Därför har Titanfall ingen singleplayer-kampanj

Medlem

Det var en miss, får se om jag köper det när det väl kommer till PS4.

"Titan has fallen"

ELF
Medlem

Bra beslut som det tidigare har skrivits. Antingen så gör man SP eller så gör man MP i så stora spel. Men tjänar man pengar på spelet så kan man göra det andra sen om man har en bra vision för det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vince Zampella för er som inte minns var en av de ursprungliga CoD-skaparna.

Det här spelet är av samma kategori som Gears of War, CoD och Halo.
Tyst, hård amerikansk soldat mot världen, typ.

Grafiken såg väldigt 360:ig ut.
Vi får se hur det blir. Spelkänslan är det allra viktigaste, om grafiken är so-so så det går det.

Medlem
Skrivet av trashlight:

Sjukt bra inställning! Ligger inte fokus på SP så skit i det helt. Ligger inte fokus på MP så skit i det helt. Bättre att spelen har fullt fokus och fulla resurser på de aspekter som de riktar sig mot.
Finns inget värre än ett hastigt inlagt MP/SP bara för att kunna säga att det finns.

Håller helt och hållet med. Blir ju bara så tråkigt när det ena läget bara är ett hafsjobb som kunde blivit så bra om de spenderat mer tid och resurser på det. Bättre att de väljer det ena då, imho.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Marfy:

Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.

Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.

Ajo
Bioshock spelen
Mass effekt spelen
Half life
Deus Ex
Gears of war
Battlefield: Bad Company 1 och 2
Resistance
Max payne
Crysis
Shadow Complex
Ghost Recon Advanced Warfare
No One Lives Forever
F.E.A.R
Prey
Far cry serien

Bara några exempel på shooters som gått bra pga singelplayer.

Medlem

Bättre att de skippar en halvtaskig singelplayer upplevelse och sattsar på att göra multiplayer bra! Flera spelföretag borde göra samma sak typ dice, bf3 singelplayer / cod är knappt värda att spela.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Skönt! SP har för länge sedan spelat ut sin roll i shooters. Pissiga storys och trista uplägg.

SP fungerar utmärkt i shooters. pissiga storys och trista upplägg beror på att utvecklarna idag anlitar kassa manusförfattare och saknar kreativitet.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

FFS! Ge makten tillbaka till communityt.

Låt oss får mappa, modda och host:a våra egna servrar. På gamla goda tiden hade vi makten att sätta våra egna regler och dök det upp någon misstänkt typ som fuskade blev han portad direkt.

Förr var det skratt och skämt på servrarna. Nu är det bara en jädra massa kaos och ungar som skriker "noob" till höger och vänster.

Spelutvecklare, ge oss spelglädjen tillbaka!

Medlem

Om spelarna "springer igenom" singleplayer kampanjen på 8 minuter kanske det är något fel med hur de bygger kampanjen och inte fel på spelarna?

Finns massvis med spelare som bara spelar singleplayer också!!!

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Marfy:

Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.

Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.

Ajo
Bioshock spelen
Mass effekt spelen
Half life
Deus Ex
Gears of war
Battlefield: Bad Company 1 och 2
Resistance
Max payne
Crysis
Shadow Complex
Ghost Recon Advanced Warfare
No One Lives Forever
F.E.A.R
Prey
Far cry serien

Bara några exempel på shooters som gått bra pga singelplayer.

En inte så lite haltande lista. Max Payne, NOLF och Deus Ex är typiska exempel på SP-spel.

Ska man göra en rättvis lista så får man faktiskt se på vilka spel som blivit stora i båda.

Samtliga spel tillsammans där får ju å andra sidan stryk ensamt av CS som sket helt i SP (nåja, taffliga försök i CS:CZ).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Då försvann intresset för detta spel

Jepp, samma för mig...trist

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av FuzioN:

bra gjort, sp är nästan onödigt i flesta spel tbh och ger mindre speltid än vad mp gör om man räknar arbetet bakom dom! well done!

De flesta.. vad för spel? Skulle säga att i många fall är MP helt onödigt och snabbt ihopslängt bara för att istället för att skippa mp och köra 100% på singleplayer storyn.

Det funkar åt båda hållen. Att slänga in en halvtaskig singleplayer story i ett spel som primärt är multiplayer är kasst. Att slänga in ett halvtaskigt multiplayerläge i ett spel som primärt är singleplayer är kasst. Ska man göra det ska man göra det ordentligt.

Det vart inte så jag menade det jag menade är lägger man full energi på mp i ett spel eller full i ett SP spel får du alltid ut mer content gameplay m.m i ett online spel.

Sen är det trist för dom som ej tycker om sp/mp spel ej får vad dom vill ha faktist :/

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av FuzioN:

bra gjort, sp är nästan onödigt i flesta spel tbh och ger mindre speltid än vad mp gör om man räknar arbetet bakom dom! well done!

De flesta.. vad för spel? Skulle säga att i många fall är MP helt onödigt och snabbt ihopslängt bara för att istället för att skippa mp och köra 100% på singleplayer storyn.

Det funkar åt båda hållen. Att slänga in en halvtaskig singleplayer story i ett spel som primärt är multiplayer är kasst. Att slänga in ett halvtaskigt multiplayerläge i ett spel som primärt är singleplayer är kasst. Ska man göra det ska man göra det ordentligt.

Det vart inte så jag menade det jag menade är lägger man full energi på mp i ett spel eller full i ett SP spel får du alltid ut mer content gameplay m.m i ett online spel.

