The Last of Us-ensemblen diskuterar spelet

Robot
The Last of Us-ensemblen diskuterar spelet

Kan du inte få nog av Naughty Dogs hyllade äventyr i en postapokalyptisk miljö, då har en så kallad Q&A släppts där du får veta lite mer om arbetet.


Inaktiv
The Last of Us-ensemblen diskuterar spelet

Ännu ett överhypat skitspel.

Edit: Skitspel kanske va lite överdrivet men det ändrar inte det faktum att enligt mig så va det överskattat. Efterbliven AI, tråkigt och repetitiv strids/stealth system och tråkiga "pussel". Storyn va okej men inte mycket mer.

Medlem

Snacka skit, "överhypat skitspel". OK, det var ingen 10/10, men en klar 9/10. Vissa spelmoment var sådär men historien som de berättar berör verkligen och spelet har fått mig att tänka på det flera gånger efter att jag spelat klart det. Helt klart ett av de bästa spelen "this gen" och kommer vara ett sånt spel man spelar om med jämna mellanrum bara för att uppleva atmosfären och karaktärerna igen.

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Ännu ett överhypat skitspel.

Jo visst, ett skitspel som får fullpott nästan överallt

Medlem

tur alla inte tycker det är dåligt då :)! Jag gillar det skarpt =).

Medlem

Fantastiskt spel. En fullpoängare är tamefan nära.

Slutet var skit bra!

Definitivt värt ett köp!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Uberspel delux!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

En av mina bästa polare köpte spelet vid release och spelade klart det dagen efteråt. Samma dag som han spelade klart det tog han sin PS3a och vandrade hem till mig, 2 kilometer bort, till fots, utan att jag visste om det, för att jag var TVUNGEN till att låna konsollen för att kunna spela spelet. Efter jag spelat klart det så förstod jag direkt varför han kände det behovet. Helt klart ett 9.5/10 spel i mina ögon.

Medlem

Nu har jag inte införskaffat spelet ännu (väntar tills semestern) men av det jag sett på tuben så verkar det faktiskt ha vissa gameplaymissar:

Att fienden inte har någon ammunition på sig trots att dom nyss sköt salva efter salva mot en.

Gears of Wars utjatade midjehöga skydd som märkligt nog finns utplacerade inför var och varannan strid.

AI som hör om man andas men som ignorerar att ens medhjälpare springer skrikandes mitt framför ögonen på dom.

Järnrör och baseballträn som går av efter att ha svingats 5-6 gånger...

Lite för mycket logik som offrats för "känslans" skull för att jag skulle kunna ge det toppbetyg.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Xepheros:

En av mina bästa polare köpte spelet vid release och spelade klart det dagen efteråt. Samma dag som han spelade klart det tog han sin PS3a och vandrade hem till mig, 2 kilometer bort, till fots, utan att jag visste om det, för att jag var TVUNGEN till att låna konsollen för att kunna spela spelet. Efter jag spelat klart det så förstod jag direkt varför han kände det behovet. Helt klart ett 9.5/10 spel i mina ögon.

Haha, jag gjorde exakt samma sak som din polare. Efter att jag klarat av spelet satt jag först en stund och försökte smälta det, sen gick jag hem till min polare med mitt PS3 och spelet (dock bara 500m dit) för att låna ut det.
Nu väntar jag på att han ska bli klar så brorsan och grannen får prova på det (dom får inte köra igenom det dock, då de äger ett eget PS3, vill dom göra det får dom visa sitt stöd och köpa det.).

Så fort jag fått hem allt igen blir det att köra igenom det igen i +mode.

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Ännu ett överhypat skitspel.

Edit: Skitspel kanske va lite överdrivet men det ändrar inte det faktum att enligt mig så va det överskattat. Efterbliven AI, tråkigt och repetitiv strids/stealth system och tråkiga "pussel". Storyn va okej men inte mycket mer.

Shorter Ogge: Jag tycker inte om spel som är bra.
Ge mig Daikatana 2!

