Dice snackar sig varma om Frostbite 3

Robot
Dice snackar sig varma om Frostbite 3

Battlefield 4-gänget på Dice vurmar för tekniken som driver deras actionrökare.

#dice, #battlefield-4


Medlem
Dice snackar sig varma om Frostbite 3

Imponerande teknik men för mig är sådant endast till att förstärka ett redan bra spel, finns inget spel som kan leva endast på grafik och fysik. Arma 3 ser i nuläget mer intressant ut och det har inget att göra med vad jag tycker om EA, Dice har mycket att bevisa med BF 4.

Medlem

Till den stora frågan, kan man skjuta genom väggar ?

Inaktiv

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:

Imponerande teknik men för mig är sådant endast till att förstärka ett redan bra spel, finns inget spel som kan leva endast på grafik och fysik. Arma 3 ser i nuläget mer intressant ut och det har inget att göra med vad jag tycker om EA, Dice har mycket att bevisa med BF 4.

Arma 3 och EA har inget att göra med varandra.

Medlem

Verkar vara en mycket trevlig motor. Hade varit schysst med ett riktigt bra superhjältespel med denna motor, som håller samma kvallité som Batman: Arkham spelen. Fast med kanske The Hulk eller Spiderman.

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av PcGamer:

Imponerande teknik men för mig är sådant endast till att förstärka ett redan bra spel, finns inget spel som kan leva endast på grafik och fysik. Arma 3 ser i nuläget mer intressant ut och det har inget att göra med vad jag tycker om EA, Dice har mycket att bevisa med BF 4.

Arma 3 och EA har inget att göra med varandra.

Det sa han inte heller.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Jag har inte ens fått igång spelet en enda gång på min brorsas dator. Efter att ha blivit kringskickad av supporten i över ett halvår (Med ~1-2 månaders väntetid på svar) fick jag slutligen svaret att mitt grafikkort (GeForce 670) inte är kompatibelt med spelet, och att det enda jag kan göra är att vänta på nya drivrutiner. Det var ungefär här jag tappade min respekt för EA/DICE och gav Battlefield 3 upp helt och hållet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

wow på slutet av videon fick man höra en liten bit av BF temat, det var länge sen nu

hoppas även dice har tröttnat på sitt distade static oljud.

*edit*
betyder det här att vi kommer få mod verktyg?


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av PcGamer:

Imponerande teknik men för mig är sådant endast till att förstärka ett redan bra spel, finns inget spel som kan leva endast på grafik och fysik. Arma 3 ser i nuläget mer intressant ut och det har inget att göra med vad jag tycker om EA, Dice har mycket att bevisa med BF 4.

Arma 3 och EA har inget att göra med varandra.

Precis det han menar

Inaktiv
Skrivet av Cladrius:

Till den stora frågan, kan man skjuta genom väggar ?

Man kan kniva folk i cockpit på en F/A18 från spawn, så visst kan man det!

Medlem
Skrivet av bionicman:

wow på slutet av videon fick man höra en liten bit av BF temat, det var länge sen nu

hoppas även dice har tröttnat på sitt distade static oljud.

*edit*
betyder det här att vi kommer få mod verktyg?

DICE har redan gått ut med att spelarbasen inte kommer att få tillgång till några modverktyg inför Battlefield 4.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ni menar alltså att företaget bakom FB3 snackar sig varma om den? Föga förvånande. DICE, trogna till namnet, om det de säger stämmer i verkligheten eller inte är lite som att kasta en tärning. Jag väntar med spänning på att communityn pratar sig varma om motorn, i positiva ordalag. Vi vet vad FB kan, sen vad den faktiskt tillåts att göra är en annan sak, hur mkt destruction var det i dlc:na till bf3, exempelvis i Aftermath? Inte mkt.

Medlem

Undrar om ben fortfarande kommer sticka ut genom väggen om man går ner på mage när man står med ryggen mot en vägg/mur?

Medlem

Den stora frågan är väll, slipper vi rubber-banding?

Inaktiv
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av PcGamer:

Imponerande teknik men för mig är sådant endast till att förstärka ett redan bra spel, finns inget spel som kan leva endast på grafik och fysik. Arma 3 ser i nuläget mer intressant ut och det har inget att göra med vad jag tycker om EA, Dice har mycket att bevisa med BF 4.

Arma 3 och EA har inget att göra med varandra.

Captain Obvious to the rescue Tror du missförstod det PcGamer skrev.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Jag har inte ens fått igång spelet en enda gång på min brorsas dator. Efter att ha blivit kringskickad av supporten i över ett halvår (Med ~1-2 månaders väntetid på svar) fick jag slutligen svaret att mitt grafikkort (GeForce 670) inte är kompatibelt med spelet, och att det enda jag kan göra är att vänta på nya drivrutiner. Det var ungefär här jag tappade min respekt för EA/DICE och gav Battlefield 3 upp helt och hållet.

Snick snack mitt 670 fungerar prima med bf3

Kanske en vääääldigt otur med den totala konfigurationen ihop med dina andra komponenter isf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Jag har inte ens fått igång spelet en enda gång på min brorsas dator. Efter att ha blivit kringskickad av supporten i över ett halvår (Med ~1-2 månaders väntetid på svar) fick jag slutligen svaret att mitt grafikkort (GeForce 670) inte är kompatibelt med spelet, och att det enda jag kan göra är att vänta på nya drivrutiner. Det var ungefär här jag tappade min respekt för EA/DICE och gav Battlefield 3 upp helt och hållet.

