Vilka 5 spel/spelserier får man inte missa innan nextgen kommer?

Medlem
Vilka 5 spel/spelserier får man inte missa innan nextgen kommer?

Som titeln säger: Vilka är de 5 spel eller spelserier DU tycker man inte ska ha fått missa den generationen? Är ju några månader kvar tills nextgen står under julgranen så nåt måste vi alla fördriva tiden med fram tills dess. Spel till PC, PS3, X360 och Wii godkänns.

Bonusguldstjärna i kanten för de som listar några spel eller spelserier man ska undvika med

Spel som borde spelas denna generationen IMHO:

1: Souls-serien, dvs Demon's Souls och Dark Souls.
Föredrar Demon's men de är ändå båda väldigt bra spel. Har du inte testat de, GÖR DET! Låt er inte skrämmas av pratet om hur svåra de spelen de är. Ja, de är utmanande, men inte överdrivet svåra. Förr oss gamla oldschoolgamers vana med hur spel var förr så känner man igen sig hur det var förr
Spelen är inte svåra i sig, de kräver bara tålamod att lära sig sina vapen och vad funkar på vilka fiender.
Var inte rädda för att spoila er själva lite med wikis för de spelen, finns mängder med dolda saker som är mer eller mindre omöjliga att upptäcka utan att googla fram de. T.ex. Pure black/pure white world tendencies i Demon's Souls; lycka till få fram de utan att kolla upp hur man ska göra.

2:Assassin's Creed 1/2/Brotherhood/Revelations
Nyskapande när de kom och riktigt välgjorda. Speciellt Ezio-trilogin är underbar och borde spelas av alla som gillar parkour och lönnmord.

3: New Super Mario Bros Wii/U/2
3D-Mario i all ära men inget slår gammaldags 2D-Mario. Super Mario Galaxy föll mig inte i smaken, det gjorde däremot New Super Mario-spelen. Äkta gammaldags plattformsglädje att skutta runt i.

4: Batman: Arkham Asylum/City
Parkour och lönnmord med en huvudperson som klär ut sig till fladdermus och kallades Läderlappen i Sverige förr i tiden (wtf, var fan fick de Läderlappen ifrån?). Härliga persongallerier om man gillar serietidningar, coola gadgets och sexy catwoman i Arkham City

5: Plants VS Zombies
Finns nog till alla tänkbara spelplattformar och behöver ingen presentation. Gillar man Tower Defense måsta detta testas. Underbar grafik, sköna zombies och beroendeframkallande gameplay.

Spel att UNDVIKA denna generation IMHO:

*GTA 4: Älskade GTA 3 och Vice City, men av någon anledning kändes GTA 4 bara... tråkigt.

*Assassin's Creed 3: WTF tänkte de? Första 3 timmarna är linjär dynga med pappan till huvudpersonen, sen följer 2 timmar med att spela som 8årig snorunge som leker kurragömma i skogen.... tog mig 4 försök och fram till igår att orka spela igenom spelet trots att jag köpte den på releasedagen och älskar resten av serien.... visst, spelet blir helt ok efter 7 timmar eller så men resten av spelet är inte alls i samma klass som Ezio-trilogin. Ser fram emot AC4 dock

Finns säkert både bättre och sämre spel jag glömt bort just nu så se inte detta som en definitiv lista på de absolut bästa spelen, utan de spel som jag först kom att tänka på från denna generation, dvs de är alla spelvärda och lämnat bestående fina minnen.

Medlem

1. Last of Us
Helt grymt spel, inte kommit allt för långt än men det blir bara bättre och bättre.

2. Bioshock Infinite
Trots kritiken tyckte jag att det var helt underbart.

3. Uncharted 1-3
Nathan Drake's äventyr bör upplevas av alla som har möjligheten.

4. Max Payne 3
Alla tycker inte om detta, men jag hade riktigt kul med det.

5. Saints Row 3
Behöver jag säga mer?

Medlem
Skrivet av joonsson:

4. Max Payne 3
Alla tycker inte om detta, men jag hade riktigt kul med det.

Måste hålla med dig, det var ett bra spel och roligt på alla sätt och vis.. men det här med gnället av att det är så mycket film och skit mellan all bra action, det är något att gnälla på riktigt ordentligt.

Fem vet jag inte...

Men missa inte Blackwell legacy.
Och för allt i världen, ni får inte missa Primordia.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

"Vilka 5 spel/spelserier får man inte missa innan nextgen kommer?"

Översättning till PC-språk:

"Tips på 5 bra spel."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

American McGee's Alice och Alice Madness returns.
1:an var jävligt kul och faktiskt utmanande och skön story.
2:an blev jävligt enklare, men bra story och bra karaktärer gjorde upp för det.

Dishonored.
Egentligen inge speciellt, men i brist på bra liknande spel de senaste åren så är det värt att spela igenom.

Bioshock serien
Bra story och karaktärer, värt att spela igenom.

