz!

12
Skriv svar