Sen är det trist för dom som ej tycker om sp/mp spel ej får vad dom vill ha faktist :/

Då jobbet med ai och commands m.m att fungera felfritt ifrån buggar i sp spel glitches m.m förekommer lättare istället för spelare gör sakerna ai:s skulle göra istället

Medlem
Skrivet av Marfy:

Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.

Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.

Håller med, singelplayer och shooter kanske låter bra i praktiken men funkar oftast lika illa som att bada och rosta bröd samtidigt.

Medlem

De tre reaktionerna:

När ett spel bara har singleplayer: "Inget köp, man kommer säkert köra igenom det på fem timmar."

När ett spel bara har multiplayer: "Vi vill alla ha Singleplayer, att folk klarar sig med MP är bara en myt! Jag föredrar singleplayer och därför är detta fel och katastrof."

När ett spel har både och: "Den ena delen är säkert totalt onödig och har bara lagts till för att tjäna pengar, buhu. Ta bort den på en gång och satsa på det andra!"

Medlem

Kan hålla med utvecklarna!
Just i FPS-spel så är antalet campaign-spelare mindre procentuellt i jämförelse med RTS-spel!

Om vi ser till BF3 så har jag ca 400 timmar spelade, av dem, max 15min i campaign!

Om vi sen kollar SC2, så har jag lirat båda campaigns (WoL & HoTS) i ca 100 timmar! (Även om det är lite, fast är endast casual!)

Medlem

De får göra som de vill med sitt spel, men det börjar lukta riktigt illa när de börjar tala om för spelarna vad spelarna gillar och kommer släpandes med siffror de inte kan backa upp för att sätta oss på plats. Det samma jävla arroganta stil som ältandet från Microsoft och EA om att man faktiskt måste ta betalt om och om igen, göra saker så luriga att förstå att många knappt orkar sätta sig in i hur hälften av hur allt fungerar i olika situationer. De är arroganta och fula och köper sajter som svenska Eurogamer (jag vet att jag sagt det förut men fy fan vad dom är köpta) till att börja pusha deras budskap om hur Microsoft "förenklar" och är ödmjuka så man bara spyr på alltihop.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jo, folk spelar singelplayer.

Och Vince Zampella, om ni ser till att göra spel som tar längre tid än just 8minuter så finns de inga problem, men de har nio ju varit expert på med CoD serien.

Inaktiv

Jag älskar SP-spel och kör i princip aldrig MP. Att Respawn avstår SP-kampanj fäller jag dock inga tårar över - om det är det här som är deras inställning så är det väl lika bra att avstå helt? Varför satsa pengar och tid på något som utvecklaren ändå är ointresserad av? Hade ju knappast blivit något minnesvärt då...

Medlem
Skrivet av Marfy:

Underbart beslut. Ingen köper en shooter för bra singleplayer. Inga jag känner i alla fall. Mycket smart beslut.

Spelet verkar för övrigt helt fenomenalt. Glad att man ej missar detta spel.

Hahaha skojjar du eller hahaha, kom upp under stenen nu...
Kan nämna några STORA titlar som folk köper för singelplayer.

Metro, Bioshock, Portal, Dishonored, Boarderlands, FarCry, Crysis, Dead island, F3ar och Halo för att ta några.

Sen får du ju tycka de gör ett bra beslut, det säger jag inget om men jo det görs FPS spel som många människor köper för singelplayern.

Medlem
Skrivet av fanboyen:

De tre reaktionerna:

När ett spel bara har singleplayer: "Inget köp, man kommer säkert köra igenom det på fem timmar."

När ett spel bara har multiplayer: "Vi vill alla ha Singleplayer, att folk klarar sig med MP är bara en myt! Jag föredrar singleplayer och därför är detta fel och katastrof."

När ett spel har både och: "Den ena delen är säkert totalt onödig och har bara lagts till för att tjäna pengar, buhu. Ta bort den på en gång och satsa på det andra!"

Exakt så Många som läser en femradig notis här och bildar sig en uppfattning direkt. "Inget köp!"

Så som jag uppfattat det, när jag läst och sett fler intervjuer, är att de slängt in SP-element i MP-delen.
Npcs och dylikt som fyller rollen som kanonmat för båda stridande faktionerna.
Story-element såsom dialog osv och känslan av att slaget är större än vad det är.
16 spelare på servern eller så, som är Titanpiloter medans rankerna drygas ut med npc-bots.

Ska bli intressant att se om det levererar.

Och för er som vill ha SP finns ju en halv miljard andra spel att spela, dessutom kommer ju nya wolfenstein snart, SP-only.

väl mött

Inaktiv

Det är faktiskt ingen idiotisk idé... hellre att de fokuserar 100% än att gör en lam kampanj.

Men sen skadar det naurligtvis inte att få både en välgjord kampanj och ett roligt multiplayerspel.

Medlem
Skrivet av Capitan:

FFS! Ge makten tillbaka till communityt.

Låt oss får mappa, modda och host:a våra egna servrar. På gamla goda tiden hade vi makten att sätta våra egna regler och dök det upp någon misstänkt typ som fuskade blev han portad direkt.

Förr var det skratt och skämt på servrarna. Nu är det bara en jädra massa kaos och ungar som skriker "noob" till höger och vänster.

Spelutvecklare, ge oss spelglädjen tillbaka!

Ditt inlägg var det vettigaste jag läst på länge Salut min vän, pluspoäng ska du även ha för den tjusiga profilbilden (RTCW fanatiker här)


signatur

Game long and prosper

Medlem

dom blåser la oss som alla andra företag

Medlem

Ett bevis på det är ju battlefield 3, helt jävla urusel kampanj, som i princip ingen spelar regelbundet.

12
Skriv svar