En bit kvar tills vi får dlc till Bioshock Infinite

Robot
En bit kvar tills vi får dlc till Bioshock Infinite

Ken Levine har tagit bladet från munnen och i alla fall yppat något om kommande material till Bioshock Infinite.

#bioshock-infinite, #irrational-games


Medlem
En bit kvar tills vi får dlc till Bioshock Infinite

Känns inte nödvändigt med ett dlc, tycker historien slutade perfekt

Medlem

"Det verkar som Irrational Games inte hört talas om fenomenet när man har dlc färdig på skivan, som folk sedan får låsa upp för en peng."

Tacka gudarna för det

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Känns inte nödvändigt med ett dlc, tycker historien slutade perfekt

Vår Elizabeth försvann inte. Jag tror det kommer handla om henne.

Inaktiv

Trots det så säljer 2K Games season pass till spelet.
http://store.steampowered.com/app/214933/

Season pass är rent bedrägeri från spelbolagen.

Medlem
Skrivet av Buio:

Trots det så säljer 2K Games season pass till spelet.
http://store.steampowered.com/app/214933/

Season pass är rent bedrägeri från spelbolagen.

Varför det? Köper man det får man tillgång till all DLC, för en billigare peng(troligen). Så bedrägeri är det inte. Däremot har det tagit lite längre tid än jag själv trodde.

Medlem

Skönt att dom visar att dom började bygga på DLC materialet efter orginalspelet blev färdigt. Ska DLC pumpas ut så ska det göras på det här sättet, skit som redan finns låst på skivan borde vara olagligt tycker man


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tycker dessvärre att spelet inte var någon höjdare, Elisabeth var mest irriterande.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv
Skrivet av Dryn:

Varför det? Köper man det får man tillgång till all DLC, för en billigare peng(troligen). Så bedrägeri är det inte. Däremot har det tagit lite längre tid än jag själv trodde.

Vilket DLC? De säljer ett löfte om DLC som kanske inte ens kommer. När det gäller Infinite så är det inte all DLC heller.

Medlem

Bra att det tar tid, ska de nödvändigtvis ha DLC (vilket jag inte behövs efter infinte) så för de banne mig se till att ta tid på sig att göra det värt och inte skeppa det på skivan eller släppa det på dag ett så som tex. DICE brukar göra.

Skrivet av Buio:
Skrivet av Dryn:

Varför det? Köper man det får man tillgång till all DLC, för en billigare peng(troligen). Så bedrägeri är det inte. Däremot har det tagit lite längre tid än jag själv trodde.

Vilket DLC? De säljer ett löfte om DLC som kanske inte ens kommer. När det gäller Infinite så är det inte all DLC heller.

Klart det kommer, de har ju sålt season pass för 3 DLC. I detta fallet är det ju i princip förbokning av DLC, säger du samma sak om förbokning av spel?

Tycker visserligen aldrig att man ska förboka spel av princip men men...

När de släpper DLC:et har man gått vidare med så mycket annat. Jag tror inte de kommer tjäna mycket pengar i varje fall på det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Blazter:

Tycker dessvärre att spelet inte var någon höjdare, Elisabeth var mest irriterande.

True dat! Förstår inte varifrån spelet fått sina 94% på MC.

Hela serien har fått oförtjänt bra rykte av någon anledning, är det pga att det är någon sorts spirituell uppföljare på System Shock eller något? Tekniskt och grafiskt misslyckas ju spelet brutalt att imponera, Det är trots allt 2013 och jag förväntar mig MER av ett sådant högbudgetspel.

Dessutom denna hyllning till Elisabeth, utvecklarna som dunkar varandra på ryggen och säger hur jävla bra hon är och hur hela teamet hjälptes åt att skapa hon, vilket fail. Och fansen & kritikernas hyllning, både hon och han man spelar är så jävla ointressanta och platta karaktärer.

Storyn var bra, fast med allt prat om ideologier och sekter osv i spelet så känns det nästan som lurendrejeri när spelet är så linjärt och religionen i spelet bara blir till trams.

Så nu undrar jag, vad var det dom la sin energi på när dom utvecklade spelet, för det faller långt före mållinjen!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Känns inte nödvändigt med ett dlc, tycker historien slutade perfekt

Förhoppningsvis försöker dom väl inte förlänga historien, det tror jag inte heller dom kommer göra.

Utan snarare visa oss någon annan vinkel, något som hände före, eller fylla i lite backstory. Det är väl det, om något, SP DLC är till för, och det förstår nog Irrational. Förvänta er inte en fortsättning, utan en ifyllning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

*suck* Vafan köpte jag seasonpass till spelet för.. Nåja, när dessa dlcs kommer får de fasen leverera hög klass om det ska vara värt kostnaden och väntan.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

*suck* Vafan köpte jag seasonpass till spelet för.. Nåja, när dessa dlcs kommer får de fasen leverera hög klass om det ska vara värt kostnaden och väntan.

Jag brukar alltid vänta med season pass tills de har släppt nästan alla DLCs.
Väntade med Season Pass för BL2 tills alla förutom Tiny Tina's DLC hade släppts (Vilket det har nu).

Skrivet av Blackwolfe:

*suck* Vafan köpte jag seasonpass till spelet för.. Nåja, när dessa dlcs kommer får de fasen leverera hög klass om det ska vara värt kostnaden och väntan.

Julen 2014 måtte komma fort


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Javas:

Skönt att dom visar att dom började bygga på DLC materialet efter orginalspelet blev färdigt. Ska DLC pumpas ut så ska det göras på det här sättet, skit som redan finns låst på skivan borde vara olagligt tycker man

Det är ganska bra med DLC direkt på skivan efter som du då redan äger innehållet och kan låsa upp det genom att ta bort skyddet.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Känns inte nödvändigt med ett dlc, tycker historien slutade perfekt

Det är dock ett intressant universum att berätta nya historier i.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Blazter:

Tycker dessvärre att spelet inte var någon höjdare, Elisabeth var mest irriterande.

Tycker hon va de enda bra med spelet. Standard shooter utan nån riktig känsla, konstig och rörig story som kastades på dig i slutet. Tror aldrig jag har varit så arg efter att ha klarat ett spel som när jag klarade bioschock infinite

Medlem

Tycker mig minnas att jag läst nånstans att alla dlc skulle vara tillgängliga senast mars 2014. Men kan inte bekräfta det. Eller kanske på GMG.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/biosho...

I alla fall hade det varigt trevligt med ett dlc som handlar om Lutece-tvillingarna/syskonen.

Edit: länk

Medlem
Skrivet av KlasD:

Tycker mig minnas att jag läst nånstans att alla dlc skulle vara tillgängliga senast mars 2014. Men kan inte bekräfta det. Eller kanske på GMG.

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/biosho...

I alla fall hade det varigt trevligt med ett dlc som handlar om Lutece-tvillingarna/syskonen.

Edit: länk

Voucher (GMG20-6WUSQ-LBC4U) för de som vill sänka priset så att det inte motsvarar steams pris (165 vs 175).

1
Skriv svar