Rymdmys i ny film från Star Citizen
Chris Roberts och hans gäng fortsätter leverera filmer från sitt ambitiösa projekt.
Ser väl ok ut.
Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!
Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.
Ser väl ok ut.
Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!
Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.
Du missade mitt svar
I am the black wizards.
Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.
Måste hålla med... Det var knappast en sjuk graphical fidelity i den där videon, alltså. Både skeppet och speciellt killen var mycket mindre ambitiösa än motsvarande i, säg, Crysis. Från 2007.
Och jag gör den liknelsen särskilt med tanke på allt snack det varit om den enorma polycounten och skarpa grafiken Star Citizen skulle realisera.
Längtar som fan. För den otålige kan jag tills vidare rekommendera StarMade!
Blev helt till mig tills jag kolla gameplay på youtube, Minecraft space edition?
Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!
En kompis satte ihop denna;
http://www.youtube.com/watch?v=5QoAjNNl7Kw
Kanske värt att nämna i artikeln att det ska föreställa en "BMW Bil-reklam" till deras pågående promotion som körs fram till den 6:e Juli.
[http://www.robertsspaceindustries.com/the-300-series-revealed...]
Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.
Måste hålla med... Det var knappast en sjuk graphical fidelity i den där videon, alltså. Både skeppet och speciellt killen var mycket mindre ambitiösa än motsvarande i, säg, Crysis. Från 2007.
Och jag gör den liknelsen särskilt med tanke på allt snack det varit om den enorma polycounten och skarpa grafiken Star Citizen skulle realisera.
Cryengine 3 körs det i, tänk på att de är i Pre-alpha staidet (knappt det) just nu, och att Cyrengine inte är "byggt" för stora rymdskepp utan FPS
Ser väl ok ut.
Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!
Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.
Jag tänkte mer på hela spelet i sig. Av allt jag läst och sett om spelet så säger jag än en gång, helt insane!
Ser väl ok ut.
Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!
Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.
Jag tänkte mer på hela spelet i sig. Av allt jag läst och sett om spelet så säger jag än en gång, helt insane!
Det är insane, med tanke på hur stor simulation det kommer va, finns inget större än rymden
Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!
Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...
Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.
Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.
Teori 3: För att i framtiden kanske det inte behövs hjälm?
Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...
Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.
Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.
För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.
Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...
Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.
Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.
För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.
Se sid 19 i broshyren:
https://cdn-rsi.s3-us-west-2.amazonaws.com/brochures/300serie...
"Maximum visibility without sacrificing safety. The 300 Series’ revolutionary full-view cockpit seals perfectly regardless of installed shield technology, meaning it’s just as safe to
operate in a three-piece suit as it is a spacesuit."
Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...
Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.
Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.
För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.
Se sid 19 i broshyren:
https://cdn-rsi.s3-us-west-2.amazonaws.com/brochures/300serie...
"Maximum visibility without sacrificing safety. The 300 Series’ revolutionary full-view cockpit seals perfectly regardless of installed shield technology, meaning it’s just as safe to
operate in a three-piece suit as it is a spacesuit."
Jag tänkte mest på om man ska ut o fajtas så är det brukligt med störtkruka när det går vilt till. Tryckkarbin eller inte...
"Men men, jag kan ha fel"
Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...
Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.
Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.
För att rymdskeppet kanske har en tryckkarbin? Kanske.
Se sid 19 i broshyren:
https://cdn-rsi.s3-us-west-2.amazonaws.com/brochures/300serie...
"Maximum visibility without sacrificing safety. The 300 Series’ revolutionary full-view cockpit seals perfectly regardless of installed shield technology, meaning it’s just as safe to
operate in a three-piece suit as it is a spacesuit."
Jag tänkte mest på om man ska ut o fajtas så är det brukligt med störtkruka när det går vilt till. Tryckkarbin eller inte...
Wow, en broschyr också. Håller med annars, säkerheten först.
Ser väl ok ut.
Ser väl ok ut? Det ser ju helt insane ut!
Vad ser helt insane ut? Molnkvaliten är som vilken standard flygsim som helst och utöver det är det ETT högpolygon objekt i scenen förutom den skriptade sekvensen med piloten.
Men tänk på att det här är ett spel där man kan flyga ut i rymden också. Så från att t.ex flyga från vakum, se skeppet brinna i atmosfären vid och sedan mötas av ett sådant molnlandskap är för mig något jag drömt om länge. Sluta ha så höga förhoppningar på allt, inget blir ju kul då.
ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD
Jag tänkte mest på om man ska ut o fajtas så är det brukligt med störtkruka när det går vilt till. Tryckkarbin eller inte...
Yes, fast Videon och Broshyren är mer för att ge skeppet ett intryck av en BMW eller Ferrari, ett Lyxfodorn för århundrade 2900.
Modellen är inte i huvudsak inriktad på strid (även om det finns mer vapen som tillval).
Ja jag vet det är ganska korkat av mig att påpeka det, men varför flyger han utan hjälm...
Teori 1: För att dom ska kunna stila med de grafiska detaljerna i nyllet.
Teori 2: För att ingen tänkte på det i studion.
...Trycksatt kabin som man har tillräckligt stort förtroende för för att flyga utan hjälm i? Du har väl knappast tryckdräkt och hjälm när du flyger ett vanligt jetpassagerarplan idag? (På 8-12km höjd.) Det hade de första som flög på de höjderna, om man säger så.
Med andra ord; tillräckligt utvecklad teknologi för att den ska fungera och för att man ska kunna våga lita på den. Dräkten kan vara för att man ska slippa dra på sig den varje gång man ska ut eller för att det ska gå snabbare om det skiter sig - man behöver bara dra på hjälmen.
OnT: Så vackert i sitt koncept, jag vill att det ska bli ett spel att bara ösa timmar över, sitta i rymden och mysa i sin lilla 300i innan man åker iväg och smäller pirater i småbitar eller utforskar en liten måne. Skiter fullständigt i om det kunde vara några fler polygoner eller mer högupplösta texturer - det ser bra ut så det räcker och blir över för den här typen av spel.
Upd: Fick precis ett citizenship card och en t-shirt, ögonblicket då man öppnar paketet känner man sig som Weird Al i White and nerdy.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.