Prison Architect är Introversions mest framgångsrika spel någonsin

Robot
Prison Architect är Introversions mest framgångsrika spel någonsin
Medlem
Prison Architect är Introversions mest framgångsrika spel någonsin

Riktigt bra spel med stor potential!

Medlem

Det jag saknar är en bra tutorial, den som finns ju gav inte precis mycket info.

Har säkert gjort över 100 nya fängelser pga att jag missar något,

Medlem

ja mkt bra spel, och det är ju meningen att man ska bygga massor av fängelser så man lär sig


signatur

//monster

FM-guru
F.d. Sisyr

Prövade en tidig alpha hos en polare. Vid det stadiet fanns det inte mycket att hämta i spelet, men det kanske är vassare nu.

Inte intresserad av att köpa det i dagsläget då det är ett alldeles för högt pris för en ofärdig produkt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Prövade en tidig alpha hos en polare. Vid det stadiet fanns det inte mycket att hämta i spelet, men det kanske är vassare nu.

Inte intresserad av att köpa det i dagsläget då det är ett alldeles för högt pris för en ofärdig produkt.

Dock så får du ju hela spelet när det är klart...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sisyr:

Prövade en tidig alpha hos en polare. Vid det stadiet fanns det inte mycket att hämta i spelet, men det kanske är vassare nu.

Inte intresserad av att köpa det i dagsläget då det är ett alldeles för högt pris för en ofärdig produkt.

Dock så får du ju hela spelet när det är klart...

Och när det är klart kanske jag är villig att köpa det, kanske inte. Oavsett vilket är jag helt ointresserad av att spendera $30 på ett spel som ligger i alphastadiet.

Inaktiv

Inte konstigt, ett av de bästa spelen på länge, o ett måste för oss som gillar att bygga.

Har riktigt kul med spelet, även om det bara är i alpha. Kostar lite mer än vad man kan tro, men är lätt värt det.

Medlem

Något lite sjukt med en simulator om att hålla folk instängda. Om jag gillar det här spelet vill jag nog inte veta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Verkar rätt intressant men aldrig att jag ger 26€ för det spelet oavsett om det är färdigt eller ej.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Sisyr:

Prövade en tidig alpha hos en polare. Vid det stadiet fanns det inte mycket att hämta i spelet, men det kanske är vassare nu.

Inte intresserad av att köpa det i dagsläget då det är ett alldeles för högt pris för en ofärdig produkt.

Dock så får du ju hela spelet när det är klart...

Och när det är klart kanske jag är villig att köpa det, kanske inte. Oavsett vilket är jag helt ointresserad av att spendera $30 på ett spel som ligger i alphastadiet.

Det lär förmodligen bli billigare när spelet är klart. Anledningen till att det kostar $30 är för att de vill ha engagerade spelare som vet vad de ger sig in i. Ett lågt pris tenderar att locka många gnällspikar som inte bergriper skillnaden på ett spel mitt i utvecklingsfasen och en färdig produkt.

Här är dock det något mer politiskt korrekta uttalandet:

"We want fewer people who are more involved. A smaller number of people who are really involved in the game and really want to contribute to the alpha process and really want to get stuck in; they want to post on the forums, they want to talk to us about their thoughts about the game. Rather than the mass, mainstream, millions of people that have paid 10 cents each who are actually immediately pissed off because the game doesn't work properly and they expect it to be finished already."

Källa

EDIT:
För övrigt har The Creative Assembly visat upp Rome II på samma mässa.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Hockey Stick:

Det lär förmodligen bli billigare när spelet är klart. Anledningen till att det kostar $30 är för att de vill ha engagerade spelare som vet vad de ger sig in i. Ett lågt pris tenderar att locka många gnällspikar som inte bergriper skillnaden på ett spel mitt i utvecklingsfasen och en färdig produkt.

Här är dock det något mer politiskt korrekta uttalandet:

"We want fewer people who are more involved. A smaller number of people who are really involved in the game and really want to contribute to the alpha process and really want to get stuck in; they want to post on the forums, they want to talk to us about their thoughts about the game. Rather than the mass, mainstream, millions of people that have paid 10 cents each who are actually immediately pissed off because the game doesn't work properly and they expect it to be finished already."

Källa

Logiskt och bra val av utvecklarna!

