Last of us - ej spelat men tittat spelet :)

Testpilot
Last of us - ej spelat men tittat spelet :)

#The last of us : Spoilerfria reflektioner rent storymässigt iallafall.

Som gamer kan man ju inte undgå vissa spel , har ju en PS3 så suget att skaffa The Last of us har ju funnits där.
Men jag och min PS3 är inte spelkompisar som jag nämnt innan , jag undvek fällan att svära över min inkompetens med handkontroll genom att helt enkelt anlita Youtube som kompis.
http://youtu.be/wSonc_vOVOE

Jag kollade igenom hela spelet och slapp svärandet över hur kass jag är och fick den underbara storyn berättad för mig iallafall.

* Storyn är stark , mycket gripande och det som gör spelet så bra.
* De personer du går runt med känns som personer och inte nåt man måste genomlida för att komma vidare.
* Miljöerna är helt fantastiska , älskar den apokalyptiska stämningen där naturen tagit tillbaka städerna , nivåerna är grymma!
Personligen tycker jag de kunnat göra hela spelet med betydligt färre sammanstötningar med fiender och gjort fler pussel med att ta sig vidare i miljöerna och fått stämningen ännu tyngre då man väl stött på nån.
* Överlevnadskänslan är på topp , dåligt med kulor , dåligt med mat etc.
* Med bra miljöer och ljud så blir stämningen tjock som ärtsoppa , mums!
* Svampliknande "virus" är en ny tagning på zombietemat som jag gillar.

Finns några saker som jag störde mig på:
* Stegar överallt , massor av pussel löstes genom att en stege fanns tillhands.

* Knivar, shivs , pilar baseballträn osv ..

Detta störde mig mest , vem fan hittar inte en kniv? En kniv kan användas fler gånger än 3.
Samma med baseballträn osv , att banka mjuka människor eller svampar med människor inuti gör inte slut på ett järnrör direkt !
Pilar , herregud dels att det mesta dog av 1 pil .. lol , och sen att pilar var sällsynta .. jösses , vilken 11åring som helst kan tälja en pil och städerna är ju fullsmetade med träd och buskar, snark.

Hela den biten kändes krystad bara för att få känslan av desperation då man spelar . Det hade räckt med att låta ammon vara sparsam och göra om närstridsystemet till nåt annat mer komplicerat och då i samband med att ha färre fiender som är svårare att döda i närstrid , tex kunna såra fiender och trötta ut dem , det hade varit roligare system.

* Horder av fiender som finns där som hinder , iofs så ökar stämningen då man smyger förbi men iallafall .. hmm
Jaja iallalfall .. GRYMT BRA med stämning som man kan tälja med kniv!

Synd nog begränsat till PS3 , surt! jävligt surt!
Hoppas sånt skit slutar med nya generationen konsoller då det inte finns nån hårdvarumässig begränsning utan bara begränsas av tidsexklusivitet och pengar.

Kiri OUT!

#blogg

Medlem
Last of us - ej spelat men tittat spelet :)

Klarade av spelet förr förra Fredagen. Fantastiskt spel.

Nu är man sugen på Uncharted trilogin.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av Remus:

Klarade av spelet förr förra Fredagen. Fantastiskt spel.

Nu är man sugen på Uncharted trilogin.

Spela "Spec Ops: The Line", gissa vem som gör rösten till huvudpersonen i det spelet?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar