Xbox-molnet ger Titanfall dedikerade servrar

Robot
Xbox-molnet ger Titanfall dedikerade servrar

Respawn Entertainment förklarar hur Xbox Live-molnet avlastar deras debuttitel.

#nyhetstips, #respawn-entertainment, #titanfall


Medlem
Xbox-molnet ger Titanfall dedikerade servrar

Skönt! Nånting positivt iallafall.

Men detta spel får bli till PC Har inte kollat så mycket på det så kan nån gå igenom kortfattat vad spelet går ut på? Först till kvarn till robotar och slakta eller?

Inaktiv

Efter EAs klabb med SimCity vill man ju se konkreta och riktiga bevis på att beräkningar faktiskt utförs i molnet, och inte bara är PR-snack utan substans.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Efter EAs klabb med SimCity vill man ju se konkreta och riktiga bevis på att beräkningar faktiskt utförs i molnet, och inte bara är PR-snack utan substans.

Sant, skillnaden är dock att Microsoft är tillsammans med Google dom enda som brukar räknas ha ett riktigt moln att använda sig av.

Medlem

Oooh, tänk er Titanfall med Oculus Rift :'3

Medlem

Ingen fjant som skrivit "xbone sux!11!" än? Ingen? Wow.

Medlem
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av Aresz:

Efter EAs klabb med SimCity vill man ju se konkreta och riktiga bevis på att beräkningar faktiskt utförs i molnet, och inte bara är PR-snack utan substans.

Sant, skillnaden är dock att Microsoft är tillsammans med Google dom enda som brukar räknas ha ett riktigt moln att använda sig av.

Amazon?

Frågan är ju hur det blir för servrar på PC-sidan då?

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Ingen fjant som skrivit "xbone sux!11!" än? Ingen? Wow.

Jo, du

OT:

Skall bli lite smått intressant att se hur det blir till PC, med servrar och hela faderullan.

Medlem

waow


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av shaboo:

Skönt! Nånting positivt iallafall.

Men detta spel får bli till PC Har inte kollat så mycket på det så kan nån gå igenom kortfattat vad spelet går ut på? Först till kvarn till robotar och slakta eller?

Nästan, gameplay ärbprecis som CoD och Mechs får du som belöning för stresks, kills etc. Synd att det bara är 6 vd 6, samt att recoil och liknande helt saknas i bästa CoD stil, bara att spreja och hoppas på det bästa...
Servrarna och deras magi ska finnas för både 360 och PC versionen också, men bortsett från rent PR så tvivlar jag på att de gör någon skillnad, få hade PC spelen använt samma teknik för länge sedan, men den som lever får se ^^

Medlem
Skrivet av shaboo:

Skönt! Nånting positivt iallafall.

Men detta spel får bli till PC Har inte kollat så mycket på det så kan nån gå igenom kortfattat vad spelet går ut på? Först till kvarn till robotar och slakta eller?

Nästan, gameplay ärbprecis som CoD och Mechs får du som belöning för stresks, kills etc. Synd att det bara är 6 vd 6, samt att recoil och liknande helt saknas i bästa CoD stil, bara att spreja och hoppas på det bästa...
Servrarna och deras magi ska finnas för både 360 och PC versionen också, men bortsett från rent PR så tvivlar jag på att de gör någon skillnad, få hade PC spelen använt samma teknik för länge sedan, men den som lever får se ^^

Medlem

"vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser."
Ändå använder de sig av en modifierad grafikmotor från 2002?
Spelet ser ju ut som ett mod till CoD.

Medlem

Är inte mycket av detta redan saker som gjorts av dedikerade servrar "i evigheter"?

Varför ska allt som sker online plötsligt kallas för molnet? "Du har tillgång till alla dina digitala spel i molnet". Vad är det för skillnad mot att du laddar hem dem från en "vanlig" server?

Medlem

[quote=ReadTheRiddle]

Skrivet av pubisboy:

Ingen fjant som skrivit "xbone sux!11!" än? Ingen? Wow.

