Colin McRae Rally 2.0 sladdar in till IOS

Robot
Colin McRae Rally 2.0 sladdar in till IOS

Spelet må ha några år på nacken, men nu är det på väg till Apples bärbara enheter.

#colin-mcrae-rally-20, #codemasters, #colin-mcrae-dirt


Medlem
Colin McRae Rally 2.0 sladdar in till IOS

Trevligt, trevligt.

Medlem

Har ju hoppats på en HD-version (utan minsta lilla fifflande med körningen/mekaniken) för PC.. Det här vet jag inte riktigt om det är lovande eller helt bortviftande för såna tankar.. =/ Absolut ett av favoriterna bland bilspel genom tiderna. Men lite bättre stöd för moderna operativsystem (funkar hyggligt ändå dock) och widescreen etc vore ju trevligt.

Medlem

Varför inte android??????

Medlem
Skrivet av Baiffen:

Varför inte android??????

Det kanske kommer senare, men
Har inte detta förklarats så många gånger förr? ios är den bättre plattformen att utveckla för kort sagt.

dzl
Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Baiffen:

Varför inte android??????

Det kanske kommer senare, men
Har inte detta förklarats så många gånger förr? ios är den bättre plattformen att utveckla för kort sagt.

Nej, och nej.

S_Z
Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Baiffen:

Varför inte android??????

Det kanske kommer senare, men
Har inte detta förklarats så många gånger förr? ios är den bättre plattformen att utveckla för kort sagt.

Nej, och nej.

Jo, i så gott som varenda artikel om spel som släpps till iOS men inte Android (alla fall samtidigt)...vilket är rätt vanligt fortfarande.

Men vi kan väl ta det ytterligare en gång...

1) Det är enklare att utveckla spel till iOS då den plattformen har många färre hård-/mjukvarukombinationer att ta hänsyn till (mindre fragmenterat).

2) Trots att Android sedan länge passerat iOS i marknadsandelar så är iOS generellt sett en mer lönsam plattform. Alltså fler iOS användare som är villiga att betala för sig.

Där har du de två stora anledningarna.

Medlem

Ett klassiskt spel. Den här spelserien var en stor anledning till att många nördar i min krets öht skaffade en ratt.

Det var för dyrt för mig och att lira med handkontroll sög ändå, så man lirade hos polare och ibland i arkadhallar(det fanns en tid då vissa arkadhallar ännu hade spel från gamla PS1!).

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av dzl:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Baiffen:

Varför inte android??????

Det kanske kommer senare, men
Har inte detta förklarats så många gånger förr? ios är den bättre plattformen att utveckla för kort sagt.

Nej, och nej.

Jo, i så gott som varenda artikel om spel som släpps till iOS men inte Android (alla fall samtidigt)...vilket är rätt vanligt fortfarande.

Men vi kan väl ta det ytterligare en gång...

1) Det är enklare att utveckla spel till iOS då den plattformen har många färre hård-/mjukvarukombinationer att ta hänsyn till (mindre fragmenterat).

2) Trots att Android sedan länge passerat iOS i marknadsandelar så är iOS generellt sett en mer lönsam plattform. Alltså fler iOS användare som är villiga att betala för sig.

Där har du de två stora anledningarna.

Apple-enheterna är dyrare jämfört med de flesta Android-enheterna... enkel matte.

Medlem

Bästa är ju dock det första spelet det hade jag viljat ha i en hd remake på PC och då hade jag stängt mig inne ett bra tag

Medlem
Skrivet av dzl:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Baiffen:

Varför inte android??????

Det kanske kommer senare, men
Har inte detta förklarats så många gånger förr? ios är den bättre plattformen att utveckla för kort sagt.

Nej, och nej.

Some compelling argument right there!

Skrivet av Exxo:
Skrivet av S_Z:

Jo, i så gott som varenda artikel om spel som släpps till iOS men inte Android (alla fall samtidigt)...vilket är rätt vanligt fortfarande.

Men vi kan väl ta det ytterligare en gång...

1) Det är enklare att utveckla spel till iOS då den plattformen har många färre hård-/mjukvarukombinationer att ta hänsyn till (mindre fragmenterat).

2) Trots att Android sedan länge passerat iOS i marknadsandelar så är iOS generellt sett en mer lönsam plattform. Alltså fler iOS användare som är villiga att betala för sig.

Där har du de två stora anledningarna.

Apple-enheterna är dyrare jämfört med de flesta Android-enheterna... enkel matte.

matte kanske, men relevans?

Medlem

Det här spelet var riktigt skoj när man var liten. Riktigt skoj att se det komma tillbaka lite grann

1
Skriv svar