När FUSKAR man?!

Medlem
När FUSKAR man?!

Tja!!!
jag undrar en sak....
Många har gnällt hit o ditt om fusk på spel. Så jag undrar när blir det fusk? när man "råkade kolla nätet" eller "fråga sin polare" eller va nu hur man gör det.
Jag anser att man fuskar så fort man ber nån annan om hjälp eller tar över, kolla nätet/youtube m.m.
men enligt del av min polare säger det e inget fusk de är hjälp på traven.
Spela hela spelet rakt igenom utan fusk o allt det där.
Sen kan man kolla nätet hur man ska göra för få det du vill ha eller leta upp grejor m.m.
Så anser jag!

Weevil "true gamer" 360 <3


signatur

How you doin?!

Medlem

Enligt mig tycker jag om man använder youtube till att till exempel att hitta hemliga saker typ fjädrar i Assasins creed är det fusk. Men tycker det inte är fusk att kolla på en playthrough om man sitter fast.

Medlem

Beror situation och spel enligt mig.

Söker du upp hemligheter i ett spel på nätet. Det är ju inte nödvändigtvis fusk. Visst det tar ju bort det hela roliga med hemligheter. Men det är ju inte fusk.

Fusk för mig är när man på något sätt förbättrar eller förenklar sin egna situation i spelet på ett sådant sätt som inte är tillåtet eller som bryter mot spelets "fysik", "lagar" eller vad man nu vill kalla det.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Så fort man gör något som drabbar andra spelare i MP, i singleplayer kan man ju faktiskt behövat ifall man fastnar på en viss sekvens eller något liknande.

Medlem

Som de andra säger. Beror helt på ditt perspektiv. Själv anser jag att till exempel kolla hemligehter på nätet är fusk. Men det är också ett fusk som endast drabbar dig så det är helt okej. Även om det förtar en del av utmaningen för mig personligen fattar jag att folk som inte gillar att spendera 45 minuter i varje litet rum i ett spel utan bara vill ha max bonusar till sin karaktär för att de tycker det är roligare.

Däremot så är allt fusk som drabbar andra spelare avskyvärt.

Medlem

Fusk = något som inte är tillåtet.

Att titta på youtube för hur man skall klara en viss boss, hitta ett item etc är något jag inte stödjer, och tycker det är tråkigt. Men "Fusk" är det inte.

Laddar du ner aimbot till CS, ja då fuskar du, oavsätt om du kör MP eller SP då Aimbot inte är tillåtet.


signatur

Rwa?

Medlem

Leva in i spelet, när man har klarat spelet då kan man fuska/youtube eller va nu man vill....
men inte under första gången när man spelar....
Hints de kan jag gå med på men kolla youtube anser jag att man har fuskat igenom spelet innan man har klarat det.


signatur

How you doin?!

Medlem

jag tycker att man fuskar när man använder glitchar eller hacks för att själv kunna tjäna på det. tycker också det kan vara fusk när man spammar med granater eller liknande mot fiendens spawnpunkt precis i början av matchen för att om möjligt få några easy kills.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Xixor:

Så fort man gör något som drabbar andra spelare i MP, i singleplayer kan man ju faktiskt behövat ifall man fastnar på en viss sekvens eller något liknande.

Detta är det enda som stämmer.
Bara idiotiskt att säga att man fuskar om det bara är till SP, för det påverkar ju ingen annan förutom en själv,
Särsligt detta med att hitta fjädrar i AssCreed 3 via youtube, var det mest idiotiska jag har hört på länge, det är ju snarare ett väldigt träffsäkert hjälpmedel för det, sen om man är så otroligt dum att man ändå inte kan hitta det, då kan man ju inte ha "fuskat"? Eller hur?
Äsch, som sagt bara det som rör MP kan man fuska via.

phi
Medlem

MP: Wallhack, aimbot, timers, IP flooders, trainers etc.
SP: Console-kommandon, diverse moddar som gör spelet lättare, svårighetsgrad easy, etc

Nu skiter jag visserligen i om folk köper ett singleplayerspel och fuskar igenom hela spelet eller spelar det på lättaste möjliga svårighetsgrad men det är ju helt bortkastade pengar och tid enligt mig.