Jo, du

Hihi

Medlem

"Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. "

Det här luktar lagg-varning. Klarar inte konsolens hårdvara av att rendera upp grafik och ljud själv, har jag svårt att tro att det kommer bli en bättre upplevelse att låta molnet sköta biffen. Skulle va intressant att få en demonstration med/utan molnrendering.

Medlem

"Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. "

Det här luktar lagg-varning. Klarar inte konsolens hårdvara av att rendera upp grafik och ljud själv, har jag svårt att tro att det kommer bli en bättre upplevelse att låta molnet sköta biffen. Skulle va intressant att få en demonstration med/utan molnrendering.

Medlem

"Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. "

Det här luktar lagg-varning. Klarar inte konsolens hårdvara av att rendera upp grafik och ljud själv, har jag svårt att tro att det kommer bli en bättre upplevelse att låta molnet sköta biffen. Skulle va intressant att få en demonstration med/utan molnrendering.

Medlem

"Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. "

Det här luktar lagg-varning. Klarar inte konsolens hårdvara av att rendera upp grafik och ljud själv, har jag svårt att tro att det kommer bli en bättre upplevelse att låta molnet sköta biffen. Skulle va intressant att få en demonstration med/utan molnrendering.

eld
Medlem
Skrivet av starboy83:

"Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. "

Det här luktar lagg-varning. Klarar inte konsolens hårdvara av att rendera upp grafik och ljud själv, har jag svårt att tro att det kommer bli en bättre upplevelse att låta molnet sköta biffen. Skulle va intressant att få en demonstration med/utan molnrendering.

Starta left 4 dead på din dator, bjud in en kompis.

Säg sedan åt din kompis att starta left 4 dead och joina sedan hans spel.

Det är ungefär skillnaderna.

Dedikerade servrar har funnits fantastiskt länge, och ingen har ens tänkt tanken på att marknadsföra det som något som skulle förlätta prestandan på din dator då det är väldigt marginellt, det visuella förblir oftast oförändrat.

Skrivet av Margy:

Är inte mycket av detta redan saker som gjorts av dedikerade servrar "i evigheter"?

Varför ska allt som sker online plötsligt kallas för molnet? "Du har tillgång till alla dina digitala spel i molnet". Vad är det för skillnad mot att du laddar hem dem från en "vanlig" server?

Respawn skriver även:

Citat:

Cloud doesn’t seem to actually mean anything anymore, or it has so many meanings that it’s useless as a marketing word.

Ironiskt nog så startade FZ som en hemsida om quake och dess multiplayer, dedikerade servrar var standard och allt sker på servern, att fortfarande lyfta xbox-cloud hypen med att dedikerade servrar är något nytt och fantastiskt blir ju lustigt.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av Aresz:

Efter EAs klabb med SimCity vill man ju se konkreta och riktiga bevis på att beräkningar faktiskt utförs i molnet, och inte bara är PR-snack utan substans.

Sant, skillnaden är dock att Microsoft är tillsammans med Google dom enda som brukar räknas ha ett riktigt moln att använda sig av.

Amazon?

Frågan är ju hur det blir för servrar på PC-sidan då?

Titanfall var väl ändå Xbox one exlusiv? :/

Inaktiv

De som var skeptiska till mitt uttalande att alla Xbox One-spel får dedikerade servrar, det var detta jag snackade om. Att varje kund får en server med kapaciteten 3x Xbox One som kör vadhelst man själv spelar, betyder ju att utvecklare har tillgång till dedikerade servrar till alla spel. Enkel logik.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Xbox one suger, ps4 ftw!
Ni har bara titanfall haha, ps4 har fler o bättre exklusiva spel bara så ni vet fanboys

Ha xbox har mycket mer exklusiva än bara titanfall som te.x Dead Rising 3, Halo, Ryse, Project Spark och Forza Motorsport 5 + så verkar det som att det är du som är en fanboy...

Inaktiv
Skrivet av LillKakaN:
Skrivet av chrille_1994:

Xbox one suger, ps4 ftw!
Ni har bara titanfall haha, ps4 har fler o bättre exklusiva spel bara så ni vet fanboys

Ha xbox har mycket mer exklusiva än bara titanfall som te.x Dead Rising 3, Halo, Ryse, Project Spark och Forza Motorsport 5 + så verkar det som att det är du som är en fanboy...