Snick snack mitt 670 fungerar prima med bf3

Kanske en vääääldigt otur med den totala konfigurationen ihop med dina andra komponenter isf

Mjo, precis min tanke. Något är det ju, med tanke på att jag är den ENDA med detta problemet som jag har stött på. Min största oro är att samma problem kommer inträffa inför Battlefield 4.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Kan inte ens installera spelet längre, då min cd key används redan...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Hoppas nätkoden är fixad i FB3!

Medlem

En enda fråga dyker upp varje gång:
Varför ständigt mer realistisk grafik när resten av spelet är medvetet orealistiskt? För mig blir det en kluven upplevelse när man respawnar, med lysande neontext ovanför allas huvuden och man teleporterar in i fordonet man kliver in i. Mängden träffar man tål tar ju också bort hela inlevelsen. Vad är poängen med mer realistisk grafik då? Jag kan ändå inte leva mig in mer än vad "den svagaste länken", dvs de mest orealistiska elementen i spelet tillåter mig. Vad spelar det för roll om träden rör sig perfekt när jag blir träffad för 8:e gången, hoppar ut ur min helikopter och in i en annan i luften?

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Jag har inte ens fått igång spelet en enda gång på min brorsas dator. Efter att ha blivit kringskickad av supporten i över ett halvår (Med ~1-2 månaders väntetid på svar) fick jag slutligen svaret att mitt grafikkort (GeForce 670) inte är kompatibelt med spelet, och att det enda jag kan göra är att vänta på nya drivrutiner. Det var ungefär här jag tappade min respekt för EA/DICE och gav Battlefield 3 upp helt och hållet.

Ibland får man bättre hjälp av gamers, än av supporten. Det var trist att det inte funkar för er, men själv har jag bara haft problem en gång, men det berodde på Chrome, inte själva spelet när jag försökte hitta matcher via Battlelog.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Flatline:

En enda fråga dyker upp varje gång:
Varför ständigt mer realistisk grafik när resten av spelet är medvetet orealistiskt? För mig blir det en kluven upplevelse när man respawnar, med lysande neontext ovanför allas huvuden och man teleporterar in i fordonet man kliver in i. Mängden träffar man tål tar ju också bort hela inlevelsen. Vad är poängen med mer realistisk grafik då? Jag kan ändå inte leva mig in mer än vad "den svagaste länken", dvs de mest orealistiska elementen i spelet tillåter mig. Vad spelar det för roll om träden rör sig perfekt när jag blir träffad för 8:e gången, hoppar ut ur min helikopter och in i en annan i luften?

Kör hardcore ?

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Kan inte ens installera spelet längre, då min cd key används redan...

Du installerar väl via origin, dit du kopplat din cdkey, och inte via skivan?

Medlem
Skrivet av RiCO:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Kan inte ens installera spelet längre, då min cd key används redan...

Du installerar väl via origin, dit du kopplat din cdkey, och inte via skivan?

Jo, men får ändå samma fel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av RiCO:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Kan inte ens installera spelet längre, då min cd key används redan...

Du installerar väl via origin, dit du kopplat din cdkey, och inte via skivan?

Jo, men får ändå samma fel.

Då var det ju lite jobbigare!

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av showerguy:

Varför fixar man inte Battlefield 3 först? Har svårt ibland att ansluta till servrar och blir kickad väldigt väldigt ofta.

Jag har inte ens fått igång spelet en enda gång på min brorsas dator. Efter att ha blivit kringskickad av supporten i över ett halvår (Med ~1-2 månaders väntetid på svar) fick jag slutligen svaret att mitt grafikkort (GeForce 670) inte är kompatibelt med spelet, och att det enda jag kan göra är att vänta på nya drivrutiner. Det var ungefär här jag tappade min respekt för EA/DICE och gav Battlefield 3 upp helt och hållet.

Ibland får man bättre hjälp av gamers, än av supporten. Det var trist att det inte funkar för er, men själv har jag bara haft problem en gång, men det berodde på Chrome, inte själva spelet när jag försökte hitta matcher via Battlelog.

Utöver deras support har jag även vänt mig till FZ, Reddit, Fragbite och Flashback, men utan framgång. Jag är uppe i ~25 olika "lösningar" som inte har gjort någon skillnad. Men jag har som sagt gett upp hoppet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd

Spelet lär inte vara mer krävande än bf3 så min dator lär kunna klara av det så man får testa och se hur det är.

Men en sak som gör mig nyfiken, om dom gör så vind får träden att svaja i olika riktningar beroende på hur vinden far. Kommer dom göra då så att krypskyttar får lite mer utmaning denna gång då att räkna ut hur dom ska skjuta? Annars har dom tyvärr förlorat när det kommer till att försöka göra det realistiskt.

Medlem

Nu pratar vi om ett spel, inte en simulator olafpawbelt.

Avstängd
Skrivet av radiuz:

Nu pratar vi om ett spel, inte en simulator olafpawbelt.

dom har sagt själv att bf är en krigssimulator. Arma är samma sak, ett spel kan även vara en simulator bara så du vet. Sen ville dom göra det realistiskt ju säger dom och har sagt

Dom har ju vanligtvis i bf att man måste tänka på att kulan sjunker ner efter en stund så man måste sikta lite högre. Då kan dom ju sätta in detta med

12
Skriv svar