Medlem

Gillade allt utom slutet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:
Skrivet av KingenOgge:

Ännu ett överhypat skitspel.

Edit: Skitspel kanske va lite överdrivet men det ändrar inte det faktum att enligt mig så va det överskattat. Efterbliven AI, tråkigt och repetitiv strids/stealth system och tråkiga "pussel". Storyn va okej men inte mycket mer.

Shorter Ogge: Jag tycker inte om spel som är bra.
Ge mig Daikatana 2!

lol, man kan ju drömma! Har ju väntat 13 år på en uppföljare.

Medlem

Kul som fan att ni lagt ut detta! Beröm till er på fz, helt klart!

Grymt roligt att se och höra deras åsikter och tankar kring spelet.

Btw, är han i grå tröja Peter Stormares bortglömda bror?

Medlem

Grymt spel, men jag känner att två saker förstör lite.
Första är att de som följer efter en kan stå RAKT framför och nära fienden! Fienden reagerar inte ens, fienden måste se en (Joel) innan de går på anfall, de förstör lite känslan om att Ellie t.ex. ska kännas viktig och levande. Man blir lite mindre beskyddande typ.
Andra är att jag tycker det är för lätt, och jag kör på hard just nu. Jag nästan längtar tills jag låser upp svåraste för jag vill känna mig hotad i spelet, stealth är så simpelt att man kan döda alla i ett område tyst, samla på nya grejer och göra samma sak om och om igen. Och när man blir upptäckt är det bara att skjuta ner allihopa.
Men trots allt detta är det ett underbart spel! Klart 9/10 än sålänge!

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Ännu ett överhypat skitspel.

Edit: Skitspel kanske va lite överdrivet men det ändrar inte det faktum att enligt mig så va det överskattat. Efterbliven AI, tråkigt och repetitiv strids/stealth system och tråkiga "pussel". Storyn va okej men inte mycket mer.

Vad katten förväntar man sig idag? En påse guld när man klarat spelet? Spel är svårt att få bra.. detta spel här en närvaro.. berättelse och en sju jäkla inlevelse med ett suveränt surround ljud. Har du spelat utan ljud mellan sommarkursens lektioner på dagtid eller?


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv
Skrivet av kangas1000:
Skrivet av KingenOgge:

Ännu ett överhypat skitspel.

Edit: Skitspel kanske va lite överdrivet men det ändrar inte det faktum att enligt mig så va det överskattat. Efterbliven AI, tråkigt och repetitiv strids/stealth system och tråkiga "pussel". Storyn va okej men inte mycket mer.

Vad katten förväntar man sig idag? En påse guld när man klarat spelet? Spel är svårt att få bra.. detta spel här en närvaro.. berättelse och en sju jäkla inlevelse med ett suveränt surround ljud. Har du spelat utan ljud mellan sommarkursens lektioner på dagtid eller?

Inlevelsen bryts rätt snabbt när Ellie konstant springer in i fiender och AI:n på fienderna är så jävla dum.

Medlem

[quote=KingenOgge]

Skrivet av kangas1000:
Skrivet av KingenOgge:

Ännu ett överhypat skitspel.

Edit: Skitspel kanske va lite överdrivet men det ändrar inte det faktum att enligt mig så va det överskattat. Efterbliven AI, tråkigt och repetitiv strids/stealth system och tråkiga ,"pussel". Storyn va okej men inte mycket mer.

Vad katten förväntar man sig idag? En påse guld när man klarat spelet? Spel är svårt att få bra.. detta spel här en närvaro.. berättelse och en sju jäkla inlevelse med ett suveränt surround ljud. Har du spelat utan ljud mellan sommarkursens lektioner på dagtid eller?

Inlevelsen bryts rätt snabbt när Ellie konstant springer in i fiender och AI:n på fienderna är så jävla dum.[/quot

Det finns alltid nått att klaga på! Frågan är varför man aldrig kan vara nöjd och se genom fingrarna för att finna det som är verkligen bra!? Se det för vad det är i stället. Spelar man spel så borde man kanske fatta att det är just ett spel.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

1
Skriv svar