Gameplay från ett futuristiskt Dreamfall Chapters

Robot
Medlem
Gameplay från ett futuristiskt Dreamfall Chapters

Har fortfarande inte kört igenom de första :S
Köpte dem för länge sen på Steam under någon rea bara för att de var så billiga men jag var för ung och ointresserad i RPG spel vid den tiden för att förstå vad jag gjorde i spelen x)

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Har fortfarande inte kört igenom de första :S
Köpte dem för länge sen på Steam under någon rea bara för att de var så billiga men jag var för ung och ointresserad i RPG spel vid den tiden för att förstå vad jag gjorde i spelen x)

Var inte allt för längesen jag spelade första spelet. mindre än ett år i alla fall. kunde inte fatta hur gripande det var, för att vara ett "gammalt" spel (7 år). känslan påminde mig om Heavy Rain utan quicktime :). Borde finnas fler spel i den stilen.

Skribent

The Longest Journey är väldigt trevligt med tät atmosfär, intressanta karaktärer och ett spännande manus. Tyvärr dras det med en del frustrerande pusseldesign. Finns ett par tankenötter som är näst intill omöjliga att lista ut på egen hand.

Dreamfall minns jag som atmosfäriskt och fint, men sen är det suddigt. Körde igenom det rätt snabbt för en herrans massa år sedan och har inte återvänt sen dess. Blir kanske ett återbesök när väl Chapters ser dagens ljus.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Har fortfarande inte kört igenom de första :S
Köpte dem för länge sen på Steam under någon rea bara för att de var så billiga men jag var för ung och ointresserad i RPG spel vid den tiden för att förstå vad jag gjorde i spelen x)

Äventyrsspel, inte RPG :).
Gillade robotorna i demonstrationen.

Medlem

Är dom inte sköna norrmännen.

Börjar se riktigt bra ut iaf!

De föregående hade som sagt grym atmosfär och story. TLJ var dock lite för svårt. Föredrar när man kan lösa pusslen inom 20-30 minuter iaf. Då måste det finnas lite hintar och riktning så man inte ska bevhöa springa runt och testa allt på allt ologiskt.

Medlem
Skrivet av Mytos:
Skrivet av MrPeters:

Har fortfarande inte kört igenom de första :S
Köpte dem för länge sen på Steam under någon rea bara för att de var så billiga men jag var för ung och ointresserad i RPG spel vid den tiden för att förstå vad jag gjorde i spelen x)

Äventyrsspel, inte RPG :).
Gillade robotorna i demonstrationen.

Ah sant, my bad.

1
Skriv svar