Xbox360 vs LOGITECH RUMBLEPAD II handkontroller

Inaktiv
Xbox360 vs LOGITECH RUMBLEPAD II handkontroller

Hej!
Har fått huvvebryll och beslutångest vet inte vilken kontroll som är bäst/känns bäst??
Här är problemet. Tänkt köpa två handkontroller till datorn för att först och främst spela SF4.
De jag har kollat på är LOGITECH RUMBLEPAD II TRÅDLÖS och Microsoft Xbox 360 Wireless Controller.

Har inte spelat alls mycket på konsol. Så kan inte säga vilken som jag själv föredarar.

Vad tycker folk här på fz?

(jag antar att rumblepad ii är de samma som ps3 handkontroll, iaf väldigt lik)

Medlem

Logitech kontrollen känns som en PS3 kontroll. Du kan ju gå till någon affär som brukar ha konsoler framme som man kan spela på och känna efter. Glöm inte att tvätta händerna efteråt bara. Det kryllar av bakterier på kontrollerna.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Personligen har jag aldrig haft någon förkärlek åt playstations kontroller. Så jag lägger en röst för 360s, och i samma veva för Logitechs Chillstream.
Men absolut, som WaltX säger, så ska man helst ta med handspriten och få lite hands-on. Eller ännu bättre om någon bekant besitter en kontroller av intresse! Hur de ligger i händerna är så pass personligt, från labb till labb.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Tackar för svaren.
Finns det någon skillnad på prestandan på handkontrollerna som t.ex. precision, känslighet och slitage??

1
Skriv svar