Skit i att svara sånt folk. Det slutar bara med att tråden blir skit.

Medlem
Skrivet av starboy83:

"Bland annat menar han att klienterna därmed får tillgång till mer resurser, vilket leder till bättre grafik- och ljudupplevelser. "

Det här luktar lagg-varning. Klarar inte konsolens hårdvara av att rendera upp grafik och ljud själv, har jag svårt att tro att det kommer bli en bättre upplevelse att låta molnet sköta biffen. Skulle va intressant att få en demonstration med/utan molnrendering.

Står väl ingenstans att rendering av grafik ska skötas av molnet? molnet kan sköta vissa beräkningar som ger Xboxen kraft över till annat, behöver inte vara samma beräkningar.

Slipper Xboxen beräkna AI för att styra mechs kan den ju lägga den kraften på exempelvis skuggor.

Medlem

Efter att ha lyssnat på Giantbombs podcaster under E3 där dom hade med flera gäster från både xbox, sony och flera företag som ligger bakom de spel som presenterades (bl. a. flera från respawn) så fick jag intrycket av att molnet kommer vara ett kraftfullt verktyg för utvecklarna som förhoppningsvis kommer att göra en hel del coola grejer som hjälper spelarna

Medlem
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av chrille_1994:

Xbox one suger, ps4 ftw!
Ni har bara titanfall haha, ps4 har fler o bättre exklusiva spel bara så ni vet fanboys

O så har ps4an 8gb ddr5 medans xbox har 8gb ddr3, bevis på att ps4, har bättre fps när man spelar spel, köp ingen xbox vhs nu, xbox one suger o det vet ni

Fanboy, du. Och inte ddr5, det är gddr5. Stor skillnad. Båda enheterna har många intressanta exklusiva titlar. Däremot gillar jag inte microsoft så valet är ju ganska enkelt. Jag går inte med på att microsoft säljer information till cia och nsa,

Däremot undrar jag hur det ska funka att ge bättre grafik än vad hårdvaran är gjord för genom att använda molnet... ett ruttet pr-trick?

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Xbox one suger, ps4 ftw!
Ni har bara titanfall haha, ps4 har fler o bättre exklusiva spel bara så ni vet fanboys

Skrivet av chrille_1994:

O så har ps4an 8gb ddr5 medans xbox har 8gb ddr3, bevis på att ps4, har bättre fps när man spelar spel, köp ingen xbox vhs nu, xbox one suger o det vet ni

Det är inte ofta jag anmäler en post här på FZ, för att inte nämna tre stycken från samma författare.

Med lite tur har du bara skämt ut dig och fått ditt trams bortstädat, med lite mer tur (fast för oss istället) så blir du bannad. Grattis Chrille!

Och vi är många här på FZ som föredrar PS4 över Xbox 180, eller PC över båda. Jag är en av dem. Men vad fan är det du sitter och häver ur dig egentligen? Nej, nu får ta och se dig själv i röven och bestämma hur du vill bete dig i fortsättningen.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av chrille_1994:

Xbox one suger, ps4 ftw!
Ni har bara titanfall haha, ps4 har fler o bättre exklusiva spel bara så ni vet fanboys

O så har ps4an 8gb ddr5 medans xbox har 8gb ddr3, bevis på att ps4, har bättre fps när man spelar spel, köp ingen xbox vhs nu, xbox one suger o det vet ni

För det första så heter det GDDR5 vilket är standarden för grafikminne till grafikkort, medans DDR3 är standarden för internminne (eller korttidsminne). GDDR5 har en högre klockfrekvens som till slut någon enstaka FPS som inte behövs eftersom att spelet säkert har cappats till 30-60fps. DDR3 är dock mycket billigare än GDDR5 och det tycker jag är jävligt smart av Microsoft eftersom att som jag sa så vinner man knappt någonting av GDDR5. Med detta sagt, så är ditt argument ogiltigt.

Medlem

Riktigt kul att höra. Riktigt imponerad av detta spel hittills, hoppas det är lika kul att spela det. Blir dag ett köp till Xbox One.

1
Skriv svar