Medlem

När en bugg i spelet har gjort att jag inte kan gå vidare eftersom jag har råkat spara över den saveslot som ligger närmast utan att jag ska behöva spela om allt för mycket på nytt. Envisheten kan i vissa fall segra.

Fusk i mp skulle jag inte ens försöka med. Totalt meningslöst och får en säkert bannad på köpet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Enda fusk-koden jag minns (förutom den universella; Godmode) Är "iamlame" från wolfenstein. Gillar när koderna stavar ut sitt förakt för unfair play.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Enda fusk-koden jag minns (förutom den universella; Godmode) Är "iamlame" från wolfenstein. Gillar när koderna stavar ut sitt förakt för unfair play.

Hehe. När jag och min bror var små hade farsan en programmerare till kompis. Vi blev rätt paff när vi skrev in "dnkroz" i duke3d och skärmen blinkade "Shithead mode engaged" tillbaka.

Medlem

När man åker fast.

Inaktiv

Allt du gör som hjälper dig utöver spela spelet själv är fusk! En true gamer går inte in på en playthrough för att klara ett spel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

När man åker fast.

ursäkta mitt ordval nu,men är du seriös med det du skrev så måtte du vara en av dessa äckliga mäniskor jag hatar.

typiskt perspektiv "han fuskar ju han är föööör bra" i själva verket är han bara bättre än just dig och du kan inte acceptera det, går ut fixar wallhack "eh sålänge ingen tar mig så är det ju lungt? inte sant?" typiskt profilbild jag fick av dig.

Och skulle inte förvåna mig att allt det ovan jag skrev stämmer(ja jag har förakt emot fuskare för dom har förstört så många spel och esport spel igenom historien att det är löjligt och förstört upplevelsen, tom så att folk inte vet om någon spelar rent eller fuskar i fps spel i dagens läge.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kebbe:

När man åker fast.

ursäkta mitt ordval nu,men är du seriös med det du skrev så måtte du vara en av dessa äckliga mäniskor jag hatar.

typiskt perspektiv "han fuskar ju han är föööör bra" i själva verket är han bara bättre än just dig och du kan inte acceptera det, går ut fixar wallhack "eh sålänge ingen tar mig så är det ju lungt? inte sant?" typiskt profilbild jag fick av dig.

Och skulle inte förvåna mig att allt det ovan jag skrev stämmer(ja jag har förakt emot fuskare för dom har förstört så många spel och esport spel igenom historien att det är löjligt och förstört upplevelsen, tom så att folk inte vet om någon spelar rent eller fuskar i fps spel i dagens läge.

Vilda spekulationer! Here we go!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kebbe:

När man åker fast.

ursäkta mitt ordval nu,men är du seriös med det du skrev så måtte du vara en av dessa äckliga mäniskor jag hatar.

typiskt perspektiv "han fuskar ju han är föööör bra" i själva verket är han bara bättre än just dig och du kan inte acceptera det, går ut fixar wallhack "eh sålänge ingen tar mig så är det ju lungt? inte sant?" typiskt profilbild jag fick av dig.

Och skulle inte förvåna mig att allt det ovan jag skrev stämmer(ja jag har förakt emot fuskare för dom har förstört så många spel och esport spel igenom historien att det är löjligt och förstört upplevelsen, tom så att folk inte vet om någon spelar rent eller fuskar i fps spel i dagens läge.

Vilda spekulationer! Here we go!

Jo sant, men skriver man så snabbt utan tänka sig efter så får man ju ta det inte sant? har själv spelat i toppskicktet, och mött dessa, sen sant han behöver ju inte gjort det men profileringen efter hans kommentar är rätt vanlig.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kebbe:

När man åker fast.

ursäkta mitt ordval nu,men är du seriös med det du skrev så måtte du vara en av dessa äckliga mäniskor jag hatar.

typiskt perspektiv "han fuskar ju han är föööör bra" i själva verket är han bara bättre än just dig och du kan inte acceptera det, går ut fixar wallhack "eh sålänge ingen tar mig så är det ju lungt? inte sant?" typiskt profilbild jag fick av dig.

