Rymdmys i ny film från Star Citizen

Robot
Rymdmys i ny film från Star Citizen

Chris Roberts och hans gäng fortsätter leverera filmer från sitt ambitiösa projekt.

#wing-commander


Medlem
Rymdmys i ny film från Star Citizen

Åh herregud, den där teasern lyckades dom bra med...satt helt uppslukad och njöt av friheten.

Ser verkligen fram emot det här spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vill ha nu!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Skribent

Ser väl ok ut.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ser väl ok ut.

Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!

FM-guru
F.d. Sisyr

Längtar som fan. För den otålige kan jag tills vidare rekommendera StarMade!

Skribent
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Johan Olander:

Ser väl ok ut.

Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!

Jag försöker spela cool, men på insidan kokar entusiasmen


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Johan Olander:

Ser väl ok ut.

Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Skribent
Skrivet av pelorat:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Johan Olander:

Ser väl ok ut.

Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Du missade mitt svar


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Olander:

Du missade mitt svar

Han skrev till killen som svarade dig, inte dig.

Medlem
Skrivet av pelorat:

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Måste hålla med... Det var knappast en sjuk graphical fidelity i den där videon, alltså. Både skeppet och speciellt killen var mycket mindre ambitiösa än motsvarande i, säg, Crysis. Från 2007.

Och jag gör den liknelsen särskilt med tanke på allt snack det varit om den enorma polycounten och skarpa grafiken Star Citizen skulle realisera.

Skribent
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Johan Olander:

Du missade mitt svar

Han skrev till killen som svarade dig, inte dig.

lol.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Längtar som fan. För den otålige kan jag tills vidare rekommendera StarMade!

Blev helt till mig tills jag kolla gameplay på youtube, Minecraft space edition?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Medlem

Kanske värt att nämna i artikeln att det ska föreställa en "BMW Bil-reklam" till deras pågående promotion som körs fram till den 6:e Juli.

[http://www.robertsspaceindustries.com/the-300-series-revealed...]

Skrivet av KatOne:
Skrivet av pelorat:

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Måste hålla med... Det var knappast en sjuk graphical fidelity i den där videon, alltså. Både skeppet och speciellt killen var mycket mindre ambitiösa än motsvarande i, säg, Crysis. Från 2007.

Och jag gör den liknelsen särskilt med tanke på allt snack det varit om den enorma polycounten och skarpa grafiken Star Citizen skulle realisera.

Cryengine 3 körs det i, tänk på att de är i Pre-alpha staidet (knappt det) just nu, och att Cyrengine inte är "byggt" för stora rymdskepp utan FPS

Medlem
Skrivet av pelorat:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Johan Olander:

Ser väl ok ut.

Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Jag tänkte mer på hela spelet i sig. Av allt jag läst och sett om spelet så säger jag än en gång, helt insane!

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av pelorat:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Johan Olander:

Ser väl ok ut.

Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Jag tänkte mer på hela spelet i sig. Av allt jag läst och sett om spelet så säger jag än en gång, helt insane!

Det är insane, med tanke på hur stor simulation det kommer va, finns inget större än rymden


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...

Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.

Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.


signatur

"Men men, jag kan ha fel"

Medlem
Skrivet av drjunzzon:

Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...

Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.

Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.

Teori 3: För att i framtiden kanske det inte behövs hjälm?

Medlem
Skrivet av drjunzzon:

Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...

Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.

Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.

För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.

Medlem

Hörde att mycket från trailer är ingame stuff så ja dinna skepp kommer se ut sådär. Blir nog till att upgrader min 300i till en 325a

Japp du har hel living space där sov plats och allt, så fly with style.

Medlem

Jag har redan uppgraderat mitt skepp, skins samt 325a o 315p, blir väl en 350r med om jag känner mig rätt ;D

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av drjunzzon:

Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...

Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.

Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.

För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.

Se sid 19 i broshyren:

https://cdn-rsi.s3-us-west-2.amazonaws.com/brochures/300serie...

"Maximum visibility without sacrificing safety. The 300 Series’ revolutionary full-view cockpit seals perfectly regardless of installed shield technology, meaning it’s just as safe to
operate in a three-piece suit as it is a spacesuit."

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av drjunzzon:

Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...

Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.

Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.

För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.

Se sid 19 i broshyren:

https://cdn-rsi.s3-us-west-2.amazonaws.com/brochures/300serie...

"Maximum visibility without sacrificing safety. The 300 Series’ revolutionary full-view cockpit seals perfectly regardless of installed shield technology, meaning it’s just as safe to
operate in a three-piece suit as it is a spacesuit."

Jag tänkte mest på om man ska ut o fajtas så är det brukligt med störtkruka när det går vilt till. Tryckkarbin eller inte...


signatur

"Men men, jag kan ha fel"

Medlem
Skrivet av drjunzzon:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av drjunzzon:

Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...

Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.

Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.

För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.

Se sid 19 i broshyren:

https://cdn-rsi.s3-us-west-2.amazonaws.com/brochures/300serie...

"Maximum visibility without sacrificing safety. The 300 Series’ revolutionary full-view cockpit seals perfectly regardless of installed shield technology, meaning it’s just as safe to
operate in a three-piece suit as it is a spacesuit."

Jag tänkte mest på om man ska ut o fajtas så är det brukligt med störtkruka när det går vilt till. Tryckkarbin eller inte...

Wow, en broschyr också. Håller med annars, säkerheten först.

Inaktiv
Skrivet av pelorat:
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Johan Olander:

Ser väl ok ut.

Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!

Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.

Men tänk på att det här är ett spel där man kan flyga ut i rymden också. Så från att t.ex flyga från vakum, se skeppet brinna i atmosfären vid och sedan mötas av ett sådant molnlandskap är för mig något jag drömt om länge. Sluta ha så höga förhoppningar på allt, inget blir ju kul då.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av drjunzzon:

Jag tänkte mest på om man ska ut o fajtas så är det brukligt med störtkruka när det går vilt till. Tryckkarbin eller inte...

Yes, fast Videon och Broshyren är mer för att ge skeppet ett intryck av en BMW eller Ferrari, ett Lyxfodorn för århundrade 2900.

Modellen är inte i huvudsak inriktad på strid (även om det finns mer vapen som tillval).

Medlem
Skrivet av drjunzzon:

Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...

Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.

Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.

...Trycksatt kabin som man har tillräckligt stort förtroende för för att flyga utan hjälm i? Du har väl knappast tryckdräkt och hjälm när du flyger ett vanligt jetpassagerarplan idag? (På 8-12km höjd.) Det hade de första som flög på de höjderna, om man säger så.

Med andra ord; tillräckligt utvecklad teknologi för att den ska fungera och för att man ska kunna våga lita på den. Dräkten kan vara för att man ska slippa dra på sig den varje gång man ska ut eller för att det ska gå snabbare om det skiter sig - man behöver bara dra på hjälmen.

OnT: Så vackert i sitt koncept, jag vill att det ska bli ett spel att bara ösa timmar över, sitta i rymden och mysa i sin lilla 300i innan man åker iväg och smäller pirater i småbitar eller utforskar en liten måne. Skiter fullständigt i om det kunde vara några fler polygoner eller mer högupplösta texturer - det ser bra ut så det räcker och blir över för den här typen av spel.

Upd: Fick precis ett citizenship card och en t-shirt, ögonblicket då man öppnar paketet känner man sig som Weird Al i White and nerdy.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ser galet mycket fram emot det här.

Kan bli hur bra som helst om Chris Roberts & Co lyckas ro i hamn alla planerna.

Medlem

Fick mitt guldkort idag


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar