Därför har Titanfall ingen singleplayer-kampanj
Bra beslut som det tidigare har skrivits. Antingen så gör man SP eller så gör man MP i så stora spel. Men tjänar man pengar på spelet så kan man göra det andra sen om man har en bra vision för det.
Vince Zampella för er som inte minns var en av de ursprungliga CoD-skaparna.
Det här spelet är av samma kategori som Gears of War, CoD och Halo.
Tyst, hård amerikansk soldat mot världen, typ.
Grafiken såg väldigt 360:ig ut.
Vi får se hur det blir. Spelkänslan är det allra viktigaste, om grafiken är so-so så det går det.
Sjukt bra inställning! Ligger inte fokus på SP så skit i det helt. Ligger inte fokus på MP så skit i det helt. Bättre att spelen har fullt fokus och fulla resurser på de aspekter som de riktar sig mot.
Finns inget värre än ett hastigt inlagt MP/SP bara för att kunna säga att det finns.
Håller helt och hållet med. Blir ju bara så tråkigt när det ena läget bara är ett hafsjobb som kunde blivit så bra om de spenderat mer tid och resurser på det. Bättre att de väljer det ena då, imho.
A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche
Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.
Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.
Ajo
Bioshock spelen
Mass effekt spelen
Half life
Deus Ex
Gears of war
Battlefield: Bad Company 1 och 2
Resistance
Max payne
Crysis
Shadow Complex
Ghost Recon Advanced Warfare
No One Lives Forever
F.E.A.R
Prey
Far cry serien
Bara några exempel på shooters som gått bra pga singelplayer.
Skönt! SP har för länge sedan spelat ut sin roll i shooters. Pissiga storys och trista uplägg.
SP fungerar utmärkt i shooters. pissiga storys och trista upplägg beror på att utvecklarna idag anlitar kassa manusförfattare och saknar kreativitet.
jag inte hittat på något vettigt att skriva här än
FFS! Ge makten tillbaka till communityt.
Låt oss får mappa, modda och host:a våra egna servrar. På gamla goda tiden hade vi makten att sätta våra egna regler och dök det upp någon misstänkt typ som fuskade blev han portad direkt.
Förr var det skratt och skämt på servrarna. Nu är det bara en jädra massa kaos och ungar som skriker "noob" till höger och vänster.
Spelutvecklare, ge oss spelglädjen tillbaka!
Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.
Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.
Ajo
Bioshock spelen
Mass effekt spelen
Half life
Deus Ex
Gears of war
Battlefield: Bad Company 1 och 2
Resistance
Max payne
Crysis
Shadow Complex
Ghost Recon Advanced Warfare
No One Lives Forever
F.E.A.R
Prey
Far cry serien
Bara några exempel på shooters som gått bra pga singelplayer.
En inte så lite haltande lista. Max Payne, NOLF och Deus Ex är typiska exempel på SP-spel.
Ska man göra en rättvis lista så får man faktiskt se på vilka spel som blivit stora i båda.
Samtliga spel tillsammans där får ju å andra sidan stryk ensamt av CS som sket helt i SP (nåja, taffliga försök i CS:CZ).
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
bra gjort, sp är nästan onödigt i flesta spel tbh och ger mindre speltid än vad mp gör om man räknar arbetet bakom dom! well done!
De flesta.. vad för spel? Skulle säga att i många fall är MP helt onödigt och snabbt ihopslängt bara för att istället för att skippa mp och köra 100% på singleplayer storyn.
Det funkar åt båda hållen. Att slänga in en halvtaskig singleplayer story i ett spel som primärt är multiplayer är kasst. Att slänga in ett halvtaskigt multiplayerläge i ett spel som primärt är singleplayer är kasst. Ska man göra det ska man göra det ordentligt.
Det vart inte så jag menade det jag menade är lägger man full energi på mp i ett spel eller full i ett SP spel får du alltid ut mer content gameplay m.m i ett online spel.
Sen är det trist för dom som ej tycker om sp/mp spel ej får vad dom vill ha faktist :/
bra gjort, sp är nästan onödigt i flesta spel tbh och ger mindre speltid än vad mp gör om man räknar arbetet bakom dom! well done!
De flesta.. vad för spel? Skulle säga att i många fall är MP helt onödigt och snabbt ihopslängt bara för att istället för att skippa mp och köra 100% på singleplayer storyn.
Det funkar åt båda hållen. Att slänga in en halvtaskig singleplayer story i ett spel som primärt är multiplayer är kasst. Att slänga in ett halvtaskigt multiplayerläge i ett spel som primärt är singleplayer är kasst. Ska man göra det ska man göra det ordentligt.
Det vart inte så jag menade det jag menade är lägger man full energi på mp i ett spel eller full i ett SP spel får du alltid ut mer content gameplay m.m i ett online spel.
