Säljsstopp för Baldur's Gate: Enhanced Edition

Robot
Säljsstopp för Baldur's Gate: Enhanced Edition

Rollspelsklassikerns återfödelse får juridiska käppar i försäljningshjulen.

#nyhetstips, #baldurs-gate-enhanced-edition, #overhaul-games, #atari


Medlem
Säljsstopp för Baldur's Gate: Enhanced Edition

Det här hade jag helt glömt bort, men nu är jag pepp igen, all pr är bra pr.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Meeeeeeeeeeen, jag vill ha BG2:EE nu :(.

Medlem
Medlem

Spelet säljs fortfarande på steam då det är Atari som är registrerad som utgivare där. Det är från Appstore och Beamdogs egna försäljning som det stoppats.
Vidare så har dom bekräftat att de skall titta på andra projekt fram tills att dispyten är löst, vilket sannolikt innebär en längre väntan på BG2:EE.

Medlem

Riktigt tråkiga nyheter!
Får hoppas att allt löser sig till slut iallafall.

Medlem

Det går att köpa steamnyckel till BGEE på viagame.se för 59 kr för tillfället, men kommer det gå att aktivera på Steam? Någon som vet?

Medlem

När Asari .inc ansöker om konkurs så bör även Atari S.A (huvudföretaget) begäras i konkurs, det hela handlar tydligen om att man vill slippa betala för förlusterna i sin USA-baserade verksamhet.

Sälj Atari till någon som kan hantera spelverksamhet istället för att fiffla med pengarna för att slippa lida förlusten.
man smutsar bara ned märket "Atari" genom att göra såhär..

Medlem

Tur man redan har BG:EE sedan dag ett då. Hoppas bara att inte BG2:EE tar aaallt för lång tid.

Medlem
Skrivet av Wocizon:

Det går att köpa steamnyckel till BGEE på viagame.se för 59 kr för tillfället, men kommer det gå att aktivera på Steam? Någon som vet?

bör gå

Medlem

Säljsstopp? Har Gollum eller ormen Kaa skrivit artikeln?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Dom skjuter bara sig själva i foten.

Folk som vill ha spelet kan alltså inte köpa det längre vilket kommer leda till att de laddar ner det på annat sätt istället.

Lose lose situation.

1
Skriv svar