Minecraft till pc har sålt över 11 miljoner exemplar

Robot
Minecraft till pc har sålt över 11 miljoner exemplar
Medlem
Minecraft till pc har sålt över 11 miljoner exemplar
Inaktiv

Det känns bra att folk uppskattar ett bra spel och inte sätter grafiken i första hand.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:

Det känns bra att folk uppskattar ett bra spel och inte sätter grafiken i första hand.

Det är ju den grafiska stilen som är en av anledningarna till att man kör det Den blockiga känslan :3

Jag hoppas inte media vänder sen när nästa spel inte säljer så mycket. Jag ser redan rubrikerna: "Mojangs spelflopp".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag hoppas inte media vänder sen när nästa spel inte säljer så mycket. Jag ser redan rubrikerna: "Mojangs spelflopp".

Scrolls har så vitt jag vet sålt ganska bra redan och det har nyligen gått ut ur stängd beta. Kommer förmodligen inte bli i närheten av lika stort men för oss som gillar turordningsbaserad strategi och älskar kortspel så är det fantastiskt och uppfriskande.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av walter_iego:

Jag hoppas inte media vänder sen när nästa spel inte säljer så mycket. Jag ser redan rubrikerna: "Mojangs spelflopp".

Scrolls har så vitt jag vet sålt ganska bra redan och det har nyligen gått ut ur stängd beta. Kommer förmodligen inte bli i närheten av lika stort men för oss som gillar turordningsbaserad strategi och älskar kortspel så är det fantastiskt och uppfriskande.

det faktum att dom får extra reklam tack vare att total biscuit är ett fan av scrolls gör ju inte saken sämre heller xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hur många miljarder har tjänats?!?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Gillar man de köp de stöd de spel som gör nått för spel världens jungel.

Medlem

Riktigt bra spel. Har nog spenderat minst 500 timmar med vänner på detta

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av purjo:
Skrivet av walter_iego:

Jag hoppas inte media vänder sen när nästa spel inte säljer så mycket. Jag ser redan rubrikerna: "Mojangs spelflopp".

Scrolls har så vitt jag vet sålt ganska bra redan och det har nyligen gått ut ur stängd beta. Kommer förmodligen inte bli i närheten av lika stort men för oss som gillar turordningsbaserad strategi och älskar kortspel så är det fantastiskt och uppfriskande.

det faktum att dom får extra reklam tack vare att total biscuit är ett fan av scrolls gör ju inte saken sämre heller xD

Definitivt inte och det finns en del stora streamers på twitch som spelar massa scrolls också, typ Lethalfrag.

Medlem
Skrivet av dotque:

Hur många miljarder har tjänats?!?

I runda slängar 2? fast med avdrag för lite löner och sådan sedan det anställdes lite folk, men det är väl peanuts i sammanhanget


signatur

K9
:.:

Medlem

En sådan simpel idé och skit grafik. Varför kom inte jag på detta för.

Antar intresset att göra spel inte är så stort. Om man ändå kände någon som kunde knopa ihop något sådant här.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Inaktiv

Släng upp det på steam och de säljer ytterligare 20 miljoner exemplar på en månad.

AW8
Medlem

Pengarna SKA ra$$la in!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av User:

Släng upp det på steam och de säljer ytterligare 20 miljoner exemplar på en månad.

Även om det säkert skulle sälja en och annan kopia på Steam lär det inte komma dit då Mojang redan nobbat Valve/Steam/Gabe för ett bra tag sedan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av dotque:

Hur många miljarder har tjänats?!?

Notch har dragit in lite över 1 miljard i licenspengar för Minecraft.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det förtjänar dom minecraft kan man alltid luta sig tillbaka till och det uppdateras ofta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av User:

Släng upp det på steam och de säljer ytterligare 20 miljoner exemplar på en månad.

Även om det säkert skulle sälja en och annan kopia på Steam lär det inte komma dit då Mojang redan nobbat Valve/Steam/Gabe för ett bra tag sedan.

Det är RÄTT... man ska inte sälja ut sig till sådana ÄCKELföretag.

Medlem

Ett företag som stöder Linux kan inte vara äckelföretag.

1
Skriv svar