Inaktiv

Bra spel med nya ider ska belönas ja är trött på den gammla spel marknaden. Så som den var för 5 år sen.

Medlem

Finns det kvinnliga fångar också eller är det bara män som kan begå brott och straffas med fängelse?

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Finns det kvinnliga fångar också eller är det bara män som kan begå brott och straffas med fängelse?

Nu brukar man ju, av förklarliga skäl, inte blanda män och kvinnor i samma fängelse. (även om du garanterat kan googla upp exempel på att det faktiskt händer).

Ditt uppdrag i spelet är att ta hand om ett fängelse och dess fångar. Men eftersom spelet går att modda kan man säkert lösa det, eller köp spelet, fråga därefter utvecklaren i forumet om dom kommer att ha med kvinnor.

Däremot säkert en massa extrajobb att nu i efterhand även skapa en massa kvinnliga profiler, men visst det vore en bra idé att iaf ha valet. Om det nu var det du syftade på?

Avstängd
Skrivet av Preed:

Något lite sjukt med en simulator om att hålla folk instängda. Om jag gillar det här spelet vill jag nog inte veta.

Tanken är ju att du ska simulera ett fängelse, vad är det som är så sjukt med det?

Tycker förövrigt att ett nytt simtower bör komma, minns när jag var liten och såg på när brorsan spelade det.
Minns att det var jävligt roligt

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det jag saknar är en bra tutorial, den som finns ju gav inte precis mycket info.

Har säkert gjort över 100 nya fängelser pga att jag missar något,

Tror de kör lite på den stilen. Jag är väldigt förtjust i Uplink och rekommenderar det till alla som kan tänka sig att spela en hackersimulator i lite storebrorsframtid med några inslag av retro. Men inlärningströskeln är hög, där finns ingen form av introduktion alls vad jag kan minnas.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Preed:

Något lite sjukt med en simulator om att hålla folk instängda. Om jag gillar det här spelet vill jag nog inte veta.

Tanken är ju att du ska simulera ett fängelse, vad är det som är så sjukt med det?

Mycket om man gör det för nöjes skull. Kan väl sägas att det är sjukt att simulera mord i andra spel, men då handlar det ändå om att simulera en strid. Här handlar det om att simulera att man bestraffar andra? Tycker det känns sjukt även om man såklat får spela vad man vill.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Preed:
Skrivet av olafpawbelt:
Skrivet av Preed:

Något lite sjukt med en simulator om att hålla folk instängda. Om jag gillar det här spelet vill jag nog inte veta.

Tanken är ju att du ska simulera ett fängelse, vad är det som är så sjukt med det?

Mycket om man gör det för nöjes skull. Kan väl sägas att det är sjukt att simulera mord i andra spel, men då handlar det ändå om att simulera en strid. Här handlar det om att simulera att man bestraffar andra? Tycker det känns sjukt även om man såklat får spela vad man vill.

Då måste simcity vara sjukt med då man ska simulera en stad där man kan sätta dom i världens ekonomikris ifall man så känner för det, eller the sims där man kan sabba simarnas liv totalt ifall man känner för det med.

Förstår inte riktigt din syn på vad som är sjukt, men aja alla tycker olika.

eld
Medlem

Då bör nog deras förra spel defcon undvikas, det simulerar ju kärnvapenkrig och förintelse av allt liv på jorden.

Om man tar några minuter extra och tänker efter så märker man att dom har lagt värde på att ge alla fångar en personlighet och karaktär, olika typ av brott och bakgrunder, det är mycket för att inte bara se dom som statistik utan att tänka efter vad ens val kommer ha för konsekvenser.

Det är bra med sådana spel!

Avstängd
Skrivet av eld:

Då bör nog deras förra spel defcon undvikas, det simulerar ju kärnvapenkrig och förintelse av allt liv på jorden.

Om man tar några minuter extra och tänker efter så märker man att dom har lagt värde på att ge alla fångar en personlighet och karaktär, olika typ av brott och bakgrunder, det är mycket för att inte bara se dom som statistik utan att tänka efter vad ens val kommer ha för konsekvenser.

Det är bra med sådana spel!

Tack för du nämnde defcon, hade totalt glömt bort det spelet och hade tidigare funderat på att skaffa det

1
Skriv svar