Och skulle inte förvåna mig att allt det ovan jag skrev stämmer(ja jag har förakt emot fuskare för dom har förstört så många spel och esport spel igenom historien att det är löjligt och förstört upplevelsen, tom så att folk inte vet om någon spelar rent eller fuskar i fps spel i dagens läge.

Vilda spekulationer! Here we go!

Jo sant, men skriver man så snabbt utan tänka sig efter så får man ju ta det inte sant? har själv spelat i toppskicktet, och mött dessa, sen sant han behöver ju inte gjort det men profileringen efter hans kommentar är rätt vanlig.

Haha, ditt hat gör det nästan lockande att börja fuska online.

Inaktiv

IP-ban på Kebbe, tack.

Medlem

Dessa ämnen kan vridas och vändas hur som helst i slutändan är det oftast en själv som anser vad fusk är och inte är.. sen om man kör hacks online så vet nog alla och en själv om det...

men som sagt av andra, tycker inte man kan "fuska" single player, om man gör det är det om man fastnar och vill komma fram i spelet eller redan klarat ut det och vill testa olika saker utan att spendera 40 timmar på det igen.

annars känns det helt meningslöst att fuska, man förstör upplevelsen i spelet och personligen tycker jag det inte är kul att fuska.

men just online borde de vara skottpengar på fuskare, det ska vara rättvist om man spelar på internet tycker jag.

Medlem

Fusk är när man själv inte hittar lösningen (wiki), eller inte utför saker i spel själv (aim bot). Att i flerspelarspel ge sig en fördel som andra inte har är fusk (wallhack).

Personligen ser jag inget problem med att fuska i enspelarspel. Det är bara din egen upplevelse som påverkas. Fuska på! Modda spelet hejvilt om det gör din spelupplevelse bättre!

I spel där man tävlar mot någon så är fusk förkastligt.

Det går alltid att hitta en gråzon där det inte är uppenbart, men det är vad man har regler till om man t.ex. spelar i en tävling.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

I ett singelplayer spel så får man fuska hur man vill tycker jag.
Men jag gillar inte fuskare i mp spel där det används wall hacks, aim bots, odödlighet ect.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

I SP-spel "fuskar" jag hela tiden... Jag har inget tålamod för ologiska pussel eller om jag inte hittar vart jag skall ta vägen - då kollar jag walkthrough.
Senast i metro last light... jag tror jag hittade ett sätt att fuska då jag mötte en stor best i ett utrymme jag inte kunde ta mig ifrån... Jag testade att springa runt och leta efter en utväg eller ett ställa där jag kunde lura ner besten men hittade inget... tänkte att hur har de utvecklat spelet om man inte kan skjuta denna varelse med mina få kulor... jag sköt slut på all ammo... spring runt lite och dödade den till slut med en kastkniv... jag antar att spelet fattade att det var kniven eller aldrig och lät mig vinna... det kändes som fusk.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Är det fusk att spela på "Easy"?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Är det fusk att spela på "Easy"?

Klart det inte är.

Skrivet av fall:
Skrivet av Tybalt:

Är det fusk att spela på "Easy"?

Klart det inte är.

Men det är fusk att säga att man spelar på Nightmare när man egentligen spelar på Easy.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av fall:
Skrivet av Tybalt:

Är det fusk att spela på "Easy"?

Klart det inte är.

Men det är fusk att säga att man spelar på Nightmare när man egentligen spelar på Easy.

Nejdu, det är en lögn.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av fall:
Skrivet av Tybalt:

Är det fusk att spela på "Easy"?

Klart det inte är.

Men det är fusk att säga att man spelar på Nightmare när man egentligen spelar på Easy.

Nejdu, det är en lögn.

Det är fusk att ljuga!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Aldrig


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

12
Skriv svar