Vilket spel klarade du senast?

Medlem
Vilket spel klarade du senast?

Jag tänkte att det var dags för denna tråden. (som jag förövrigt tog från SP)

Här ska man alltså skriva om det spelet man klarade/varvade senast. En liten recension med Betyg skulle inte sitta fel heller.

Jag börjar ^^

Uncharted: Drake's Fortune

Det här spelet var rekommenderat av väldigt många och gjorde mig otroligt sugen på att spela det. Gick relativt snabbt att starta upp efter att jag satt i skivan och väl inne i spelet ser jag snygga cutscenes, otroliga animationer och bra skådespel.
Någon verkar ha skrivit ett bra manus.

Kontrollen har jag nästan inget att klaga på. Jag tyckte den var riktigt skön. Enda problemet var vid vissa hopp då man lätt kunde missa om man tryckte lite för tidigt. Men man hade en checkpoint i närheten så jag var snabbt tillbaka för att försöka igen. Spelet flyter på bra men ibland måste jag verkligen stanna till lite och se mig omkring i spelvärlden. Den är välgjord.

Trophy systemet är ganska kul faktiskt imo. hitta skatter som finns gömda på ön man är på och få troféer. Man får även troféer för att döda t ex. 50 fienden med M4 (som man hittar senare i spelet).

Man blir aldrig fast med samma vapen för länge då ammunitionen lätt tar slut och tvingar en att plocka upp nya vapen för att dräpa sina fienden. Granater finns även att användas. Ett litet plus i kanten är att man kan skjuta och kasta granater samtidigt som man hänger vid t ex. sidan på ett hus.

Efter det här är jag riktigt sugen på Uncharted 2: Among thieves.

Betyg: 9/10


signatur

Rawr

Medlem

Jag har för mig att det redan finns en precis likadan tråd. Eller så är det ett annat forum jag tänker på...(?)


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Senast köpta spel finns. inte hittat senast klarade spelet. Eller på SuperPlay så finns det en


signatur

Rawr

Medlem

Anno 1404.

En bra citybuilder, om än lite långtråkigt och lite enformigt, men det finns alltid något litet micromanagementmoment (långt ord ) att göra. Rätt så kul kampanj, men lite kort.

Saknar multiplayer och en redig mapeditor/modmöjligheter, vilket jag gärna ser hos strategispel. Vackert, både bild och ljudmässigt, men ibland lite detaljlöst. Till exempel förväntade jag mig besättning på skeppen. Skalan känns också lite off, men det är väl en del av den grafiska stilen.

Ibland känns även spelet lite väl simplistiskt.

Missa inte Credits, för övrigt. De är riktigt roliga.

Betyg 7/10.

Medlem

Dead Space


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Final Fantasy 1. Håller på att tugga mig igenom gamla FF titlar som jag missat. Nu kör jag del två hehe. Bägge är PSP-varianterna.

Pulvriserade även Star Ocean 4 härom dan.

6/10 till Final Fantasy 1 (PSP)
7/10 till Star Ocean 4 (Xbox360)


signatur
Medlem

Castle Crashers, 8:e gången tror jag.

Underbar humor och ett soundtrack som är överlägset många andra. Underbart att spela igenom 4 stycken co-op.:heart:

5/5

Medlem

Shadow Complex (XBLA)

Det bästa Xbox Live Arcade spelet tillsammans med Braid. Att spela ut kampanjen med alla items (100%) tar minst 8 timmar. Alltså som ett retail-spel. Då man är klar med kampanjen finns det över 20 st "challange rooms" som man kan försöka klara av. Helt underbart spel. Minst sagt.

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Batman: Arkham Asylum

Rekommenderar det till alla Batman fans.
Det enda som var dåligt med det var boss fighterna samt att man blev snuvad på vissa

Jag som ville slåss mot

Killer Croc, Scarecrow och Harly Quin

Toppen spel annars.

Betyg: 4,8/5


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Köpte ett begagnat Gears of War och körde igenom det. Jag hade hört så mycket bra om serien, så priset på 200 kr kändes som en bagatell. Spelet var väl hyfsat, men inte riktigt min smak.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Resistance: Fall of man [Ps3]

Fps som känns tråkigt. Miljöerna var gråa och trista, filmerna var inte kul alls.
Något som var lite roligare var granater man fick till sitt förfogande. En jag gillade speciellt mycket var "Hedgehog" Man kastade iväg en boll som var ungefär av handbollsstorlek, den svävade sedan snabbt upp en bit i luften och skjöt sedan spikar åt alla håll.

Man fick ett ganska stort utbud av vapen i spelet. Över tio i alla fall.

Men det som gjorde att jag spelade igenom det här spelet var Co-Op. Utan det hade spelet inte varit värt att köpa.

Betyg: 2,5/5

+ Många vapen att välja mellan
+ Långt spel som ger många speltimmar
- Tråkigt miljöer (Grafiskt sett)
- tråkiga filmer (cut-scenes)
- Miljöerna kändes enformiga


signatur

Rawr

Inaktiv

fable 2, trodde spelet skulle vara mycket MYCKET längre än vad jag insåg att det var, det gick väldigt snabbt att klara spelet och det var inte så många quests som jag trodde så det var synd. har snart klarat Halo wars vilket var ett väldigt bra spel rekomenderar det till alla som gillar Halo eller strategi spel

Medlem

Gears of War (Xbox 360)

Medlem
Skrivet av Narcisuss:

Gears of War (Xbox 360)

Vad tyckte du om det? :>


signatur

Rawr

Medlem

Tales of Monkey Island: Chapter 2 - The Siege of Spinner Cay

5/5

Underbart.

