DayZ kryper lite närmare

Robot
Medlem
DayZ kryper lite närmare

Visste väl denna skulle dyka upp när jag såg en annan artikel från Rezzed.

Matt Lightfoot har även nämnt att ett möte med styrelsen ska äga rum ASAP och att spelet ska släppas inom en vecka därefter.

Denna vecka känns orimligt att Alphan släpps, men nästa vecka är rimligt!

Medlem

Inte testat DayZ än, men efter allt bra jag hört om Arma moden ser jag fram mot att prova.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Inte testat DayZ än, men efter allt bra jag hört om Arma moden ser jag fram mot att prova.

Köp det direkt men spela det absolut inte.
Alpha means Alpha, it's going to be absolute shit.
edit: Folk kommer köpa det sedan gråta ut på forumet pga att det finns buggar...
Det kommer finnas enormt med buggar, placeholders och saker som kommer ändras till release.
---

Mycket kan ju fortfarande hända, sist så valde dom ju att bygga om allt som gick genom server->klient.
Men det är ju iaf något.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av joonsson:

Inte testat DayZ än, men efter allt bra jag hört om Arma moden ser jag fram mot att prova.

Köp det direkt men spela det absolut inte.
Alpha means Alpha, it's going to be absolute shit.
---

Mycket kan ju fortfarande hända, sist så valde dom ju att bygga om allt som gick genom server->klient.
Men det är ju iaf något.

Så kommer jag göra, då detta kan bli intressant med Oculus rift i framtiden. Ser ut som skit just nu.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Visste väl denna skulle dyka upp när jag såg en annan artikel från Rezzed.

Matt Lightfoot har även nämnt att ett möte med styrelsen ska äga rum ASAP och att spelet ska släppas inom en vecka därefter.

Denna vecka känns orimligt att Alphan släpps, men nästa vecka är rimligt!

Skulle tippa på mitten av juli

Medlem

Gör de animationerna och sync ingen bättre så är det ettgivet köp. ideerna de har är enligt mig helt fantastiska. om det gör allt rätt så har det stor chans stt bli decenniets zombie lir.

Medlem

Både frugan och jag tänker köpa och lira det här. Vi körde modden ihop också så vi vet vad det är.

... och att det kommer att vara buggigt i början...

Medlem

Spela DayZ Origins istället

Medlem

nej breaking point!!

Medlem

1. Släpps som alpha
2. Folk klagar på att det är buggigt
3. Folk med hjärnor förklarar att spel ÄR buggiga i alpha
4. Folk klagar på folk med hjärnor och att spelet INTE är alpha eftersom de betalt för det, för betalar man för något så är det klart i fuzzylogicvärlden.
5. Folk med hjärnor blir frustrerade och hoppas att "folk" överger spelet så att forumen kan få vara ifred från klagare.
6. Folk fortsätter klaga, nu har utvecklarna läst så mycket klagomål att de börjar överväga om den här modellen fungerar.
7. Folk med hjärnor försöker övertyga utvecklarna om att det fungerar, att det bara är idioter som överröstar och spammar.
8. Betafasen startar, spelet är feature-komplett och nu ska alla buggar som "folk" klagade på fixas
9. Buggar fixas, nya uppstår som resultat av detta, "folk" klagar än mer högljutt (de fattar helt enkelt inte hur betatestning fungerar)
10. Folk med hjärnor gör 1 inlägg av 10 där BETA förklaras tydligt. Dessa inlägg ignoreras, klagomålen fortsätter.
11. Devs är vid det här laget så trötta på folk som klagar att de beordrar community-folket att banna och ta bort inlägg.
12. "Folk" kallar det censur och brott mot yttrandefriheten, spelet ÄR dåligt och de har rätt att klaga.
13. Livet går vidare. Haters gonna hate.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

bara det inte blir som diablo 3 isf där spelet vid släppet var sådär och fick behålla det dåliga ryktet efter att buggarna rättats till =/


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Kommer bli riktigt fett tror jag. Alphan kommer såklart att vara buggig men det var DayZ i början med (är fortfarande det ibland).
Tror skarpt på det här spelet. Taggar.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

1
Skriv svar