Robot
The Hunter

Svenska Expansive Worlds visar var skåpet ska stå, och gör världens bästa jaktspel lite bättre med multiplayer.


Medlem
The Hunter

Kanske värt att titta in =D Brukar mest jaga rådjur med pilbåge i skyrim, kanske detta fungerar bättre

Flera gånger när jag spelar The Hunter så skjuter jag ingenting. Går ofta bara runt och njuter av naturen, för inget spel har tidigare känts såhär friskt. Och när det gäller jakten så känns det äkta, och oftast kan jag bestämma mig för att det inte är värt att skjuta då den där hjorten inte är värt det, den lever vidare och min skogspromenad gör likadant, och inte känner man sig sur för det.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr

Kan vara värt att tillägga att deras noggrannhet med etiska regler har en del att göra med kosingen dem själva tjänar på det. Det vapen man har tillgängligt är nämligen enbart godkänt för fem av de fjorton djur du kan jaga - vill du släpa hem exempelvis en älgtrofé får du punga ut extra för ett vapen som är godkänt för älgjakt.

Inaktiv
Skrivet av vuze2143:

Kanske värt att titta in =D Brukar mest jaga rådjur med pilbåge i skyrim, kanske detta fungerar bättre

Enklare jaga rådjur i Skyrim med pilbåge än med tvåhandssvärd och fullplåt i alla fall. Kanske ska levla pilbåge lite mer.

Medlem

Releasedatum: 2009-03-04

Som vi väntat!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Avstängd

The hunter är roligt, men synd att man måste betala med riktiga pengar för ammunition, licens på andra djur och andra grejer.

Visst man får säkert behålla den jaktlicensen på ett visst annat djur helt och hållet men mja jag vet inte, jag kanske bara är löjlig?

Medlem

The Hunter spelades flitigt när det släpptes. Ska ta upp det igen nu tror jag.

Inaktiv

jagar bara gothbrudar med mitt 35cm gevär

Medlem

Förlorade mig in i det här spelet i två timmar för någon månad sedan. Men, ja.. det händer verkligen inte ett skit. Men vackert är det, hade önskat mig mer grafik lull-lull och inställningar för väder.

Lyckades bara skjuta ett rådjur. Vore trevligt ifall man kunde fältbiologa under tiden man vandrar runt. Pricka av fåglar, titta på växter och lägga in det in sin egna flora.

Men.. egentligen borde man ju gå ut på riktigt
Enda positiva är väl ifall man inte vill jaga på riktigt, något för veggisar

Inaktiv
Skrivet av RonJeremy:

jagar bara gothbrudar med mitt 35cm gevär

Och priset för mest patetiska kommentar 2013 på FZ.se går till... *drum roll*


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Tänk er ett mmo eller fps i den skogen, utan nån kompass eller karta, och nästan kolsvart natt.

Fått den känslan att spelutvecklare kan bara göra spel svåra genom att höja/sänka siffror (hp/dps/mana).

Den där zombie moden till Arma 2 kom helt i tiden.
Spelen skulle ge mer verklighetstrogen känsla om du kunde gå vilse i skogen, bli skadad av att ramla eller bara dö av hunger/vätske brist.

Som någon skrev ovan så gick jag också bara runt när jag testade spelet och hägnades av den verklighetstrogna skogen. Jakt är inte riktigt min grej..men en mod som gick ut på att upptäcka saker/djur/platser och en belöningssystem som uppgraderade din utrustning skulle vara najs.
Kanske någon gnutta mystik/övernaturlighet för att tilltala dem som helre går ut i den verkliga naturen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Nja, tror nog hellre jag går ut i verkligheten och ser om jag ser något lovligt vilt, alternativt går ut och grillar någon korv med bössan på axeln då det kryllar av björnar här.

Medlem

Hade totalt glömt bort detta spel, registrerade ett konto på sidan för hundra år sedan. Kanske man ska testa det någon gång...


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

Medlem

Synd att det verkar så P2P annars ser det riktigt mysigt ut!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Kanske värt att titta in =D Brukar mest jaga rådjur med pilbåge i skyrim, kanske detta fungerar bättre

Det kan man göra här också! Supermysigt.

LordVaakos: Priserna är rätt överkomliga, även om jag gärna hade sett att man fick LITE mer gratis i början. Men du kan åtminstone ströva omkring i skogen och skjuta lite Mule Deer utan att betala en spänn.

Medlem
Skrivet av olafpawbelt:

The hunter är roligt, men synd att man måste betala med riktiga pengar för ammunition, licens på andra djur och andra grejer.

Visst man får säkert behålla den jaktlicensen på ett visst annat djur helt och hållet men mja jag vet inte, jag kanske bara är löjlig?

Lite löjlig är du :). Utvecklarna måste ju leva de också, själv har jag lagt några hundralappar på spelet sedan det släpptes, och tycker att jag fått ordentligt med valuta för pengarna.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Releasedatum: 2009-03-04

Som vi väntat!

Poängen med den här texten är att Expansive Worlds äntligen lagt till multiplayer. Sedan bad Calle mig att lägga till betyg, eftersom vi inte recenserade spelet när det kom.

Medlem

Du har oerhört skum spelsmak Mats... Skulle kanske testat om jag hade en superdator iofs.

Avstängd
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av olafpawbelt:

The hunter är roligt, men synd att man måste betala med riktiga pengar för ammunition, licens på andra djur och andra grejer.

Visst man får säkert behålla den jaktlicensen på ett visst annat djur helt och hållet men mja jag vet inte, jag kanske bara är löjlig?

Lite löjlig är du :). Utvecklarna måste ju leva de också, själv har jag lagt några hundralappar på spelet sedan det släpptes, och tycker att jag fått ordentligt med valuta för pengarna.

Beror väl vad dessa olika saker kostar förstås också, vet inte vad dom går på vet bara att man lägger ut riktiga summor. Är det inte farliga summor så kan jag se det på ett annat sätt

Medlem

Började lira detta lite casual igen precis före multiplayern kom. Fick med en polare och vi började se fram emot MP riktigt mycket!
Trist att tävlingar och uppdrag inte funkar bara, gjorde oss rätt besvikna
Roligt att lattja runt och störa honom genom att rita på kartan i alla fall

Medlem

Är tävlingar för MP oxå då och då. Vet inte riktigt hur ni har missat det.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Nja, tror nog hellre jag går ut i verkligheten och ser om jag ser något lovligt vilt, alternativt går ut och grillar någon korv med bössan på axeln då det kryllar av björnar här.

http://i.imgur.com/fneYPCll.jpg

Jag avskyr verkligen jägare som fotograferar sina "fällningar", det är respektlöst emot djuret och är enbart i syfte att behöva hävda sin övermäktighet.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av skogsvilden:

Nja, tror nog hellre jag går ut i verkligheten och ser om jag ser något lovligt vilt, alternativt går ut och grillar någon korv med bössan på axeln då det kryllar av björnar här.

http://i.imgur.com/fneYPCll.jpg

Jag avskyr verkligen jägare som fotograferar sina "fällningar", det är respektlöst emot djuret och är enbart i syfte att behöva hävda sin övermäktighet.

Verkligen. Tycker jakt för jaktens skull och att fälla ett byte för poäng är kasst. Men är det för sin egen överlevnads skull är det en annan sak, det är mer 'naturligt'. Sen går det ju att argumentera för och emot jakt för enbart köttets skull oavsett om ens liv står på spel eller inte.

1
Skriv svar