Medlem

Wolfenstein

En helt ok shooter, dom kunde dock ha skippat viel crystals smörjan.

Betyg: 3/5


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av Narcisuss:

Gears of War (Xbox 360)

Vad tyckte du om det? :>

Det var definitivt ett av de roligaste spelen jag lirat.
Lirade i co-op med en polare också.
Tycker att 2:an är bättre dock men har en bit kvar på den.

Medlem

Shadow Complex (XBLA)

Betyg: 5/5 (Skulle vara bättre om det fanns Co-op)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Battlefield Bad Company (Xbox 360)

Riktigt bra spel, Haggard är ju bara för skönt. Men samtidigt var de nått som inte kändes helt rätt, lite för arkadigt på något vis, Men inte tillräckligt för att dra ner betyget nå väsentligt.

4/5


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Batman: Arkham Asylum (Xbox 360)

Här har vi ett äkta Batman spel. Spelet är mörkt, våldsamt, macho och ibland otäckt. Precis som ett Batman spel/film ska vara.

All info om Batman, hans förflutna och hans värsta fiender förklaras i spelet. De flesta av Batman's kända verktyg, fordon och vapen som han använder finns också med i spelet. Så allt finns där.

Storyn tar ca. 8 timmar att klara, men efter det finns det 240 st "riddles" att samla som The Riddler har gömt över hela spelet. Det finns också en del "Challenges" (Combat och Stealth). Så det tar väl cirka 15 timmar att klara spelet helt.

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Thousand Arms (Playstation).

Gillade spelet starkt, dock kändes det som att speltillverkarna slängt in några delar hastigt och inte använde den speciella teknik dom då hade med i spelet särskilt ofta.

Skoj att dejta tjejer (vilket är rätt unikt med detta spel). Fast frågorna blev likadana efter ett tag vilket kändes segt mot slutet.

Underbar musik till och från.

Trevliga humorinslag och roliga skämt här och där.

Får 8 av 10.

Inaktiv

CoD - World at War.

Call of Duty 5 med andra ord.

Medlem

The Darkness[Ps3]

ganska segt och tråkigt lir i början när man har väldigt få krafter men spelet blir mycket bättre senare. lite tråkigt att vistas på tunnelbanan hela tiden :/

Betyg: 3/5


signatur

Rawr

Medlem

Prototype [360]

Ett roligt spel som tar ett tag att klara helt. Tror jag har cirka 20 timmar i spelet och då har jag inte gjort allt än(t ex Platinum på alla events) Då jag hade klarat av spelet spenderade jag en hel del tid att hitta alla Collectibles(Hints och Landmarks). Spelet är ganska svårt men det är bara bra för man vill ju inte ha det för lätt.

Betyg: 4/5

Medlem

God of War: Chains of Olympus[PSP]

Blev idag klar med detta spelet
Det var faktiskt riktigt snyggt gjort och precis lika brutalt som de andra God of war spelen. Kontrollerna kändes riktigt sköna och var lätta att hålla koll på. Livslängden på spelet var OK men inte mer. Challenges som man får spela efter att man klarat spelet en gång är sjukt svåra och frustrerande.

Relativt stor mängd in-game filmer. (+ för det)

Betyg: 4/5


signatur

Rawr

Medlem

F.E.A.R.-expansionen "Extraction Point" på 360. Rätt fattig expansion. Skettrista miljöer och fiender.

3/10 till F.E.A.R. Extraction Point (Xbox360)


signatur
Medlem

Ninja gaiden: Sigma[Ps3]

Det här svåra spelet tog väldigt lång tid att klara och det fanns många frustrationsmoment i spelet som gjorde det en aning tråkigare. Att hitta en save point är hur skönt som helst. "Yes!"(andas ut)
Fanns ganska många vapen att välja mellan. Man kunde uppgradera dem till level 3. de blev snyggare och skadade mer då.

Betyg: 7/10 - 3/5

+ Vapen variation
+ Oppai!
+ håller relativt länge

- Frustrerande
- Rachel är för svår att spela med


signatur

Rawr

Medlem

Lunar: Silver Star Story Complete (PSX).

Precis klarat det, kan säga att jag starkt gillade det. Grafiken är väldigt trevlig för att vara tvådimensionell, musiken är mestadels trevlig, historien är nära underbar och humorn är mestadels rolig.

Striderna är det jag har att anmärka på, de är sega, det är strikt turbaserat som gäller, känns extra segt om man spelat andra turbaserade RPG-spel. Sedan blir det tjatigt i längden då karaktärerna jämt och ständigt säger EN replik varje gå dom utför en specialattack eller använder magi. Hehe sedan måste jag anmärka på Mias replik: "Summoning Elemental Power", kan det bli bättre än så? Fast Ghaleons replik är mer fantasifull: "mmmha" om alla hans attacker när man guidar honom Känns som en väldigt mäktig trollkarl skulle ha något häftigare att säga än detta :/

Att kolla på killarna i sin grupp när dom besökte badhuset var ingen höjdare (och nej det fanns inga badbrallor att tillgå i denna värld, tack och lov såg man bara baksidan om man säger så). Man kunde också ta en titt på tjejerna men jag orkade inte gå igenom det då monstren innan var lite för kraftfulla kanske missade något? inte vet jag :$

Jag ger detta spel 9 av 10. 8)

Medlem

Batman Arkham Asylum

5/5 Helt Fantastiskt!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

F.E.A.R.-expansion två - "Perseus Mandate". Överlägset bättre än den första expansionen. Bitvis riktigt obehaglig stämning - precis som det ska vara. Intressanta och väldesignade miljöer bidrar också till ett gott helhetsintryck.

8/10 till F.E.A.R. Perseus Mandate (Xbox360)


signatur
123
Skriv svar