Playstation 4 och NAT

Medlem
Playstation 4 och NAT

Halloj!

Nu är det så att jag har förbokat en PS4, vilket blir min första konsoll sedan Xbox 1(orginalet) , Nu sitter jag dock här och undrar ifall jag överhuvudtaget kommer att kunna lira min PS4 online. Det är nämligen så att jag sitter bakom ett kommunalt fiber-nät där jag inte har någon som helst möjlighet att ändra NAT insällning eller portforwarding.

T.ex på steam så artar detta sig i t.ex Call of Duty då min lillebror spelar, att han inte kan joina vissa servrar som jag förstått det för att han är STRICT connection eller någe liknande.

Så hur tror ni detta kommer fungera för mig för PS4?

Jag har annars inte direkt några problem att joina spel och spela med andra på min PC. Däremot så kan jag ej Hosta servrar/spel då folk ej kan connecta.

Vore tacksam för svar ifall någon vet. Då det vore ruggigt surt att ej kunna använda min PS4 online.

som sagt. Detta är ett kommunalt fibernät , där jag har noll möjlighet att ändra eller änns komma åt routern.

Tack och hej!

Medlem

Problemet verkar bara uppstå ifall en spelare är host (som på CoD) och han är Moderate/Strict. Ifall man själv är strict kan man varken connecta till moderate eller strict. Men om man är moderate kan man connecta till moderate.

Och open går då connecta till alla.

Medlem

NAT-ning har med det lokala LAN:et att göra, alltså din egen router som delar ut lokala adresser, om du inte har en väldigt skum lösning på din fiberanslutning.

Du bör alltså titta till din egen router. Jag hade detta problem med en anslutning från bredbandsbolaget, löste det genom att lägga port forwarding enligt en guide i routern. Hittade en guide som kanske hjälper dig på traven:

http://community.callofduty.com/message/37563#37563

Medlem

Nat är avstängt på min egna router. Däremot så finns det en större router i huset osm kommunen äger., som delar ut ip adresser till alla i huset. Tyo alla portar är blockade lixom.

Medlem

Läste om olika portar för t.ex PS3 , typ alla portar är låsta som PS3 behöver, förutom 443. Vissa har sagt att jag kommer kunna ansluta till PSN , men jag komemr vara NAT3 , och inte kunna hosta games. Men att jag komemr kunna joina andra spelare som har sina portar öppna osv.

Medlem

Verkar som Gestapo varit och installerat din uppkoppling stämmer, du kommer kunna ansluta till andra och besöka tex PSN store.

Medlem

Hehe , jag bor i en lägenhet som är en kommunal lägenhet, Då jag inte har möjlighet att få ett eget kontrakt. Så jag kan inte skaffa min egna uppkoppling. Dvs jag sitter på samma kommunala fibernät som Skolorna och kommunhuset sitter på. Dvs , jag kan se alla dessa datorer i nätverket. Och därför har dom ett striktare nätverk.

1
Skriv svar