Ghost Recon 1+exp.
Upplev vad GR en gång var, ett skitbra taktisk pangpang, där man var tvungen att tänka och använda strategi.
Gråt sedan åt det värdelösa casual skit det är idag.

Gå och spela igenom alla gamla Rpgs såsom BG, Planescape, Chrono trigger, Divinity.
Titta på dagens rpgs och gråt en aning, hoppas på att Darksouls2 inte är allt för enkelt och värt att spela igenom ett par gånger.

Total annihilation och Supreme commander 1.
Värt att testa det bästa rts:et som någonsin gjorts, testa även "uppföljaren" som håller måttet ganska bra.

Undvik:
Assassin's Creed serien.
Bara spelat tre utav de sjuttioelva som finns men, fan vad tråkiga dem var.
1:an var kul i början, men sen blev det skit linjärt, man sprang bara upp för ton och hoppade ner i höstackar.
3:an fick jag gratis när jag köpte mitt grafik kort. Multiplayern var enformig och utan utmaning. Singleplayern orkade jag någon timma med innan jag gav upp.
Testade BH i MP men det var likadant som 3:an.

Call of Duty 5-?
Bara spelat 2:an och 4:an men bägge var bra.
4:an var kul när det kom då det var lite nytänk, spelade 5:an i betan och det var roligt, men för likt 4:an så köpte det aldrig. Testat Bo och MW2, men det var samma smörja.

Battlefield 3, du kommer gråta dig till sömns när du tänker på vad dem gjort med din favorit serie.

Egentligen om du är smart så sätter du dig ner och spelar igenom alla gamla guldkorn, sedan lever du i spel-celibat fram tills att alla nya Kickstarter rpgs blir släppta som faktiskt ser lovande ut.


signatur

Rwa?

Inaktiv

hoppas det kommer fler spel med gothbrudar till nextgen. Vet bara ett i nuvarande generation

Medlem

Hur går det med bodybuildingen Ninja?


signatur

Rwa?

Skrivet av Annanaz:

American McGee's Alice och Alice Madness returns.
1:an var jävligt kul och faktiskt utmanande och skön story.
2:an blev jävligt enklare, men bra story och bra karaktärer gjorde upp för det.

Dishonored.
Egentligen inge speciellt, men i brist på bra liknande spel de senaste åren så är det värt att spela igenom.

Bioshock serien
Bra story och karaktärer, värt att spela igenom.

Ghost Recon 1+exp.
Upplev vad GR en gång var, ett skitbra taktisk pangpang, där man var tvungen att tänka och använda strategi.
Gråt sedan åt det värdelösa casual skit det är idag.

Gå och spela igenom alla gamla Rpgs såsom BG, Torment, Planescape, Divinity.
Titta på dagens rpgs och gråt en aning, hoppas på att Darksouls2 inte är allt för enkelt och värt att spela igenom ett par gånger.

Total annihilation och Supreme commander 1.
Värt att testa det bästa rts:et som någonsin gjorts, testa även "uppföljaren" som håller måttet ganska bra.

Undvik:
Assassin's Creed serien.
Bara spelat tre utav de sjuttioelva som finns men, fan vad tråkiga dem var.
1:an var kul i början, men sen blev det skit linjärt, man sprang bara upp för ton och hoppade ner i höstackar.
3:an fick jag gratis när jag köpte mitt grafik kort. Multiplayern var enformig och utan utmaning. Singleplayern orkade jag någon timma med innan jag gav upp.
Testade BH i MP men det var likadant som 3:an.

Call of Duty 5-?
Bara spelat 2:an och 4:an men bägge var bra.
4:an var kul när det kom då det var lite nytänk, spelade 5:an i betan och det var roligt, men för likt 4:an så köpte det aldrig. Testat Bo och MW2, men det var samma smörja.

Battlefield 3, du kommer gråta dig till sömns när du tänker på vad dem gjort med din favorit serie.

Egentligen om du är smart så sätter du dig ner och spelar igenom alla gamla guldkorn, sedan lever du i spel-celibat fram tills att alla nya Kickstarter rpgs blir släppta som faktiskt ser lovande ut.

Haha wtf upp med humöret nu surpuppa


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Annanaz:

Haha wtf upp med humöret nu surpuppa

Det försvann när jag började skriva.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av joonsson:

1. Last of Us
Helt grymt spel, inte kommit allt för långt än men det blir bara bättre och bättre.

2. Bioshock Infinite
Trots kritiken tyckte jag att det var helt underbart.

3. Uncharted 1-3
Nathan Drake's äventyr bör upplevas av alla som har möjligheten.

4. Max Payne 3
Alla tycker inte om detta, men jag hade riktigt kul med det.

5. Saints Row 3
Behöver jag säga mer?

Ett tips är att spela Uncharted 1-3 innan man ger sig i kast med The Last of Us då man kanske blir lite besviken på Uncharted 1 när det är relativt oslipat jämfört med TLoU men ändå ett lysande spel.

1
Skriv svar