Sen är det trist för dom som ej tycker om sp/mp spel ej får vad dom vill ha faktist :/
Då jobbet med ai och commands m.m att fungera felfritt ifrån buggar i sp spel glitches m.m förekommer lättare istället för spelare gör sakerna ai:s skulle göra istället
Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.
Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.
Håller med, singelplayer och shooter kanske låter bra i praktiken men funkar oftast lika illa som att bada och rosta bröd samtidigt.
De tre reaktionerna:
När ett spel bara har singleplayer: "Inget köp, man kommer säkert köra igenom det på fem timmar."
När ett spel bara har multiplayer: "Vi vill alla ha Singleplayer, att folk klarar sig med MP är bara en myt! Jag föredrar singleplayer och därför är detta fel och katastrof."
När ett spel har både och: "Den ena delen är säkert totalt onödig och har bara lagts till för att tjäna pengar, buhu. Ta bort den på en gång och satsa på det andra!"
Kan hålla med utvecklarna!
Just i FPS-spel så är antalet campaign-spelare mindre procentuellt i jämförelse med RTS-spel!
Om vi ser till BF3 så har jag ca 400 timmar spelade, av dem, max 15min i campaign!
Om vi sen kollar SC2, så har jag lirat båda campaigns (WoL & HoTS) i ca 100 timmar! (Även om det är lite, fast är endast casual!)
De får göra som de vill med sitt spel, men det börjar lukta riktigt illa när de börjar tala om för spelarna vad spelarna gillar och kommer släpandes med siffror de inte kan backa upp för att sätta oss på plats. Det samma jävla arroganta stil som ältandet från Microsoft och EA om att man faktiskt måste ta betalt om och om igen, göra saker så luriga att förstå att många knappt orkar sätta sig in i hur hälften av hur allt fungerar i olika situationer. De är arroganta och fula och köper sajter som svenska Eurogamer (jag vet att jag sagt det förut men fy fan vad dom är köpta) till att börja pusha deras budskap om hur Microsoft "förenklar" och är ödmjuka så man bara spyr på alltihop.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Jag älskar SP-spel och kör i princip aldrig MP. Att Respawn avstår SP-kampanj fäller jag dock inga tårar över - om det är det här som är deras inställning så är det väl lika bra att avstå helt? Varför satsa pengar och tid på något som utvecklaren ändå är ointresserad av? Hade ju knappast blivit något minnesvärt då...
Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.
Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.
Hahaha skojjar du eller hahaha, kom upp under stenen nu...
Kan nämna några STORA titlar som folk köper för singelplayer.
Metro, Bioshock, Portal, Dishonored, Boarderlands, FarCry, Crysis, Dead island, F3ar och Halo för att ta några.
Sen får du ju tycka de gör ett bra beslut, det säger jag inget om men jo det görs FPS spel som många människor köper för singelplayern.
De tre reaktionerna:
När ett spel bara har singleplayer: "Inget köp, man kommer säkert köra igenom det på fem timmar."
När ett spel bara har multiplayer: "Vi vill alla ha Singleplayer, att folk klarar sig med MP är bara en myt! Jag föredrar singleplayer och därför är detta fel och katastrof."
När ett spel har både och: "Den ena delen är säkert totalt onödig och har bara lagts till för att tjäna pengar, buhu. Ta bort den på en gång och satsa på det andra!"
Exakt så Många som läser en femradig notis här och bildar sig en uppfattning direkt. "Inget köp!"
Så som jag uppfattat det, när jag läst och sett fler intervjuer, är att de slängt in SP-element i MP-delen.
Npcs och dylikt som fyller rollen som kanonmat för båda stridande faktionerna.
Story-element såsom dialog osv och känslan av att slaget är större än vad det är.
16 spelare på servern eller så, som är Titanpiloter medans rankerna drygas ut med npc-bots.
Ska bli intressant att se om det levererar.
Och för er som vill ha SP finns ju en halv miljard andra spel att spela, dessutom kommer ju nya wolfenstein snart, SP-only.
väl mött
FFS! Ge makten tillbaka till communityt.
Låt oss får mappa, modda och host:a våra egna servrar. På gamla goda tiden hade vi makten att sätta våra egna regler och dök det upp någon misstänkt typ som fuskade blev han portad direkt.
Förr var det skratt och skämt på servrarna. Nu är det bara en jädra massa kaos och ungar som skriker "noob" till höger och vänster.
Spelutvecklare, ge oss spelglädjen tillbaka!
Ditt inlägg var det vettigaste jag läst på länge Salut min vän, pluspoäng ska du även ha för den tjusiga profilbilden (RTCW fanatiker här)
Game long and prosper